Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 kone pystyasentoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mettis
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 83
    • mynämäki

    m10 kone pystyasentoon

    mitä muutoksia joutuu tekemään jos koneen asentaa pystyyn, eikä pakosarjan puolelle kallelleen? öljypumpun sihtiä joutuu varmaan ainakin muotoilemaan, entä onko muuta huomioitavaa?
    escortin koppaan sitä suunnittelin sovittavan, kun valmis m10 turbopannu tuolla tallilla on jonkun aikaa jo ollut ja muutaman fordin koneen jo ehtinyt rikkomaan...
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Äkkiä tulisi mieleen että jäähdytysnesteen kierto häiriintyisi jos termarin lähtö olisikin matalammalla kuin alunperin, en tosin osaa sanoa olisko se paljoa alempana ja miten se vaikuttaisi.

    Eikö tosiaan sovi kallellaan?
    Olli.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Tuskin se pystyyn asennus termarin asentoon niin paljon vaikuttaa? Sehän roikkuu vaan siinä kumi letkujen varassa?
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • mettis
        Bimmer Rookie
        • Mar 2003
        • 83
        • mynämäki

        #4
        Originally posted by Rocla
        Äkkiä tulisi mieleen että jäähdytysnesteen kierto häiriintyisi jos termarin lähtö olisikin matalammalla kuin alunperin, en tosin osaa sanoa olisko se paljoa alempana ja miten se vaikuttaisi.

        Eikö tosiaan sovi kallellaan?
        ahtaalta näyttää, tosin voisi mahtuakkin, en viitsisi enää ruveta koppaa sahailemaan kun on jo maalattukkin ja ahdin on myös aikamoinen möykky (hx52:nen nro 10 pakopesällä)

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by machine_head
          Tuskin se pystyyn asennus termarin asentoon niin paljon vaikuttaa? Sehän roikkuu vaan siinä kumi letkujen varassa?
          Äsh. tullut viimeajat tuijoteltua liikaa tuota läskiremmimoottoria (m20) tarkoitin oikeasti lähinnä sitä letkulähtöä, joka tulee imusarjan viereen....
          Olli.

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2027
            • Riihimäki

            #6
            Kyllä se vesi reittinsä löytää. Eipä siinä varmaan paljon muuta öljypumpun imun ja öljypohjan lisäksi. Pakosarja varmaan menee kuitenkin uusiksi. Kaasarit pitäis saada suoraan jos sellasia meinaa käyttää. Hmm....mitenköhän öljyn paluu kannesta alas - jääkö lillumaan liiaksi kanteen kun paluureiät on vaan toisessa reunassa? Se voi olla ongelma, tosin ulkopuolisetkin paluukanavat pystyy tekemään jos on intoa askarrella. Bemun laatikolla askin voitelu vähän arveluttaa, mutta eiköhän se toimi.

            Tzeimin tallillahan tällaista suunniteltiin, tulikohan muita juttuja mieleen?

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by racing02
              Bemun laatikolla askin voitelu vähän arveluttaa, mutta eiköhän se toimi.
              Onhan noita m20 koneen laatikoita ollut porukalla m50 koneen jatkona ja kai kestäneetkin. Tosin tässätapauksessa kallistus tulisi juuri toiseen suuntaan. Vivustoa varmaan joutuu myös muokkaamaan.
              Olli.

              Comment

              • Vilikki
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 6309
                • Raahe

                #8
                Originally posted by Rocla
                Onhan noita m20 koneen laatikoita ollut porukalla m50 koneen jatkona ja kai kestäneetkin. Tosin tässätapauksessa kallistus tulisi juuri toiseen suuntaan. Vivustoa varmaan joutuu myös muokkaamaan.
                eikös tässä ollu kuiteski kyse m10 moottorista?
                BMW e36 316i Turbo Compact

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2027
                  • Riihimäki

                  #9
                  Joo, ja laatikon kallistus olis 30 astetta. M20/50 swapissa varmaan selvästi vähemmän(?)

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by racing02
                    Tzeimin tallillahan tällaista suunniteltiin, tulikohan muita juttuja mieleen?
                    Kyllä, kyllä. Edellä mainittujen juttujen lisäksi ei oikein ole lisättävää. Öljyn paluuta kannesta on mietitty ja tultu oikeastaan siihen tulokseen, että ei välttämättä kaipaa muutoksia. Toki pystssä sinne jää enemmän öljyä... jäähtyy paremmin? Ulkopuolisen paluukanavan voisi toteuttaa kohtuu helposti...

                    Vaihteiston voitelu on myös mietityttänyt ja ratkaisuna on irroitettavan kytkinkopan evoaminen niin, että itse vaihteisto on "pystyssä" = tehtaan inssien jäljiltä/aivoitusten mukaisesti.
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by Vilikki
                      eikös tässä ollu kuiteski kyse m10 moottorista?
                      Eikös tässä ollu kuiteski kyse luetunymmärtämisestä?

                      Lue koko topic uudelleen ajatuksella, jos ei vieläkään aukea searchi m20->m50 topicci ja lue sieltä miten laatikkoa kallistetaan, mieti sitten miksi sanon että tässä tapauksessa laatikkoa kaliistetaan toiseen suuntaa.

                      Jos ei vieläkään aukea niin oikeastaan voit unohtaa koko jutun.
                      Olli.

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Sen verran vielä, että tokihan se on tapauskohtainen tuo vesikierto-systeemi. Tarkkaan katsottava, mikä on systeemissä ylin kohta eli onko ilmataskuille mahdollisia paikkoja... riippuu täysin toteutuksesta (ajattelusta tai sen puutteesta ).
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • mettis
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2003
                          • 83
                          • mynämäki

                          #13
                          sitä öljyn palua juurikin olen miettinyt, vielä kuin saisi varman tiedon joltain...
                          laatikko vaihtoehtoja on kaksi, paikalla olevan cossun loota johon pulttaisi getracin kopan tai sitten toi 265 getrac ja kääntää siitä kaavelin eriasentoon.
                          Last edited by mettis; 29-06-2006, 00:14.

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2027
                            • Riihimäki

                            #14
                            Originally posted by mettis
                            sitä öljyn palua juurikin olen miettinyt, vielä kuin saisi varman tiedon joltain...
                            laatikko vaihtoehtoja on kaksi, paikalla olevan cossun loota johon pulttaisi getracin kopan tai sitten toi 265 getrac ja kääntää siitä kaavelin eriasentoon.
                            Tää nyt ei ole mikään varma tieto, mutta olen sitä mieltä että paluuta olisi syytä tehostaa. Vakionakin m10:llä on taipumus kerätä öljyä kovilla kierroksilla kanteen. Itse en ole ongelmaa tunnistanut, mutta paluukanavien reunoja on tapana pyöristellä ja öljyn tuloa kanteen kuristetaan.
                            Jos nokka ja keinut ui öljyssä ne vispaa öljyn vaahdoksi eikä ilma poistu öljystä helposti. Ilma öljyn seassa taas aiheuttaa ongelmia voiteluun - ts. laakeririkkoja. No ei varmaan ollut uutta sulle, mutta ehkä jollekin.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎