Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 b20 turbo öljyjäähdytys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #16
    Originally posted by tubitus
    Eli sulla on s14 suod jalka joka ilmeisesti sopii suoraa m10:piin. Ja onko ryöstölaipan idea pelkästään siirtää ö.suod johonki fiksumpaan paikkaan? mulla on ryöstölaippa, mutta ongelma on se kun en saa liitettyä ryöstölaippaa alkuperäseen suod. jalkaan kun en saa vaihdettua siihen sitä kierreosaa. Eli kun laittaa ryöstölaipan nii tarvitsee olla pidempi kierre että sais vielä ö. suod paikalleen.. (tulis paikalleen järjestyksessä suod jalka, ryöstölaippa. kierre osa ja vikaks tietysti ö. suod)
    Kyllä, S14 osa käy suoraan M10-lohkoon. R.laipan idea on saada ö.filsu mahtumaan edes johonkin!

    Mikähän ihmeen r.laippa sulla oikein on? Kaikki mitä olen nähnyt, tulee ihan nätisti sellaisella uros/naaras-mutterihässäkällä kiinni ja sitten juurikin viimeisenä se filsu siihen perään.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • Mörökölli
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 1735
      • Turku

      #17
      Originally posted by Tzeimi
      Kyllä, S14 osa käy suoraan M10-lohkoon. R.laipan idea on saada ö.filsu mahtumaan edes johonkin!

      Mikähän ihmeen r.laippa sulla oikein on? Kaikki mitä olen nähnyt, tulee ihan nätisti sellaisella uros/naaras-mutterihässäkällä kiinni ja sitten juurikin viimeisenä se filsu siihen perään.
      Tuo meikäläisen kuvassa näkyvä kombinaatio on juurikin pitkällä ns. pultilla jolla tuo ryöstäjä kiristetään jalkaan. Sen jälkeen suodatin perään. Olen tuon pultin sorvannut itse ja tuollainen vaikutti helpolta ratkaisulta (kun ei mitään raaski koskaan ostaa) ja tuo ryöstölaippa on jostain volvon vinokoneesta kun on noita volvon osia nurkissa. Eihän noissa suodattimissa paljon fyysisiä eroja ole merkkien välillä eli useat käy ristiin. Useinhan nuo ryöstäjät on juurikin sellaisella uros/naaras-mutterihässäkällä.
      www.nenifab.com

      Comment

      • tubitus
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 58

        #18
        Originally posted by Tzeimi
        Kyllä, S14 osa käy suoraan M10-lohkoon. R.laipan idea on saada ö.filsu mahtumaan edes johonkin!

        Mikähän ihmeen r.laippa sulla oikein on? Kaikki mitä olen nähnyt, tulee ihan nätisti sellaisella uros/naaras-mutterihässäkällä kiinni ja sitten juurikin viimeisenä se filsu siihen perään.
        mulla on se kierre uros/uros, jonka takia pitäis saada se alkuperänen kierre irti. Seuraavaks varmaan kerrot mistä löydän semmosen uros/naaras kierre jutskan.. vai?? autoreisingin kuvastossa ei semmosta ollu.. en muista mistä öljyn jäähdytin sarja alunperin on mutta sitä olisin nyt sovittamassa..

        Jos jollain on niin saa tarjota semmosta s14 ö.suod jalkaa..
        Oha se helmi

        Comment

        • Mörökölli
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 1735
          • Turku

          #19
          Kato www.lautamakimotorsport.fi luulis noilla olevan ainakin.
          www.nenifab.com

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            #20
            Ikmeisesti noi on ollut semmosia malleja missä ei ole termostaattia ja siitä sais samalla haaroitettua ahtimellekin öljyn tulon?
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #21
              Originally posted by tubitus
              mulla on se kierre uros/uros, jonka takia pitäis saada se alkuperänen kierre irti. Seuraavaks varmaan kerrot mistä löydän semmosen uros/naaras kierre jutskan.. vai?? autoreisingin kuvastossa ei semmosta ollu.. en muista mistä öljyn jäähdytin sarja alunperin on mutta sitä olisin nyt sovittamassa..
              Netissä ei ole kuvaa,mutta paperiversiossa s.57 kuvissa näkyy nuo kierrejatkot. Soita ja kysy saako erikseen? Tiedä sitten passaako se sun laippaan?
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #22
                Originally posted by L.H
                Ikmeisesti noi on ollut semmosia malleja missä ei ole termostaattia ja siitä sais samalla haaroitettua ahtimellekin öljyn tulon?
                On niitä olemassa termarillaja ilman. S14 jalassahan on termari valmiina
                Itellä on juurikin tuon r.laipan vieressä, filtteröidyssä ö-linjassa haara ahtimelle.
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • L.H
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2481
                  • Lohja

                  #23
                  Originally posted by Tzeimi
                  On niitä olemassa termarillaja ilman. S14 jalassahan on termari valmiina
                  Itellä on juurikin tuon r.laipan vieressä, filtteröidyssä ö-linjassa haara ahtimelle.
                  Niin siis tiedän, että niitä on termarilla ja ilman, mutta meinasin että jos on siitä ryöstölaipasta ottanut sen öljyn ahtimelle..
                  “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by L.H
                    Niin siis tiedän, että niitä on termarilla ja ilman, mutta meinasin että jos on siitä ryöstölaipasta ottanut sen öljyn ahtimelle..
                    Sori, en hiffaa... no bonjansky. Väännätkö rautalangasta?
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • L.H
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2481
                      • Lohja

                      #25
                      Originally posted by Tzeimi
                      Sori, en hiffaa... no bonjansky. Väännätkö rautalangasta?
                      Musta tuntuu, että mä oon nyt se joka ei hiffaa millään.. Niin siis meinasin, että jos on käyttänyt tommosta ryöstölaippaa pelkästään ahtimen öljynkiertoa varten, eikä jäähdytintä.. Kai näinkin on tehty??

                      Mäkin voin ottaa vielä yhden version (mielellään rautalangasta ) siitä mistä se sun ahtimen öljyntulo lähtee.. ..jos käsitin väärin, että sille on porattu lohkoon lähtö, eli se ei lähde ryöstölaipasta.
                      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by L.H
                        Musta tuntuu, että mä oon nyt se joka ei hiffaa millään.. Niin siis meinasin, että jos on käyttänyt tommosta ryöstölaippaa pelkästään ahtimen öljynkiertoa varten, eikä jäähdytintä.. Kai näinkin on tehty??

                        Mäkin voin ottaa vielä yhden version (mielellään rautalangasta ) siitä mistä se sun ahtimen öljyntulo lähtee.. ..jos käsitin väärin, että sille on porattu lohkoon lähtö, eli se ei lähde ryöstölaipasta.
                        Teoriassa toi sun idea voisi toimia, kunhan toi r.laippa on viimeinen "pinkassa" ja "paluu" on tukossa - luulisin. Tällöinhän tarvii 2 laippa, ekalla siirretään filsu jonnekkin. En ole moista nähnyt kuitenkaan.

                        Omassa vessassa homma on näin: S14-jalka josta siis ö.jäähdyttäjälle meno/paluu. Jalan päässä on ns. filsun siirto laippa (ryöstölaippa kannella), josta lähtee öljy filsulle (jalka vas. sisäloksussa), filsulta paluu laippaan. Tässä filsulta-takas-moottoriin -letkussa on T-haara, josta on siis otettu ahtimelle filtteröity öljy. Toivottavasti selvitti?
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • hill-tun
                          Bimmer Rookie
                          • May 2004
                          • 166
                          • savo

                          #27
                          ääääh tzeimi kerkesi ekaksi

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2067
                            • Banshee - Jyväskylä

                            #28
                            Ei aivan. Toi S14:n paineanturi on linjassa, jossa öljy tulee pumpulta mennäkseen filtterin läpi koneeseen. Itsellä siis on otettu FILTTERÖITYÄ oljyä ahtimelle. Periaatteessa toi anturin paikka on hyvä - antaa kovimman paineen, mutta tahdoin itse ruokkia ahdinta puhtaalla öljyllä. Yhdellä kaverilla oli otettuna ko. tavalla, mutta oli laitettu erillinen filtteri ennen ahdinta.
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • L.H
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2481
                              • Lohja

                              #29
                              No niin, vielä kun osais nyt kirjottaa omat viestit yhtä selvästi..
                              Eli siis tzeimillä on s14 jalka ja siinä vielä toi filsun siirtolaippa ja hill.tun:lla pelkkä s14 jalka.. Mutta kun mulla ei nyt ole tota s14 jalkaa, eikä taida olla tulossakaan, niin mistä otan öljyn ahtimelle, jos käytössä on m10 suodattimen jalka + ryöstölaippa jäähdyttimelle? Tohon kun sais vielä vastauksen, niin sitten riittää.
                              Sitä yritin aluksi hakea, että voiko sen haarottaa jommasta kummasta jäähdyttimen putkesta, vai pitääkö jalkaan modata yks kierre lisää?
                              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                              Comment

                              • hill-tun
                                Bimmer Rookie
                                • May 2004
                                • 166
                                • savo

                                #30
                                Jos siinä sinun ryöstölaipassa ei ole termaria niin siitä haarotat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎