Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60 motin öljynpaineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kartse
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 75
    • Tampere

    m60 motin öljynpaineet

    Tein tuossa STP moottori pesun ja tietty öljyn vaihdon,sen jälkeen öljynpaineet on ollu huonot tyhjäkäynnillä,vilkauttelee valoa sekä obc herjaa sekä nokkaketju rupesi rallattaan.Olisiko mahdollista että irtoava moska olisi tukkinut öljypumpun suodattimen?Saako suodattimen pumpusta irti pesua varten,vai tuliko pumppu samalla tiensä päähän
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Ootko kiristellyt öljypumpun ruuvit? Tyyppivikana on pumpun ruuvien löystyminen ajan myötä.

    Comment

    • kartse
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 75
      • Tampere

      #3
      En ole,tiedossa on että löystyvät mutta sen ei pitäisi vaikuttaa paineeseen?

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #4
        Originally posted by kartse
        En ole,tiedossa on että löystyvät mutta sen ei pitäisi vaikuttaa paineeseen?
        siis tottakai vaikuttaa jos kusee osan öljystä takaisin öljypohjaan..

        tossa kuva.. ja mieti mistä öljy sinne koneeseen menee ja mikä sen tiivistää..

        http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/k/0.png
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • kartse
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 75
          • Tampere

          #5
          No ei kait se pumppu siellä nyt kokonaan irti ole,ja jos on niin luulisi paineitten olevan hukassa koko kierros alueella ja koneesta voisi kuulua melkoista mekkalaa.Kuten jo aikaisemmin mainitsin niin ongelma alkoi melkein heti STP pesun jälkeen,voi toki olla mahdollista että ruuvit irtosi samoihin aikoihin.Tietääkseni monilla pari ruuvia on tosiaan irronnut mutta yhdelläkin on pysynyt ja mitään öljynpaine ongelmia ei silti ole ollut!
          Last edited by kartse; 19-08-2006, 21:12.

          Comment

          • kartse
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 75
            • Tampere

            #6
            Kyllähän siinä niin oli päässy käymään eli kaikki 3 ruuvia lillui öljypohjassa ja pummppu oli irti Onneksi oli hyvää tuuria kun pumppu ei ollut murjoutunut solmuun, ilman ruuvejakin se näköjään pysyy nippanappa paikoillaan.Toivotaan että itse konekin on vielä ehjä

            Comment

            • herja
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1649

              #7
              Kyllä se ehjä on paitsi jos ajelee vaan muna kädessä ö-valo palaen. Kiristä samalla ketju kun oot siellä suunnalla, ohjeet löytyy tältä forumilta jostain. Putsaa ne pulttien ja/tai muttereiden ja vastakappaleiden kierteet vaikka wurthin jarruspraylla ja heitä 243 loctitet tai vastaavat kaveriksi väliin. Ei varmasti aukea ikinä enää itsestään.
              Retard Member

              Comment

              • kartse
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 75
                • Tampere

                #8
                Kyllähän se ehjältä vaikuttaa ja rallatuksetkin katosi kannattaa muuten samalla kiristellä pumpun puoliskojen pultit,oli nekin meinaan todella löysällä.Sekä uusia muutamat O-renkaat!
                PS.Onko pumppuja mahdollisesti erilaisia,mulla ei ollu pumpun ketjun/rattaan suojaa ollenkaan,eikä edes pinnapultteja johon suoja tulee kiinni
                ja autohan oli e34/540 vm93

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎