Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 ja Shrickin nokat

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1243
    • Pori

    m50b25 ja Shrickin nokat

    Eli olis nyt ajatuksissa tilata Shrickiltä ne m3 nokat tohon pannuun, niin mitä muuta muutoksia kannattaisi tehdä? Miten moottorin ohjauspuoli, riittääkö oma lastu (tai mulla on se täältä hommattu "virilastu"), tarviiko suuttimia ruveta vaihtamaan jne. Toi oma imusarja taitaa olla ihan hyvä?

    Vinkkejä vaan kiitos

    Miten muuten mahtaa päästöjen käydä noitten nokkien kanssa, onko mahdollistakaan päästä läpi?
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

    Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 761

    #2
    Mitään sen tarkemmin asiasta tietämättä arvelisin että jos nokissa huomattava ero noihin vakionokkiin niin vaatii kyllä kunnollisen penkissä tehdyn yksilöllisen lastun. Ainakin jos haluaa max hyödyn. Voi olla että melko hyvin saa bensan paineellakin puljattua. Saattaa olla pelkkien nokkien vaihto kyllä hinta / hyöty suhteeltaan melko kannattamaton viritys? Mitä tommoset nokat maksaa?

    Comment

    • Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1243
      • Pori

      #3
      Originally posted by Kouris
      Mitään sen tarkemmin asiasta tietämättä arvelisin että jos nokissa huomattava ero noihin vakionokkiin niin vaatii kyllä kunnollisen penkissä tehdyn yksilöllisen lastun. Ainakin jos haluaa max hyödyn. Voi olla että melko hyvin saa bensan paineellakin puljattua. Saattaa olla pelkkien nokkien vaihto kyllä hinta / hyöty suhteeltaan melko kannattamaton viritys? Mitä tommoset nokat maksaa?

      No ne olis 1200e kotiovelle jenkeistä. Lupaavat 40 pollee noilla nokilla 325:een, et en nyt tie onko kovin paha, mutta riippuu tietty mitä muuta tarvii tehdä kun se lastun teko maksaa sitte kans.
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

      Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        #4
        Tämmöstä juttua ainakin ollut tosta nokkien vaihdosta-> http://www.btcf.fi/forum/showthread....125#post493125
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • Juspa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1243
          • Pori

          #5
          Originally posted by L.H
          Tämmöstä juttua ainakin ollut tosta nokkien vaihdosta-> http://www.btcf.fi/forum/showthread....125#post493125
          Joo oon lukenu ton threadin. Ja kyl meinaan tilata kummatkin nokat (jos tilaan), enkä rupee pelleilemään vaihtamalla vanhoja nokkia ja laittamalla vaan toisen uuden, ovat sitten ainakin kunnollisia.

          Noihan on siis m3 virinokat, ja niitä saa eri nostoilla, 256 tai 264. Varmaan toi 256 on käytännöllisyydeltään parempi.

          Vinkkejä vaan sitten mitä muuta toi tarvitsee.
          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

          Ex.
          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
          E90 320d -05 Schwartz 2
          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
          E36 352i -91 Diamantschwartz

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Juspa
            Joo oon lukenu ton threadin. Ja kyl meinaan tilata kummatkin nokat (jos tilaan), enkä rupee pelleilemään vaihtamalla vanhoja nokkia ja laittamalla vaan toisen uuden, ovat sitten ainakin kunnollisia.

            Noihan on siis m3 virinokat, ja niitä saa eri nostoilla, 256 tai 264. Varmaan toi 256 on käytännöllisyydeltään parempi.

            Vinkkejä vaan sitten mitä muuta toi tarvitsee.
            Ajattelin vaan, että jos kunnon ohjelman teko maksaa liikaa(?), niin ennemmin sitten säästäis tossa, jos toi oikeasti pitää paikkansa.
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • Juspa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1243
              • Pori

              #7
              Originally posted by L.H
              Ajattelin vaan, että jos kunnon ohjelman teko maksaa liikaa(?), niin ennemmin sitten säästäis tossa, jos toi oikeasti pitää paikkansa.
              No en viittis tohon 15 vuotta vanhaan kotteroon hakata ihan älyttömästi rahaa, et noi nokat olis sellanen helppo ja suht edullinen yksistään jossei hirveesti tarvi muuta, et toimis kuitenki suht hyvin vakioboksilla. No bensansyöttöä on helppo rukata ja näkeehän sen sitte seoksistä jos soppaa upuu. Olis vaan kiva jos jollain olis kokemusta et olis oikeesti laittanu kyseiset nokat ja miten toimii ja millä muutoksilla.
              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

              Ex.
              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
              E90 320d -05 Schwartz 2
              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
              E36 352i -91 Diamantschwartz

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4630
                • Tampere

                #8
                Veikkaus laitat vielä jyrkemmät m3 nenät..
                1. venttiilit ottavat mäntiin
                2. jouset käyvät heppoisiksi
                4. M3:ssa välyksensäätö paloilla, muissa hyrd. nostajat joiden kanssa voi tulla ongelmia..
                3. ei tarvi enään päästöistä mennä läpi

                itselle tuli tuolta tavaraa fischer-motortechnic.de

                edit niin ei ne edes sovi sulle kun sulla on sigussa -91 auto --- siis ilman vanosta..
                Last edited by fraatti; 02-08-2006, 00:58.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Juice
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 820

                  #9
                  Originally posted by fraatti
                  Veikkaus
                  1. venttiilit ottavat mäntiin
                  2. jouset käyvät heppoisiksi
                  4. M3:ssa välyksensäätö paloilla, muissa hyrd. nostajat joiden kanssa voi tulla ongelmia..
                  3. ei tarvi enään päästöistä mennä läpi

                  itselle tuli tuolta tavaraa fischer-motortechnic.de
                  Löytyipä näemmä tuo "gurun" väite kovolta, puhuu tuossa näemmä hieman sekavastikin s52/M50 eroista + schrickin nokkien vastaavuuksista...

                  ""
                  BMW Cam Swap
                  Do 1996-99 M3 cams work in the M50 engine?
                  Sadak Rinaldi Leite
                  Sao Paulo, Brazil

                  We spoke with Pete McHenry of Precision Performance in Winston-Salem,
                  North Carolina. McHenry is a well-known expert on BMW engine swaps and
                  parts interchangeability. He advises: The M50 2.5-liter VANOS cams are
                  228-degree duration, while S53 3.2-liter M3 cams are 252 intake and 240
                  exhaust. They fit fine and give a nice boost to the top end on a 2.5-
                  liter M50. You can use the S52 cams with the M50 lifters and springs.
                  The S52 uses smaller lifters (33mm vs. 35mm diameter) and conical valve
                  springs with teeny retainer washers. Net saving with this stuff is 20
                  grams per valve. Get the S52 cam trays, lifters and springs if you can
                  but the swap is OK with cams only as mentioned earlier. If you have a
                  1992 M50, you can switch the intake cam to the exhaust. Timing is 240
                  on both, but the intake has 9.7 lift vs. 9.0. Buy a 252 Schrick intake
                  cam and you have the same cams as an M3 and only have to buy one camshaft.

                  --Mike Miller
                  """

                  PS. M50B30 (tai S50B30US) on hydraulisin nostimin eli lähinnä vain M50 kone 3 litraisena... ei aito eurospec S kone (selvinnee varmaan vaikka jo Oem-osista)
                  Last edited by Juice; 01-08-2006, 16:21.

                  Comment

                  • Juspa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1243
                    • Pori

                    #10
                    Originally posted by Juice
                    Löytyipä näemmä tuo "gurun" väite kovolta, puhuu tuossa näemmä hieman sekavastikin s52/M50 eroista + schrickin nokkien vastaavuuksista...

                    ""
                    BMW Cam Swap
                    Do 1996-99 M3 cams work in the M50 engine?
                    Sadak Rinaldi Leite
                    Sao Paulo, Brazil

                    We spoke with Pete McHenry of Precision Performance in Winston-Salem,
                    North Carolina. McHenry is a well-known expert on BMW engine swaps and
                    parts interchangeability. He advises: The M50 2.5-liter VANOS cams are
                    228-degree duration, while S53 3.2-liter M3 cams are 252 intake and 240
                    exhaust. They fit fine and give a nice boost to the top end on a 2.5-
                    liter M50. You can use the S52 cams with the M50 lifters and springs.
                    The S52 uses smaller lifters (33mm vs. 35mm diameter) and conical valve
                    springs with teeny retainer washers. Net saving with this stuff is 20
                    grams per valve. Get the S52 cam trays, lifters and springs if you can
                    but the swap is OK with cams only as mentioned earlier. If you have a
                    1992 M50, you can switch the intake cam to the exhaust. Timing is 240
                    on both, but the intake has 9.7 lift vs. 9.0. Buy a 252 Schrick intake
                    cam and you have the same cams as an M3 and only have to buy one camshaft.

                    --Mike Miller
                    """

                    PS. M50B30 (tai S50B30US) on hydraulisin nostimin eli lähinnä vain M50 kone 3 litraisena... ei aito eurospec S kone (selvinnee varmaan vaikka jo Oem-osista)

                    Tuo selvitti aika paljon, kiitos. vois sitä sit melkeen kysyä et olisko niillä myydä pelkkää imunokkaa, kun toi oli ainakin pakettina molemmat nokat mitä mä katoin. Säästäähän siinäkin sitte...

                    btw. tossa puhutaan -92 mallista niin tarkottaako toi nyt ilman vanosta olevaa? onko vanoksessa ja ei-vanoksessa nokilla jotain eroa?
                    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                    Ex.
                    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                    E90 320d -05 Schwartz 2
                    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                    E36 352i -91 Diamantschwartz

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4630
                      • Tampere

                      #11
                      Ei vanoksellisen molemmat nokat ja vanoksellisen pakonokka ovat keskenään vaihtokelpoisia..

                      vanoksellisen imunokassa on taasen erilainen nokka-akselinpää kuin noissa ylemmissä.. m3ssa myös tälläinen imunokka

                      ja sitten faktaa..

                      m50 imu 240 9,7
                      m50 pako 228 8,8
                      m50tu imu 228 9,0
                      m50tu pako 228 9,0
                      m52 imu 228 9,0
                      m52 pako 228 9,0
                      s50b30us imu 252 10,3
                      s50b30us pako 240 9,7
                      s50b30 imu 260 11,3
                      s50b30 pako 260 11,3

                      schrickin nokat
                      m50 imu 256 10,5
                      m50 pako 244 9,5
                      m50tu imu 252 10,2
                      m50tu pako 244 9,5
                      m52 imu 252 10,2
                      m52 pako 244 9,5
                      s50b30 imu/pako 284/296 11,9/12,4 (kaksi vaihtoehtoa)

                      ja tuolla saksan pajassa schrick kamaa myynnissä..

                      tuolta catcamin nokat www.catcams.be
                      ja tuolta dbilaksen www.dbilas.de
                      myös ebaysta saa välillä tavaraa.. www.ebay.de

                      catcamista olen kuullut että joku olisi saanut vääränkokoisilla laakeripinnoilla olevat nokat sieltä.. tiedä sitten..

                      että semmosta..
                      Last edited by fraatti; 02-08-2006, 01:07.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • Juice
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 820

                        #12
                        Originally posted by fraatti
                        Ei vanoksellisen molemmat nokat ja vanoksellisen pakonokka ovat keskenään vaihtokelpoisia..

                        vanoksellisen imunokassa on taasen erilainen nokka-akselinpää kuin noissa ylemmissä.. m3ssa myös tälläinen imunokka

                        ja sitten faktaa..

                        m50 imu 240 9,7
                        m50 pako 228 8,8

                        s50b30us imu 252 10,3

                        schrickin nokat
                        m50 imu 256 10,5
                        m50 pako 244 9,5


                        ja tuolla saksan pajassa schrick kamaa myynnissä..

                        tuolta catcamin nokat www.catcams.be
                        ja tuolta dbilaksen www.dbilas.de
                        myös ebaysta saa välillä tavaraa.. www.ebay.de

                        catcamista olen kuullut että joku olisi saanut vääränkokoisilla laakeripinnoilla olevat nokat sieltä.. tiedä sitten..

                        että semmosta..
                        Eli noilla tiedoilla tosiaan kannattaisi ostaa vain imunokka schrickiltä ja pistää vanha pakopuolelle. Siis nimenomaan 325 91 ei vanos-koneeseen...

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4630
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Juice
                          Eli noilla tiedoilla tosiaan kannattaisi ostaa vain imunokka schrickiltä ja pistää vanha pakopuolelle. Siis nimenomaan 325 91 ei vanos-koneeseen...
                          nimenomaan.. ja tietysti ajoittaa pakopuolelle tuleva imunokka oikein..
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • salomon
                            Newbiemmer
                            • Jun 2006
                            • 26

                            #14
                            Originally posted by Juspa
                            No ne olis 1200e kotiovelle jenkeistä. Lupaavat 40 pollee noilla nokilla 325:een, et en nyt tie onko kovin paha, mutta riippuu tietty mitä muuta tarvii tehdä kun se lastun teko maksaa sitte kans.
                            40 pollea ja iha pelkillä nokkien vaihollako? entä kui paljo vääntöä sit?

                            Comment

                            • Juspa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1243
                              • Pori

                              #15
                              Originally posted by salomon
                              40 pollea ja iha pelkillä nokkien vaihollako? entä kui paljo vääntöä sit?
                              En oo viel tarkemmin kyselly, toi oli vaan niiden sivuilla mainittu. Tarvii viel selvittää tarkemmin, ja voi sit olla ettei tarvii kun sen imunokan tilata.

                              "BMW CAMSHAFT SET/ INTAKE AND EXHAUST BRAND SCHRICK HAVE TWO POSSIBLE DURATION A 256 OR 264 , THESE CAMS FIT A 1993 UP TO 1999 325,525,328,528 , SINGLE VANOS ENGINE, WILL GIVE ABOUT A 40HP INCREASE, AND THEY WILL ALSO WORK IN A M3, GIVE ABOUT A 20 HP INCREASE ON THE M3, WILL NEED TO KNOW WHICH DO YOU WANT THE 256 OR THE 264, THE 264 IS A LITTLE MORE RADICAL. ANY QUESTIONS PLEASE LET ME KNOW WE CARRY MANY BMW PARTS, These camshafts will need to be installed by a Bmw certified Mechanic and Timed correctly."
                              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                              Ex.
                              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                              E90 320d -05 Schwartz 2
                              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                              E36 352i -91 Diamantschwartz

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎