Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lohkon maalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arttu
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 73

    Lohkon maalaus

    Mikä maali pysyy parhaiten moottorin lohkossa?
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2432
    • Kouvola

    #2
    vaikka miranoli. ei oo niin tarkkaa mitä se on, kunhan lohko on vaan puhdas.
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

    Comment

    • Masam
      Bimmer Rookie
      • Jul 2003
      • 163
      • Rovaniemi

      #3
      Mitään asiasta sen kummemmin tietämättä tai kokemusta omaamatta voisin ehdottaa peltikattomaalia. Se ainakin sietää varsin suuria lämpötilan vaihteluita ja kovaa kulutusta, mutta on niitä varmaan muitakin vaihtoehtoja ja ehkä parempiakin....
      Ex. BMW 320i E30 vm.-85
      Ex. BMW 328Ci E36 vm. -97
      BMW 320d E91 Touring vm. -06

      Comment

      • Jordan
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 137
        • Kotka

        #4
        VHT,llä on ainakin ihan lohkomaalit erikseen...
        Joihinki jenkkeihin oli ainakin ihan alkuperäisiäkin maaleja...
        E30 325. Lapsi on terve kun se leikkii

        Comment

        • jvakeva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2432
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by Jordan
          VHT,llä on ainakin ihan lohkomaalit erikseen...
          Joihinki jenkkeihin oli ainakin ihan alkuperäisiäkin maaleja...
          B10 V8 # 108
          saab r560 8X4

          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by Jordan
            VHT,llä on ainakin ihan lohkomaalit erikseen...
            Joihinki jenkkeihin oli ainakin ihan alkuperäisiäkin maaleja...
            Niinhän niitä on mutta miranol on kyllä hyväksi todettu, kuivuu vaan hitaasti. Niin ja lohko puhtaaks karhennushan siinä on jo itsessään...
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • seidltuning
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1941
              • Vantaa

              #7
              spies hecker 3-kerros helmiäinen 8)
              G30 530e Sedan
              E30 325i Cabriolet

              Comment

              • t-race
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 722
                • North from Nurmijärvi

                #8
                Perus miranol sävyttämättömänä ja ohentamattomana. Ensin vain kunnon pesu ja rasvanpoisto. Musta on värinä ihan sopiva, saa siistin koneen ja eipähän ala vituttamaan katella jotain helvetin hiphopflakehelmiäiskameleonttisysteemejä. Ei sen lohkon tarvi niin erikoinen olla, kun siihen konehuoneeseen saa ilmettä muillakin konsteilla.
                BMW Rennsport Racing Motorsport Club
                BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
                Ach so, je mehr, desto besser!
                sigpic

                Comment

                • Cee.Koo
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 354
                  • Twilight zone

                  #9
                  Omakohtaista kokemusta löytyy Miranolista ja peltikattomaaleista, kummatkin on pysyny erittäin hyvin kiinni(edellyttää tietenkin huolellisen lohkon puhdistuksen). Miranol on hyvä jos haluaa kiiltoa kun taas noi kattomaalit on himmeitä.
                  Spray maalit kannattaa unohtaa, ei oikein tahdo pysyä kiinni vaikka oliskin ns. lohkomaalia.
                  With jap crap, life sucks and then you die

                  Comment

                  • energy
                    BTCF Member
                    • May 2003
                    • 1697
                    • Haukipudas, Oulu

                    #10
                    Jotain maalia hain vasta liikkeestä, näytti olevan ihan oikeaa lohkon maalaukseen tarkoitettua maalia. Kestää lämpöäkin vain sen 288 astetta :lol:
                    Eli kestää kuumaa ja se kuivukin aivan pirun nopeasti, eli ei tarvi odotella koko päivää. Jos tarvitsee niin voin kyllä tarkastaa, että mitä maalia tuo oli
                    :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                    :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                    :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Näillä silkinhimmeillä versioilla(ei siis kuitenkaan matta) saadaan poistettua tuo kiiltävä "miranolimaisuus" joka ei moottorin maalauksessa ole välttämättä toivottava ominaisuus. Erityisesti tuollainen kiiltävä mirnolilla vedetty lohko alkaa "sairastamaan silmää" mikäli muu moottori/konehuone ei ole kiilloltaan samassa tasossa(siis myös letkut, johdot,alumiinipinnat,ym). Orggikset moottorimaalithan ovat ovat usein juuri silkinhimmeitä. Tavallinen mastonin spray maali käy yhtä hyvin kuin kalliit VHT:n "aidot" moottorimaalit.

                      Comment

                      • Suutari
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 3064
                        • Suomi

                        #12
                        Mitä lie tuo miranoli höpötys, mut ainakin itse kerran maalatessa kyseisellä mömmöllä aikoja sitten opetti etten koske enää moiseen..ei nimittäin kovin nopeesti kuivunu ja oli lämpimänä pehmeä pinta vaikka kiilsikin :(=) . Kannattaa varmaan ihan automaali liikkeestä kysästä kun niillä on tietoa asiasta. Kaveri maalasi jollain rekan runkomaalilla ja tuli hyvä. Myös normaalit maalit kestää nykysellään kai aika hyvin noita "lämpöjä"..eihän se lohko kovin kuumana käy kuitenkaan. :shock:

                        Miranoliahan voi käyttää lääkkeenä yskään, kihtiin ja vatsavaivoihin. Kuppakin sillä kai lähtee..
                        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                        -Official BTCF-Sauna Team-
                        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                        -Team BTCF Top Alcohol-
                        -Team Pimp My Bride-
                        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                        Comment

                        • Pazi
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2004
                          • 73
                          • Singapore

                          #13
                          Maalasin Carinasta lohkon miranolilla ja pysyi kyllä kunhan tosissaan puhdisti lohkon kunnolla. Muuhun sitä sitten en suosittelekaan.
                          - Spiderbait -

                          Comment

                          • jvakeva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2432
                            • Kouvola

                            #14
                            joo, ei se miranoli kuivukkaan, ennen kuin lämpenee kunnolla... esim joskus aikoinaan tullu pari autoa maalattua miranolilla, eikä kuivu oikeastaan ikinä, mutta lohkossa pelaa ihan jees.
                            B10 V8 # 108
                            saab r560 8X4

                            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6938
                              • N/A

                              #15
                              Lainaampa topiccia, millä lohkon saisi parhaiten puhtaaksi vanhasta maalista?
                              Suunnitelmissa oli ensin suojata wd40:lla sylinteriputket & runkolaakeripukit. Senjälkeen teipata ylä+alakerta umpeen ja 80 asteisella vedellä + liuottimella alkuun, sitten nitromorssia ja pensseliä ja taas painevettä. Tarviiko lohko mitää käsittelyä tämän jälkeen? ts. muutaku maalata ja alkaa kokoomaan?
                              Last edited by Antti O; 25-03-2009, 13:38.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎