Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudelleen turbotus!?!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • forbi
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 7

    Uudelleen turbotus!?!?!

    Ahdin vaihtui Mitsun td05h:sta td05hra:n saman kokoiset siivet molemmissa, kaasuttimet ovat samat kuin aiemmin, elikkäs tupla Dellortot 40mm. 34mm sisäkurkut, 200 ilmat, 14 seosputket, 170 pääsuuttimet, tönkkö sytkä (ei ollut aiemmin, sopiiko turbo-saabin sytkä?), parannettu pakosarja (2:n senttilitran tarkkuudella putkien tilavuudet), UUTTA mahle:n männät (pudottivat kurtut 6.2:een). Olen käynyt rullilla parikin kertaa, kun olen "saanut" toimimaan, mutta tehoa ei löydy kuin 172 kapista kaakkia/n.2bar (aikaisemmin 150/0.6 risalla turbiinipyörällä ja laihalla seoksella). Pitäisi kaikkien tieteen ja taiteen sääntöjen puolesta mennä yli 200hp ja reilusti. Jotenkin ahdin ei herää tarpeeksi aikaisin ja ahdot nousevat tasaiseen tahtiin kierrosmittarin kanssa? Miksi näin? Miksei toimi kunnolla? Mikä Mättää? Ehdotuksia?!?!?!?
  • ahtaja
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 437
    • Raisio

    #2
    Pakopesä pieni? Onko tehokäyrä minkälainen terävä piikki? Sehän ei meinaa sitä että teho nousee vaikka sulla olis 5bar päin vastoin.Vääntö kyllä kasvaa,mutta tehot tippuu.Noista sun ahtimista en tiedä näin äkkiseltään et mitä ne on?

    Comment

    • hednam
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 959

      #3
      Originally posted by forbi
      Ahdin vaihtui Mitsun td05h:sta td05hra:n saman kokoiset siivet molemmissa, kaasuttimet ovat samat kuin aiemmin, elikkäs tupla Dellortot 40mm. 34mm sisäkurkut, 200 ilmat, 14 seosputket, 170 pääsuuttimet, tönkkö sytkä (ei ollut aiemmin, sopiiko turbo-saabin sytkä?), parannettu pakosarja (2:n senttilitran tarkkuudella putkien tilavuudet), UUTTA mahle:n männät (pudottivat kurtut 6.2:een). Olen käynyt rullilla parikin kertaa, kun olen "saanut" toimimaan, mutta tehoa ei löydy kuin 172 kapista kaakkia/n.2bar (aikaisemmin 150/0.6 risalla turbiinipyörällä ja laihalla seoksella). Pitäisi kaikkien tieteen ja taiteen sääntöjen puolesta mennä yli 200hp ja reilusti. Jotenkin ahdin ei herää tarpeeksi aikaisin ja ahdot nousevat tasaiseen tahtiin kierrosmittarin kanssa? Miksi näin? Miksei toimi kunnolla? Mikä Mättää? Ehdotuksia?!?!?!?
      Liian pieni ahdin? Loppuu hyötysuhde jossakin, laita isompi ahdin pienemmällä paineella niin voisi hyötysuhde olla enemmän kohdallaan..

      2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

      Comment

      • forbi
        Newbiemmer
        • Aug 2006
        • 7

        #4
        Originally posted by ahtaja
        Pakopesä pieni? Onko tehokäyrä minkälainen terävä piikki? Sehän ei meinaa sitä että teho nousee vaikka sulla olis 5bar päin vastoin.Vääntö kyllä kasvaa,mutta tehot tippuu.Noista sun ahtimista en tiedä näin äkkiseltään et mitä ne on?
        Tehokäyrä on tasaisesti nouseva käppyrä, pari pientä notkoa ja kone hakkaa puolelta toiselle aivan vitusti. Ahtimen osat käyvät keskenään paitsi että uudempi pyörii toiseen suuntaan ja on kaksiosainen pakopesä eli siivet ovat saman kokoiset. Niin arvasin että jotain puuttuu eli koneen malli on M10 1.8l. Tiedätkö minkä turboauton sytkät sopivat siihen?

        Comment

        • L.H
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2481
          • Lohja

          #5
          Originally posted by forbi
          Ahdin vaihtui Mitsun td05h:sta td05hra:n saman kokoiset siivet molemmissa, kaasuttimet ovat samat kuin aiemmin, elikkäs tupla Dellortot 40mm. 34mm sisäkurkut, 200 ilmat, 14 seosputket, 170 pääsuuttimet, tönkkö sytkä (ei ollut aiemmin, sopiiko turbo-saabin sytkä?), parannettu pakosarja (2:n senttilitran tarkkuudella putkien tilavuudet), UUTTA mahle:n männät (pudottivat kurtut 6.2:een). Olen käynyt rullilla parikin kertaa, kun olen "saanut" toimimaan, mutta tehoa ei löydy kuin 172 kapista kaakkia/n.2bar (aikaisemmin 150/0.6 risalla turbiinipyörällä ja laihalla seoksella). Pitäisi kaikkien tieteen ja taiteen sääntöjen puolesta mennä yli 200hp ja reilusti. Jotenkin ahdin ei herää tarpeeksi aikaisin ja ahdot nousevat tasaiseen tahtiin kierrosmittarin kanssa? Miksi näin? Miksei toimi kunnolla? Mikä Mättää? Ehdotuksia?!?!?!?
          Onko kurtut suomeksi puristussuhde?
          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #6
            Jos on, niin aika alas on pudotettu.... ei tolla kauheita tehoi, jos ne on sama kuin rutut

            Comment

            • forbi
              Newbiemmer
              • Aug 2006
              • 7

              #7
              Originally posted by ZoMbiE
              Jos on, niin aika alas on pudotettu.... ei tolla kauheita tehoi, jos ne on sama kuin rutut
              Se on aivan yks lysti kuin alas ne tiputetaan. kone kestää paremmin ja ahtojen määrä korvaa tehon puutteen.Ja joo kurtut ovat puristussuhde...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎