Lähinnä vasta ajatuspohjalta lähden kysymään neuvoa ja herättämään keskustelua.
Kun tavoitteena on saada S50B30 koneesta ahtamalla, joko remmillä tai turbolla, ~500hp pyörätehoa niin mikä on järkevin tapa lähteä tuota toteuttamaan. Ja tarkoituksena siis rakentaa laillinen, eli hoitaa päästömittaukset asianmukaisesti.
Ruotsin puolelta löytyy aika hyviä reseptejä ainakin turbopuolen osavalintoihin jne. mutta nuohan ei tietenkään päde täällä tuon kilpiinsaamisen osalta. Valmiita remmiahdin pakettejakin näyttää olevan saatavilla jo melkein noilla tehoilla, mutta miten mahtaa olla niiden kanssa. Eli onko turbo esim. helpompi saada kilpiin käyttämällä olemattomia ahtoja noissa testeissä
vai onko noissa valmis remmikiteissäkin jotain toivoa.
Eli puhtaasti kilpiin saamisen kannalta, kumman pohjalle kannattaa lähteä suunnittelemaan.
Kun tavoitteena on saada S50B30 koneesta ahtamalla, joko remmillä tai turbolla, ~500hp pyörätehoa niin mikä on järkevin tapa lähteä tuota toteuttamaan. Ja tarkoituksena siis rakentaa laillinen, eli hoitaa päästömittaukset asianmukaisesti.
Ruotsin puolelta löytyy aika hyviä reseptejä ainakin turbopuolen osavalintoihin jne. mutta nuohan ei tietenkään päde täällä tuon kilpiinsaamisen osalta. Valmiita remmiahdin pakettejakin näyttää olevan saatavilla jo melkein noilla tehoilla, mutta miten mahtaa olla niiden kanssa. Eli onko turbo esim. helpompi saada kilpiin käyttämällä olemattomia ahtoja noissa testeissä
vai onko noissa valmis remmikiteissäkin jotain toivoa.
Eli puhtaasti kilpiin saamisen kannalta, kumman pohjalle kannattaa lähteä suunnittelemaan.
Comment