Juu tai sitten lukee flywheel side.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Korjaamon pojat asensi 328:iin kytkinlevyn väärin päin... AUTO KUNNOSSA JA TOIMII!!!
Collapse
X
-
Originally posted by RoclaJoko kirjoittamasi ei minulle aukene oikein tai sitten nämä kuumehoureet ovat vieneet viimeisenkin ajattelukyvyn, MUTTA eihän se noin mene.
Jos kytkin evy olisi väärin päin ei se estäisi vaihteiston/moottorin pyörintää vaan kytkimen irroittamisen/tarraamisen.
Eli jotain on nyt välissä tai vaihteisto on jumissa, jos se kytkin levy onkin väärin päin ei se jumita voimansiirtoa täysin, estää/vaikeuttaa vain kytkimen toiminnan.
---> Huomista odotellessa, ja taidampa ottaa kameran mukaan kuten joku jo ehdottikin...Last edited by Gonzalez; 27-08-2006, 10:07.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by WSE1Tarkemmin kyseisen konstruktion mittoja tuntematta, voisi ajatella jotta levyn keskiosan kytkinakselille tuleva boori holkki voi olla pidempi toiselta puolen jolloin laatikkokin on sitte vedetty viime sentit pulteilla paikoilleen ja kytkinakseli mennyt saman matkaa laatikon sisään rikkoen ainakin laakerinsa. Mutta odotellaanpa mitä hommasta kuuluu...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by GonzalezHolkki on huomattavasti pidempi toiselta puolen, en vaan nyt muista kummalta. Ja tämä on se mitä itsekkin pelkään eli ovat saaneet juurikin tällalailla vaihteiston paskaks, mutta tepa on varmaan näitä muutaman ruuvannut joten toivotaan että vaihteistoon ei tarvii koskea. Niinkuin ekassa viestissä lukee, niin ainakin sieltä pykälät löytyi kun itse kävin keppiä pyörittelemässä...On se kumma että huoltaminenkin ei ole enään kovinkaan luotettavaa, mutta onneks korjaamotakuu on keksitty
Kannattaa pyytää kaikkea ylimääräisiä korvauksia jos oot paljonkin joutunu ravaamaan ees taas siellä. Ja eikö ne ota hinnasta pois jos autoa ei saa sovittuun päivämäärään`?
2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!
Comment
-
-
No niin, päivitystä tämän päivän osalta...
Koko päivän saldoksi jäi vaihteiston irrotus, sillä kytkinlevy on jotenkin jämähtänyt niin lujaa kiinni akseliin että vaihteistoa irrotettaessa joutuivat irrottamaan kytkinpaketin pultit työsylinterin reiästä käsin (kävin itse tällöin paikalla) ja sitten vasta saaneet vaihteiston irti asetelmineen päivineen. Alkuperäisessä kytkimessä ollut "holkki" on yhtä pitkä molemmille puolille mutta tässä Sachsin levyssä huomattavasti pidempi koneen suuntaan, eli tässä tapauksessa vaihteiston/painelaakerin suuntaan...Epäilivät laakerin jämähtäneen/sulaneen akseliin kiinni (jotain sekametallia kun on) ja se aiheuttaisi tämän asetelman jumiutumisen akseliin... Kytkinlevy oli jonkin verran rahnustanut vauhtipyörän pultteja vasten kuten kuvasta näkyy, pultit olivat kuitenkin hyvässä iskussa.
Asetelma oli edelleen kiinni akselissa ja jollain kankivirityksillä koittivat tuloksetta irrottaa sitä kolmen maissa kun kävin toistamiseen katsomassa, tiukassa on...Last edited by Gonzalez; 06-09-2006, 20:36.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by GonzalezNo niin, päivitystä tämän päivän osalta...
Koko päivän saldoksi jäi vaihteiston irrotus, sillä kytkinlevy on jotenkin jämähtänyt niin lujaa kiinni akseliin että vaihteistoa irrotettaessa joutuivat irrottamaan kytkinpaketin pultit työsylinterin reiästä käsin (kävin itse tällöin paikalla) ja sitten vasta saaneet vaihteiston irti asetelmineen päivineen. Alkuperäisessä kytkimessä ollut "holkki" on yhtä pitkä molemmille puolille mutta tässä Sachsin levyssä huomattavasti pidempi koneen suuntaan, eli tässä tapauksessa vaihteiston/painelaakerin suuntaan...Epäilivät laakerin jämähtäneen/sulaneen akseliin kiinni (jotain sekametallia kun on) ja se aiheuttaisi tämän asetelman jumiutumisen akseliin... Kytkinlevy oli jonkin verran rahnustanut vauhtipyörän pultteja vasten kuten kuvasta näkyy, pultit olivat kuitenkin hyvässä iskussa.
Asetelma oli edelleen kiinni akselissa ja jollain kankivirityksillä koittivat tuloksetta irrottaa sitä kolmen maissa kun kävin toistamiseen katsomassa, tiukassa on...
Mielestäni ainoa jumiutunut osa on kytkinlevy kuvasta päätellen, koska se näytää olevan asennettu väärin päin
Kaksoismassavp:n kytkinlevy asennetaan aina siten että booriholkin pisempi puoli tulee vauhtipyörään päin.
Eipä taida asentaja olla ollut kovin huolellinen/lukutaitoinen kun yleensä sachs:in levyssä lukee jommalla kummalla puolella motor seite.
Myös se kertoo asentajan ammattitaidon puutteesta jos yrittää tuota jumiutunutta pakettia purkaa jollain "kankivirityksillä" koska niillä ei saa muuta kuin pääakselin vääntymään, paketti pitäisi purkaa kunnollisella ulosvetäjällä.
Kannattaa olla erittäin tarkkana, että mitä kaikkea ovat korjaamolla saanet rikki tuo kytkinlevy kannattaa ainakin vaatia uusi.Last edited by Velho; 28-08-2006, 18:35.Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Comment
-
-
Originally posted by VelhoHmmm... aika sekavaa alussa lukee että levy on jämähtänyt akseliin kiinni, mutta jossain vaiheessa asetelma on jumiutunut akseliin. En ole koskaan nähnyt sellaista auton kytkintä missä itse kytkin asetelma olisi suoraan kosketuksissa vaihteiston pääakselin kanssa varsin outoa
---> Mutta homma on nyt purkissa!!
Asentaja soitti tunti takaperin ja ilmoitti saavansa tunnin päästä auton kuntoon ja kävin sen juuri noutamassa. Asensivat uuden samanlaisen Sachsin asetelman kokonaisuudessaan paikalleen ja ainakin auto toimii tällä hetkellä kuin unelma... *kop kop* Hinnasta päästiin myös hyvin sopimukseen. Ainut vaan että nyt jäi vaihteiston akselin kunto näkemättä jne...
Kytkin on nyt kevyt kuin uudessa autossa ja pelaa kaikilta osin erittäin asallisesti, vaihteisto pelaa ok ja pisteenä iin päälle kaikki pienetkin värinät koneesta hävisivät tuolla vauhtipyörän vaihdolla. Kuskinpaikalla ei aisti millään kierrosalueella kuin kutosen kevyen mylinän konehuoneen puolelta...
Nyt on helemee!!!!
(Ainakin toistaiseksi...)
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
Comment