Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 öljyvalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drizzit
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 45

    M20B20 öljyvalo

    Moi

    Voiko laakerit voineet mennä, ku öljyvalo syttyilee pidemmän ajon jälkeen? Sisällä on kunnon öljyt. Voiko johtua jostain huohotus ongelmasta, ku ainaki venttiilikopan kannesta lähtevä letku halki (uusi vaihtoon tänään). Toi hämää tois paljon, ku ei kylmänä mitään ongelmia eikä aina lämpimänäkään. Tänään vaihdan myös anturin. Vai olisko öljypumpusta?


    Kiitti
  • Drizzit
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 45

    #2
    Eikö kellään mitään hyviä ehdotuksia?

    Comment

    • Veltsu
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 886
      • Varkaus

      #3
      Koneessahan on varmaankin öljyä? Eli palaako sulla öljyn valo siellä mittarissa vai check controlissa?

      Jos mittaristossa niin sehän meinaa et ei oo öljyn painetta...Tai anturi herjailee.
      Syttyykö mittariston öljy valo ku laitat virrat päälle?

      Comment

      • Drizzit
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 45

        #4
        Kyllä syttyy valo eli siinä mittaristossa. se alkaa pätkimään pienemmillä kierroksilla. Se ei pätki heti ku lämmöt on normit. En tajuu. Kokeilen tänään vaihtaa sen anturin sinne.

        Comment

        • Racink
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 840
          • Jkl

          #5
          Kiertokangen laakerit äkkiä vaihtoon vielä kun kerkeää ennen isompia remontteja.

          Comment

          • Drizzit
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 45

            #6
            Onko toi nyt fakta? Onko isokin projekti?

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              No jos otat sen öljypohjan irti (kun sen ö.pumpun vaihdat?) niin samallahan voit ottaa 1 & 6 kk alapäät auki ja katsot mitä niile kuuluu?
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • Drizzit
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 45

                #8
                Jees pitää tota kokeilla. Helvetti. En saanu sinne öljypaineanturille sopimaan mitään hylsyä. Siinä oli vissiin uudemman koneen anturi eli se missä on "pikaliitin" vaikka siinä anturin piuhassa on tavallinen apiko liitin ja ostin semmosen anturin, missä on siihen sopiva liitin. Se uudempi on vissiin 22mm:nen? toi vanha on 21mm. Saakohan motonetistä tarpeeks ohutta hylsyä, et saan sen sinne ujutettua. En tajunnukkaan, et se on niin saatanan hankalassa välissä, ku ei ollu missään kuvaa siitä.

                Tuntu taas pelaavan ihan hyvin lämpimänäkin. On kyllä ihme vika. Kysyin naapurin aatoinsinjööriltä ja epäili vahvasti pumppua. Mut kuinkahan todennäköstä on niitten laakerien oleminen paskana? Onko iso homma vaihtaa?

                Comment

                • Obelix
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 60
                  • Jokela

                  #9
                  hommaa öljyn paine mittari ja sen oma paine anturi tai jos jollakin kaverillasi on irtonainen mittari ni kokeilkaa sillä et paljonko on öljyn paineita, pitäs vakio autois olla tyhjäkäynillä 1,0-2,0 bar maksimininopeudella 4,0-6,0 bar.
                  jos ei ole noita arvoja tai on noitten arvojen alapäässä ni tarkista öljypumpun kunto, kun on tullu vastaan joitakin bemarieta koneista riippumatta et öljy pumppunpultit on auennu.
                  älä avaa 1&6kk, niitä ei pidä avata ainakaan käytetystä koneesta, koska niitä et ikinä saa täysin samalle paikalle takaisin ja sit ei kestä enään kauaan kun liuskat on selvät, öljypumpun voit mitata onko se kunnossa
                  mitat:
                  hammaspyörän/kotelon välys 0.016-0.054mm
                  hammaspyörän päittäisvälys 0.11mm(max)
                  hammasvälys0.12-0.25mm

                  jos liuskat on mennyt ni sitten koko kone palasiksi ja koneistamoon kampuran hionta ja sylinteri putkien hoonaus
                  jos on paskin mahdollinen tuuri ni lohko putkitukseen ja kampuravaihtoon

                  Comment

                  • Drizzit
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 45

                    #10
                    Tattis. Pitää huomenna jossain käydä mittauttamassa, ku semmonen mittari on varmaan suht tyyris. Mitään tietoa sen hinnasta? Joo eli halvemmaks tulee hommata uus kone.
                    Last edited by Drizzit; 29-06-2006, 23:41.

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Vaihda vaan nyt se anturi ekana, kuullostaa niin epämääräiseltä toi paineiden häviäminen, et turha murehtia ennenkuin tietää. Todella harvinainen vika että öljynpaineet katoaa lähes satunnaisesti, mutta valon saa vielä sammumaan täysin vaikka olosuhteet eivät paljoa muutu.

                      Murehtii sitten jos niitä paineita ei oikeasti ole.
                      Olli.

                      Comment

                      • Drizzit
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 45

                        #12
                        Toivotaan parasta. Jos vaikka sais tänään ostettua sit sopivan hylsyn siihen anturiin. Seki mua viel mietityttää siinä, et on toiminu moitteitta ja sit yht`äkkiä tekee tommosta. Se viel kaiken lisäks vaikuttais, et se anturi on paskana, ku tuntuu et siel tulis öljyä.

                        Kiitos kaikille. Palaan asiaan.

                        Comment

                        • kmr
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 175
                          • Turku / Kotka

                          #13
                          Osta uus vakio öljynpaineanturi. Siinä todennäköisin vika eikä maksa montaa euroa..
                          F11 530Xd M-sport
                          ex. E92 325d -07
                          ex. E30 320tic -87

                          Comment

                          • Drizzit
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 45

                            #14
                            Jees. Näin on anturi vaihdettu. Vanha oli ihan jumissa ainakin siihen verrattuna, et ku puhals sinne kuinka kovaa tahansa, ni ei napsahtanu (uus napsui). En tajuu, miten joku idetuutti oli laittanu sinne uudemman version, vaikka ei ollu edes sama liitin ja oli aika ahdas paikka 24mm:n hylsylle. Piti ihan käydä motonetissa mittaamassa se uudempi ja ostaa hylsy. Nyt näyttäs pelittävän mallikkaasti. Pistän viel täs parin päivän sisään lisää infoa, josko se toimis pitemmänkin ajon jälkeen

                            Onko joku sattumoisin testannu Motonetin täyssynteettistä öljyä, ku menin semmosen ostamaan samalla varmuuden vuoks, et kuinka laadukasta se mahtaa olla?

                            Kiitos kaikille jälleen.

                            Comment

                            • Drizzit
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 45

                              #15
                              Näin. Nyt on sitten ajeltu viikonlopppu uudella paineanturilla ja kyllä taas potkii. Melkeen ehti jo säikähtää, ku tuol noita villejä juttuja tuli vastaukseks, et jotain isompaa olis 100% varmuudella menny, mut hyvä näin. Kiitos kaikille jälleen. Palaan asiaan ku jotain taas pamahtaa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎