Onko kenelläkään ahtajalla ollut samaa ongelmaa, eli sylkee tai rikkoo kampiakselin takastefan? Tässä tapauksessa m40 hihnan vingutin.
Neljä päivää sitten vaihdettu stefa meni tiukasti paikolleen ja laitettiin liimatkin väliin. Vaihdon aiheutti vanha stefa joka oli riekaleina, mutta se johtui siitä että oli unohtunut huohotin imusarjaan kiinni
Nyt uusi sfeta tosiaan liimattuna ja kytkinpakettikin tuli vaihdettua. Pientä kokeilua (huohotin ulkoilmaan jne.) ja taas tuntuu öljyä viskovan lohkon ja lootan välistä...
Kutvosissa ja short enginessä käytetään samaa stefaa aina 2,5TDS:ää myöten, niin kai sen pitäis kestää ja pysyä paikoillaan.
Miten olette toteuttaneet kampikammion huohotukset, kun onhan näitä ahdettu, kuten se 518:kin?
Joku arvuutteli että putkisto ahdistaa ja sen takia ohivuoto puskee painetta kampikammioon, vakio takapönttöhän ruskin virtaa ainakaan liikaa!
Noh mutta heti kun kerkeää niin taas kardaani, loota ym. pois ja uutta stefaa paikoilleen. Meinasin tehdä kynnet, jos on ampunu stefan pois ja ehkä "loiskelevyn" siihen kampiakselin laakeripukin ja stefan väliin, mikä estäisi ainakin öljyn loiskumisen stefaa vasten. On toi kone niin kallellaan, että tulee öljypinta öljypohjan tiivisteen lähelle, ja liian lähelle tuota stefaakin.
Jakakaa kokemuksenne ja arvailkaa jos ette muuta keksi.
Neljä päivää sitten vaihdettu stefa meni tiukasti paikolleen ja laitettiin liimatkin väliin. Vaihdon aiheutti vanha stefa joka oli riekaleina, mutta se johtui siitä että oli unohtunut huohotin imusarjaan kiinni
Nyt uusi sfeta tosiaan liimattuna ja kytkinpakettikin tuli vaihdettua. Pientä kokeilua (huohotin ulkoilmaan jne.) ja taas tuntuu öljyä viskovan lohkon ja lootan välistä...
Kutvosissa ja short enginessä käytetään samaa stefaa aina 2,5TDS:ää myöten, niin kai sen pitäis kestää ja pysyä paikoillaan.
Miten olette toteuttaneet kampikammion huohotukset, kun onhan näitä ahdettu, kuten se 518:kin?
Joku arvuutteli että putkisto ahdistaa ja sen takia ohivuoto puskee painetta kampikammioon, vakio takapönttöhän ruskin virtaa ainakaan liikaa!
Noh mutta heti kun kerkeää niin taas kardaani, loota ym. pois ja uutta stefaa paikoilleen. Meinasin tehdä kynnet, jos on ampunu stefan pois ja ehkä "loiskelevyn" siihen kampiakselin laakeripukin ja stefan väliin, mikä estäisi ainakin öljyn loiskumisen stefaa vasten. On toi kone niin kallellaan, että tulee öljypinta öljypohjan tiivisteen lähelle, ja liian lähelle tuota stefaakin.
Jakakaa kokemuksenne ja arvailkaa jos ette muuta keksi.
Comment