Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katti pois?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bai3r
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 50
    • Vantaa

    #16
    Tarkoituksena olisi saada vähän kisasemmat äänet. Oisko sitten ton loppupöntön vaihtaminen vain oikea ratkaisu...
    BMW e91 320d -06 M-Sport

    Ex - BMW e30 325i -89
    Ex - BMW e34 525i -91

    Comment

    • M325i
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 1529
      • Etelä-pohjanmaa

      #17
      Originally posted by Bai3r View Post
      Tarkoituksena olisi saada vähän kisasemmat äänet. Oisko sitten ton loppupöntön vaihtaminen vain oikea ratkaisu...
      Kyllä,katin poistolla et tehoa tuohon autoon saa.

      Omassa -87 325:sessa on marteliuksen peltisarja ja putkisto tehdastekoinen tuplaputkin,äänet tuli vähän hienommat ja pikkasen ehkä herkkyyttä lisää,mutta ei kannata hintaansa nähden jos ei muuta aio tehdä,itselle suunnittella muutakin kyllä tulevaisuudessa,jonka takia se vaihdettiin.

      ostat sellaisen rosteriputkiston katista taaksepäin tuplaulostuloin! Lisäksi autosi on -89 se on todennäköisesti vähäpäästöinen tai ainakin katti merkattu otteeseen,en menisi ottamaan pois,aivan turhaan tulee vaan leimalla ongelmia.

      8.8 puristeiseen kattimallin koneeseen et saa yhtähienoa ääntä kun 9.7 puristeiseen "kunnon" 325i koneeseen. Kone "puhaltaa" paljon vähemmän putkeen. ekomoottori
      E30 ja E46 ///M

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #18
        Originally posted by Kintsa View Post
        Onko kone 4 vai 6 sylinterinen ja mikäli 6 sylinterinen, niin onko anturi vain toisessa sarjassa (sylinterit 1-3).
        Kone on m20b25. Anturi on toisen sarjan loppupäässä, muistaakseni siinä kohdassa missä se sarja yhdistyy 3->1 (sylinterit 1-3).

        Kaippa tossa on alkuperäisenä ollut katti. En ole kattonut moottorin numeroa että onko tuo se 8.8 puristeinen kattimoottori, mut onkos noita -89 tekniikoita ees tehty ikinä ilman kattia?

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1529
          • Etelä-pohjanmaa

          #19
          Originally posted by Make H. View Post
          Kone on m20b25. Anturi on toisen sarjan loppupäässä, muistaakseni siinä kohdassa missä se sarja yhdistyy 3->1 (sylinterit 1-3).

          Kaippa tossa on alkuperäisenä ollut katti. En ole kattonut moottorin numeroa että onko tuo se 8.8 puristeinen kattimoottori, mut onkos noita -89 tekniikoita ees tehty ikinä ilman kattia?
          -89 pitäs olla 99% varmuudella 8.8 puristeinen. Itsellä on lambda vaihdekepin alapuolella peltisarjan kollektorissa...johdot jatkettu.
          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #20
            Edit: ei mitään
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • aksu_j
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 196

              #21
              lainaan nyt tätä topiccia eli auto on 325 e30 vuodelta 90 ja autossa on katti, edellisessä rekisteriotteessa oli merkintä vähäpäästöinen mutta nyt kun katsastin auton niin uudessa rekisteriotteessa ei ole mitään mainintaa katista tai vähäpäästöisyydestä. rekisteriotehan uudistui vähän niin onko se nyt jollain koodikielellä jossain rivien välissä että auto on vähäpäästöinen, entisessä se luki ihan suoraan tuolla erikoisehdoissa

              auto on tuotu saksasta

              olenko nyt ymmärtänyt oikein että katti on pakollinen vain 1992 ja sitä uudemmissa vehkeissä, ja tuo minun bemu on jostain jumalan syystä katsastettu aikoinaan suomessa vähäpäästöiseksi vaikkei sen tarvitsisi olla:think

              Comment

              • intfreak
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 2966
                • Uusikaupunni

                #22
                Originally posted by aksu_j View Post
                lainaan nyt tätä topiccia eli auto on 325 e30 vuodelta 90 ja autossa on katti, edellisessä rekisteriotteessa oli merkintä vähäpäästöinen mutta nyt kun katsastin auton niin uudessa rekisteriotteessa ei ole mitään mainintaa katista tai vähäpäästöisyydestä. rekisteriotehan uudistui vähän niin onko se nyt jollain koodikielellä jossain rivien välissä että auto on vähäpäästöinen, entisessä se luki ihan suoraan tuolla erikoisehdoissa

                auto on tuotu saksasta

                olenko nyt ymmärtänyt oikein että katti on pakollinen vain 1992 ja sitä uudemmissa vehkeissä, ja tuo minun bemu on jostain jumalan syystä katsastettu aikoinaan suomessa vähäpäästöiseksi vaikkei sen tarvitsisi olla:think
                Ehkä sen ei tarvi olla mutta jos se on ollut vähäpäästöinen niin se on vähäpäästöinen. Se, että sitä ei enää otteessa lue, ei muuta asiaa miksikään.
                N62 Money Spender Club

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Vähäpäästöiseen, siis katin vaativaan autoon vois laittaa vaikkapa 3" kisakatin, jos pelkää heppojen jäävän orginaalikattiin.

                  Itse tein joskus tuollaisen downpipe-katti yhdistelmän edelliseen audiin. Katti oli juurikin 3" highflow metallisilla sisuskaluilla... virtaus riittää ~500hv.

                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎