Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 kansi M30B30 lohkoon??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FT-Racing
    Newbiemmer
    • Jun 2006
    • 27
    • Polvijärvi

    M20B25 kansi M30B30 lohkoon??

    Jeps eli tollainen otsikon mukainen konstruktio mielessä (älkääkä kysykö miks=). Yrittäny ettii tietoja noiden koneiden porauksista et onko paljon eroo mut en ole löytäny eli jos joku vois asian valaista mulle. Muutenhan toi M20 kansi varmaan käy tohon M30 lohkoon mut se poraus
    E30 32X M-Tech 1
  • tumppu86
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 900
    • E-pohjanmaa

    #2
    M30:ssä on jakopää ketjulla.

    Comment

    • Julle
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 659
      • Oulu

      #3
      Eipä taida niin pitkää pimeää tullakkaan että m20 kansi passais m30 lohkon päälle...

      Comment

      • FT-Racing
        Newbiemmer
        • Jun 2006
        • 27
        • Polvijärvi

        #4
        Aha.. Ei sitten. Empä ois laittanukkaan, testasin vaan et tiedättekö te Ei vaan, ei oo hirveemmin hajua (kuten huomaa) näistä bemujen eri konetyypeistä. Just hankin ensimmäiseni ja heti alkuun vaan rupes tympii ton hengetön sielunelämä (E30 325) ja ajattelin et isommasta alakerrasta on aina hyvä lähteä liikkeelle. Oishan se ETA:n alakerta mutta eipä niiden parin sadan kuution tähden toinna. Toki voishan sen B30:in sinne kokonaisuudessaan asentaa. Jos hyviä ideoita niin voi kertoa, sen verran vaan on ehtoa et sais olla niitä kuutioita ja 12 tappinen sen pitää olla.
        Last edited by FT-Racing; 27-07-2006, 04:07.
        E30 32X M-Tech 1

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4645
          • Tuusula

          #5
          M30 kone on aivan eri kokoinen kuin M20 joten ei mitään toivoa kannen sovittamisesta.

          Nakkaa sinne koko kone samantien ni saat sitä voimaa www.e30.de kannattaa selata läpi, siellä on paljon "335" juttua..
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • bemari320mies
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 788
            • Suodenniemi

            #6
            Tai sitten rakennat sinne 2,7L ETA-koneesta mahtavan vääntömootorin. Tästä asiasta löytyy juttua haulla, näitä on täällä rakennettu jokunen. Paljon on kehuttu tuota.
            Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
            EX: BMW E34 525i -90
            EX: BMW E28 528iA -85
            EX: BMW 320i Taxi -86

            Comment

            • Skena
              BTCF Hallitus
              • Dec 2004
              • 1332
              • Masala, Suomen Chicago

              #7
              sanokaa vaa että juujuu kyl siit hyvä tulee
              Paserati

              Comment

              • Sickness
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 1923
                • Helsinki

                #8
                Jatkakaa vaan vittuilua, niin kyllä kaveri tekee tuon vaikka väkisin. "Kyllä minä perkele näytän..."

                Kerro sitten meillekin tuliko hyvä.
                E39 520iA -02

                Comment

                • salomon
                  Newbiemmer
                  • Jun 2006
                  • 26

                  #9
                  2.5-->2.7 ja vääntö?

                  Originally posted by bemari320mies
                  Tai sitten rakennat sinne 2,7L ETA-koneesta mahtavan vääntömootorin. Tästä asiasta löytyy juttua haulla, näitä on täällä rakennettu jokunen. Paljon on kehuttu tuota.
                  miten paljo sitä muute tulee lissää vääntöä ku laitetaan etan palikat 2.5 mottiin?

                  Comment

                  • tagagummi
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 156
                    • kännykkä town

                    #10
                    Originally posted by salomon
                    miten paljo sitä muute tulee lissää vääntöä ku laitetaan etan palikat 2.5 mottiin?
                    Riippuu 2.5 koneesta, eli onko kat vai ei kat., niissä eri puristukset eli väännöissä on eroja. Huonovääntöisin kone on 8.8 puristuksilla 2.5 kat. ja jos vääntöä tähän vertaa, eron huomaa sokee ottallaankin. Rakensin omastani kat-versiosta tälläisen vääntövehkeen mutta en ole vielä penkissä käynyt. Ero on huomattava.
                    Jännää koko hommas oli se että bensankulutus tippu noin litran satkulla. Ei sen vanhan koneenkaan pitänyt loppu olla, vasta sen vuosi sitten rakensin.

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11680
                      • Kouvola

                      #11
                      Sanoisin, että pelkkää ajanhukkaa asentaa joku M30B30 kone kun potkua mokomasta ei löydy juurikaan sen enempää kuin M20B25:sta ja kuitenkin painoa koneella on hitusen enemmän. Eli plus miinus nolla koko idea

                      Mielummin ite miettisin vaikka M50B25:sta tai B28:ia jopa, mutta kukin taaplaa tyylillään...

                      Comment

                      • herja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1649

                        #12
                        M60b30?
                        Retard Member

                        Comment

                        • juuze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 1938
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by herja
                          M60b30?
                          Tehorajat ylittyvät.
                          Tietysti ellet rakenna M60B30 tuplaturboa, jolloin saat ahtopaineita laskemalla tehot tarvittavan pieneksi. Kyllähän siinä katsastusmies on ihmeissään, että miksi on pitäny oikein kaks ahdinta pistää, jos tehot ei oo nousseet alkuperäisestä.. "Noku on iso asuntovaunu, mitä pitää vetää..."
                          Jussi
                          F31 320xda & e39 530d Msport
                          ex e87, e39, e34, e28 & e30

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎