Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo & savutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MMM525
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 117
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by tabasco View Post
    Kulkeeko auto niin kuin sen pitäisikin?

    Ootko tarkistanut venttiilikopan päällä olevaa öljynerotin/huohotinsysteemiä? Vanhemmissa on huoparulla suodattimena, uudemmissa ilman pyörteilyyn perustuva erotin. Jos on tukossa, voi olla syy savutukseen. Milloin moottorin ilmansuodatin on viimeksi vaihdettu?

    Minkälaista ajoa autolla ajetaan (kaupunki/maantie) ja saako runtua riittävästi että kuumenee, jotta mm. karstaa palaa pois?
    Niin autolla on tullut ajettua arkisin n.15km kaupunkiajoa päivässä ja kerran viikossa maantieajoa (40-700km).

    Öljynerotin on nyt vaihdettu uudempaan malliin. Mututuntumalla nyt savuttaisi vähemmän kun painaa kaasun pohjaan, mutta pitää vielä tarkkailla. Samalla kyllä putsasin imusarjat, poistin läpät ja tulppasin EGR:n.

    Tosta öljynerottimen vaihdosta jäi vähän epävarma olo, että menikö se kunnolla paikoilleen. Kun ei siinä ole mitään kiinnikkeitä, eikä se napsahda paikoilleen. Laitoin niin syvälle kuin meni, mutta johtuuko sitten osan rakenteesta, mutta jotenkin se näkyvä osa oli vinossa suhteessa itse koppaan. Toisaalta onhan se alustakin kalteva. Kotelo meni kuitenkin kiinni nätisti. Nyt kun tein ekat testiajot ja kuuntelin koneen ääniä niin kuulin vaimeaa suhinaa/läpätystä juuri oikealta puolelta konetta. Tuo tuli kun olin kiihdyttänyt ja sen jälkeen nostanut jalan kaasulta. Mitään vuotoa en havainnut missään.

    Kuvassa vanha huopa.

    edit. Auto ei savuta samaan malliin kuin aikaisemmin, eikä tuota ylimääräistä ääntäkään kuulunut.
    Last edited by MMM525; 24-06-2014, 23:41.
    BMW F11 530dA touring -11 Havanna
    BMW E39 525dA touring -02 Toledo

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎