Announcement

Collapse
No announcement yet.

328i öljy syöppö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E38
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 269
    • HKI,TKU

    #16
    Originally posted by Dandy
    Ollut kolmessa autossa m52b28 kone ja yksikään ei ole 10 000 km vaihtovälillä vienyt öljyä lainkaan.
    Vanha autokauppiaan viisaus: terve moottori vie aina vähän öljyä.

    Se on vaan vähän vaikeaa lähteä asiaa tutkimaan jos kaikki kuitenkin toimii. Jos päästöt ovat kunnossa ja koneessa ei ole öljyvuotoja niin ei kuulemma kannata lähteä korjailemaan /avaamaan konetta. Pääset paljon halvemmalla kun kokeilet eri öljyjä (koska niiden kanssa voi saada muutoksen aikaseksi) ja lisäät vaan öljyä tarpeen mukaan. Tietysti tämä koskee meidän tapaustani n 3l/10000km mutta joku 10l/10000km on kyllä jo aivan helvetisti ja sen pitäsi näkyä päästöissä tai vuotoina jossain. Ei sitä öljylaadun vaihtamisella korjaa.
    Autotalli:
    -07 Lexus GS300
    -96 Mercedes-Benz SL320
    -79 Wartburg 353W Tourist
    -66 Cadillac Coupe De Ville


    Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

    Comment

    • baijeri3
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 124
      • Pariisi

      #17
      Originally posted by kiitoh
      e36 328i vm 1997 oljyn syönti!! onko kenelläkään muulla ollut tässä kyseisessä mallissa kovaa öljyn syöntiä??? eli 1000 kilsaa litra öljyä:(
      Saattaa syynä olla paikaltaan pois hypännyt venttiilin varrenkumi, helppo testata...... Toinen ajamaan perässä, ja katsoa "pöllähtääkö" kun vedättää rajoittimeen asti. Tai avaa venttiilikopan ja katsoo. Toki syynä voi olla myös jumittunut öljyrengas jne.... mutta epäilen venttiilivarrenkumia tai kumeja. Itselle vaihdoin nuo uusin ja kulutus loppui heti..
      e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
      EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
      Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
      volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)

      Comment

      • Aukes!
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2013
        • Riihimäki

        #18
        Joo, V6 passatin ohjekirjassa kans mainittiin että on ihan normaalia jos raskaassa käytössä viel litran per tonttu. Vaikka käyttö olikin raskasta niin silti kulutus ei ollut lähelläkään tota. Kai se tosiaan oli siksi siinä että voi sanoa "kunnossa se on" jos vie öljyä aivan vituikseen. Tosin autobahn käyttö erikseen


        - E60 -05 "too small to mention"
        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

        Comment

        • tl81
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 67

          #19
          öljyä

          meidän 318i m40 91 vie öljyä puolessa vuodessa litran. vaihdan öljyt kahdesti
          vuodessa. talveksi juksevammat ja kesäksi vähän edullisemmat. ajoa tulee kesän ja telven aikana molempina n. 5 vihreää lamppua. olen tähän asti käyttänyt mobil 1 synteettisiä, mutta täksi kesäksi ostin motoxin synteettisen. talveksi ajattelin laittaa kumminkin taas jotain merkki tuotetta. vaihdan myös suodattimen jokaisella öljyn vaihdolla. Tästä keskustelusta intoutuneena ajattelin myös kokeilla jotain muuta öljyä.

          en viitsi näin vanhaa autoa alkaa peruskorjaamaan vaikka olenkin oppinut tämän kautta auton anatomiaa melkoisesti. auto ei oireile öljynkulutuksesta millään tavalla. päästöt on nippanappa kohdillaan (ilmamassamittari vetelee viimeisiään kuulemma), savu ei ole sinistä eikä sitä ole runsaasti, konehuone
          on puhdas enkä ole havainnut vuotoakaan.

          ostan seuraavaksi vähän mielekkäämmän menopelin, mutta merkki säilyy.

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3450
            • Janakkala

            #20
            Niin monenkin autovalmistajan mukaanhan toi on vielä aivan normaalia mutta... ei kyllä malaisjärjellä ajateltuna ole. 1l ja 1000km eli 15000km öljynvaihtovälile kuluu 15litra öljyä eli noin 150-200€ halpaa
            -Jos olisi minun pirssi niin tekisin seuravat hommat heti välittämättä muiden mielipiteistä: Ostaisin BMW liikkeestä UUDEN (en käytetyä) "separattorin"
            kuvassa siis numero 2, ja puhdistaisin huolellisesti kaikki järjestelmään kuuluvat putket.
            Sen jälkeen moottoriin huolellinen forte moottorin pesu ja uudet öljyt sisään esim Mobilin täyssynteettiset, (en laittaisi 0w öljyjä).

            Toki moottorisi sattaa olla loppunajettu tai ohjurinkumit murusina tai öljyrenkaan paskana jne jne mutta ne on sitten jo kalliimpia ja työläämpiä hommia.

            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • erese
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 478
              • Vantaa

              #21
              Castrolin OW-40:stä ja 6000 ajeltu, eikä ole kulunut mihinkään, aiemmalla Mobilin 0W-40:llä olisi jo pinta laskenut
              F40 -20
              F20 -13
              E46 320D Touring -01
              E36 "nokivasara" Touring -99

              Comment

              • quisma
                BTCF Member
                • May 2005
                • 381
                • Toijala

                #22
                En tiedä saattaako venttiilikopan tiivisteet mennä ihan kymmenessä vuodessa, mutta ainakin omassa -91 325:ssä olivat aivan korppuina. sisemmät vuosivat tulpille öljyä ja ulompi kuolas koneen päälle. Nyt näköjään halpis-öljynsuodattimen tiivistekin alkanut vuotamaan. Näillä vuodoilla jo ainakin omassa kiesissä öljynkulutus nousi vähintään 1L / 1000km paikkeille.

                Joskus aikasemmin (kun ei vielä ihmeempiä vuotoja näkynyt) vaihdoin koneeseen mobil1 5w-40 öljyt. Eivät pysyneet koneessa sitten ollenkaan,ilmeisesti palo taivaalle. Taas kun vaihdoin Castrollin 5w-40 öljyihin, niin johan alko pysymään koneessa. Muutenkin mennyt luotto noihin Mobilin öljyihin, ei toiminut perämurikassakaan ja joutu vaihtaan Castrollit tilalle.
                e46 325ci cabrio m-sport2

                Ex: e46 320da touring -04
                e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
                e39 528ia -96
                e34 525i -92
                e30 320i touring -88
                e36 328i coupe -97
                e36 325i -91

                Comment

                • henu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 702
                  • 01520

                  #23
                  Originally posted by quisma View Post
                  Joskus aikasemmin (kun ei vielä ihmeempiä vuotoja näkynyt) vaihdoin koneeseen mobil1 5w-40 öljyt. Eivät pysyneet koneessa sitten ollenkaan,ilmeisesti palo taivaalle. Taas kun vaihdoin Castrollin 5w-40 öljyihin, niin johan alko pysymään koneessa. Muutenkin mennyt luotto noihin Mobilin öljyihin, ei toiminut perämurikassakaan ja joutu vaihtaan Castrollit tilalle.
                  Mulla o ny noi Mobili1 5w-40 koneessa ja tuntuu myös häviävän jonnekkin. Ei savuta vaikka kierrättää, eikä myöskään vuoda kone mistään.
                  Öljyn vaihdon jälkeen ajanu n.6000km ja lisänny n.2litraa.
                  Pääasiassa ajo o lyhyttä(työmatka n.5km)
                  Ohjekirjassa sanotaan et 1,5l/1000km on minkä jälkeen kannattaa huolestua.
                  Täytyy seuraavaks heittää Castrolit koneeseen ja kattoo sit.
                  Ford Mondeo ST220
                  Suzuki GSX1300R Hayabusa

                  Comment

                  • kiitoh
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2003
                    • 63
                    • oulu

                    #24
                    Joo ninin se on castrollin long life koneeseen ja menoks ja kannattaa olla vaihtamatta venttiilikopan tiivistettä toimii talvella hyvänä paineen poistajana kun huohotin menee tukkoon ja mulla ainakin väheni öyjyn kulutus kun putsasin sen mut nielköön öljyä en valita

                    Comment

                    • ace_
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 223
                      • Turku

                      #25
                      oma e36 328i coupe -96 on syönyt öljyä n. 1L/1000km..
                      auto tuotu saksasta toukokuussa ja samantien laitoin uudet öljyt sisään (teboil gold 5w-40), kun näillä söi öljyä sanoivat metroautossa että ei kai pysy sisällä kun ei oo bmw:n suositusöljy ja käskivät laittaa mobilin esp 5w-30 öljyt. Ei mitään vaikutusta, kuluttaa sen litran edelleen. Aikamoisen höyrypilven puskee ulos kun kunnolla polkasee. Nyt sitten laitoin castrol edge sport 0w-40 sisään ja forten lisäaineen jonka pitäs pehmentää kovettuneita venttiilinvarren kumeja. Onko kokemuksia tästä ylihintasesta tökötistä? Muita ehdotuksia missä vika? puristukset mitattu ja ne on enemmän ku hyvät, tulpat oli karstottunu jo aika mukavasti vaikka ei niilläkään ole kun n.3000km ajettu.
                      e91 330iA M-Sport -05
                      ex. e46 330Ci -00
                      ex. E36 328i coupe m-sport -96
                      ex. E36 320i coupe -92

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17797
                        • Jämsä

                        #26
                        Originally posted by ace_ View Post
                        oma e36 328i coupe -96 on syönyt öljyä n. 1L/1000km..
                        auto tuotu saksasta toukokuussa ja samantien laitoin uudet öljyt sisään (teboil gold 5w-40), kun näillä söi öljyä sanoivat metroautossa että ei kai pysy sisällä kun ei oo bmw:n suositusöljy ja käskivät laittaa mobilin esp 5w-30 öljyt. Ei mitään vaikutusta, kuluttaa sen litran edelleen. Aikamoisen höyrypilven puskee ulos kun kunnolla polkasee. Nyt sitten laitoin castrol edge sport 0w-40 sisään ja forten lisäaineen jonka pitäs pehmentää kovettuneita venttiilinvarren kumeja. Onko kokemuksia tästä ylihintasesta tökötistä? Muita ehdotuksia missä vika? puristukset mitattu ja ne on enemmän ku hyvät, tulpat oli karstottunu jo aika mukavasti vaikka ei niilläkään ole kun n.3000km ajettu.
                        kyllähän noissa tuntuu olevan tollasta ongelmaa, kun ei ole saksassa vaihdettu ajallaan öljyjä ja yleensä sellaset autot mistä löytyy ko. ongelmaa on ostettu ilman huoltokirjaa paikallisesta häkkimyymälästä. siis mitä fortea oikeen laitoit? eikai nyt kuitenkaan motor flush?
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Useimmiten syynä on sökönä oleva separaattori.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • NikitaT
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 426
                            • Espoo

                            #28
                            Omassa e36 328ssa on nyt Gulf Formula G 5w-40 -öljyt. Näillä on nyt ajettu 2000km eikä oo syöny yhtään öljyä.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              #29
                              Originally posted by Cell View Post
                              Useimmiten syynä on sökönä oleva separaattori.
                              mikäs toi vehje nyt olikaan ja mitä se tekee ja mistä löytyy?
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                mikäs toi vehje nyt olikaan ja mitä se tekee ja mistä löytyy?
                                Imusarjassa kiinni, se voodoo-nuken näköinen kapistus. Venturiperiaatteella erottelee öljyä huohotusilmasta ja palauttaa sen öljypohjaan, ilma imusarjaan. Lisäksi siinä oleva kalvo säätelee virtausta imusarjaan.

                                Siitä voi olla joko kalvo rikki (joka yleensä vaikuttaa ajettavuuteenkin imuvuotona), tai sitten pätkäajon tai öljynvaihtovälien pitkityttyä se on täynnä sitä piimää mitä huohottimesta nyt yleensä löytyy. Myös öljytikun juuressa oleva y-haara voi mennä tukkoon.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎