Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 jakopäähihnasta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hednam
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 959

m20b25 jakopäähihnasta

Elikkäs nyt ku olin hakemassa 327i (325e 325i kannella) jakopäähihnan niin 127 ja 128 hamppinen, onko näillä nyt loppupeleissä mitää eroo? Alakerta 87 ja kansi 86. Et jos ne antaa sen jommankumman mulle ja se on väärä niin onko jako sekasin?

2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16493
    • Asikkala

Mistä löyty 128 hampainen, 127 on oikea. Btw, hihnan pituudella ei ole jaon kanssa mitään tekemistä, merkit on sitä varten ja 128 hihnalla saattaa kiristäjästä loppua vara.

Comment

• Meisseli
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1003
      • Kotka

Originally posted by jr66
      Mistä löyty 128 hampainen, 127 on oikea.
      Se pidempi on vanha M20-moottorissa käytetty hihna. Kiristäjäpyörä oli aluksi halkaisijaltaan isompi, mutta muutettiin jossain vaiheessa ja samalla hihna lyheni yhdellä hampaalla. Mistään tuskin enää löytyy sellaista moottoria johon ei olisi vaihdettu uudemman mallista kiristäjää, joten 127 on se oikea. Etenkin jos ja kun samalla vaivalla vaihtaa sen kiristäjänkin, silloin se on varmasti uudempaa mallia.
      Eioo penaria alla enää.. :(

Comment

• jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16493
        • Asikkala

Joo tiedän ja nyt hednam:kin tietää. Uudessa kiristäjässä on merkinta Z 127 eli se on sopiva 127 hihnalle.

Comment

• hednam
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 959

Originally posted by jr66
          Joo tiedän ja nyt hednam:kin tietää. Uudessa kiristäjässä on merkinta Z 127 eli se on sopiva 127 hihnalle.
          Jeps, kiitän ja kumarran Eiku se vaan jäi korvan taakse ku olin menossa hakeen ja se varaosamyyjä sit kysy et kumpaa laitetaan ja olin hetken aikaa vähän et niinku wtf Mut löysin kiristäjästäkin sen Z127 merkinnän Et ei muuta ku kantta laittamaan paikalleen katsomaan paljonko m20b25:sen kannella irtoo Jos yli 129hp niin oon tyytyväinen, puristuksetkin taitaa laskea tuolla kannen vaihdolla ku isommat palotilat? Jos koneessa olleet 9puristeiset männät, vähän harventunu lohko (oli mittauksessa 8.8-8.9). Ahdintahan lähen seuraavaks asentamaan

2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎