Mitkä ovat mielestänne oleellisimmat pullonkaulat M30 konetta vaparina viritettäessä? Jos kansi ja alakerta on tehty, sytkäennakot, bensansyöttö säädetty, järeämpää nokkaa, ja peltisarjaa...voisiko olla tarpeen vielä hakea "loputkin reservit" veistämällä jotain tästä kokonaisuudesta?
Ajattelin lähinnä tuota sisäänhengitystä ja on pähkäilty juuri tätä kaasuläpän + imusarjan osuutta...myöskin ilmamäärämittarin jousen jäykkyys on ollut testattavana. Vapaavirtaussuodatin toimisi paremmin ellei olisi tuota peltisarjaa alla tuomassa hirveää kuumuutta. Toki on kokeiltu heittää se tötterö sinne keulaankin mistä saa viileämpää ilmaa. Tosin siinä tulee aika pitkä putki väliin. Melkein vakioilmanputsari toimii parhaiten mittausten mukaan. Suuttimet näyttää ruiskivan ihan hyvin kun bensapaineet on tuolla 3.8 barissa. Eli eikös tuo menisi laihalle jos suuttimista loppuisi kapasiteetti kesken?
Siis loppukysymys on: mitkä olikaan tämän kokoonpanon rajoittavimmat tekijät? (jos näillä tiedoilla sitä keksii). :wink:
Ajattelin lähinnä tuota sisäänhengitystä ja on pähkäilty juuri tätä kaasuläpän + imusarjan osuutta...myöskin ilmamäärämittarin jousen jäykkyys on ollut testattavana. Vapaavirtaussuodatin toimisi paremmin ellei olisi tuota peltisarjaa alla tuomassa hirveää kuumuutta. Toki on kokeiltu heittää se tötterö sinne keulaankin mistä saa viileämpää ilmaa. Tosin siinä tulee aika pitkä putki väliin. Melkein vakioilmanputsari toimii parhaiten mittausten mukaan. Suuttimet näyttää ruiskivan ihan hyvin kun bensapaineet on tuolla 3.8 barissa. Eli eikös tuo menisi laihalle jos suuttimista loppuisi kapasiteetti kesken?
Siis loppukysymys on: mitkä olikaan tämän kokoonpanon rajoittavimmat tekijät? (jos näillä tiedoilla sitä keksii). :wink:
Comment