Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korjaamon pojat asensi 328:iin kytkinlevyn väärin päin... AUTO KUNNOSSA JA TOIMII!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16489
    • Asikkala

    #16
    Juu tai sitten lukee flywheel side.

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by Rocla
      Joko kirjoittamasi ei minulle aukene oikein tai sitten nämä kuumehoureet ovat vieneet viimeisenkin ajattelukyvyn, MUTTA eihän se noin mene.

      Jos kytkin evy olisi väärin päin ei se estäisi vaihteiston/moottorin pyörintää vaan kytkimen irroittamisen/tarraamisen.

      Eli jotain on nyt välissä tai vaihteisto on jumissa, jos se kytkin levy onkin väärin päin ei se jumita voimansiirtoa täysin, estää/vaikeuttaa vain kytkimen toiminnan.
      Itse en ole ollut konetta käyttelemässä/kokeilemassa. Eli tämä perustuu asentajan minulle kasvotusten kertomiin asioihin (kun menin perjantaina autoa hakemaan pajalta kuten aiemmin oli sovittu, ei sitten viitsinyt edes soittaa ja ko.jamppa nakkas mut sitte pakulla takas kotiin) ja siihen mitä itse näitä palikoita olen käsissäni pyöritellyt, ja ainoat asiat mitkä tamä asentajaa tiesi takuuvarmaksi kertoa on että hän on asentanut kytkinlevyn väärin päin ja nuo em. oireet.

      ---> Huomista odotellessa, ja taidampa ottaa kameran mukaan kuten joku jo ehdottikin...
      Last edited by Gonzalez; 27-08-2006, 10:07.
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by WSE1
        Tarkemmin kyseisen konstruktion mittoja tuntematta, voisi ajatella jotta levyn keskiosan kytkinakselille tuleva boori holkki voi olla pidempi toiselta puolen jolloin laatikkokin on sitte vedetty viime sentit pulteilla paikoilleen ja kytkinakseli mennyt saman matkaa laatikon sisään rikkoen ainakin laakerinsa. Mutta odotellaanpa mitä hommasta kuuluu...
        Holkki on huomattavasti pidempi toiselta puolen, en vaan nyt muista kummalta. Ja tämä on se mitä itsekkin pelkään eli ovat saaneet juurikin tällalailla vaihteiston paskaks, mutta tepa on varmaan näitä muutaman ruuvannut joten toivotaan että vaihteistoon ei tarvii koskea. Niinkuin ekassa viestissä lukee, niin ainakin sieltä pykälät löytyi kun itse kävin keppiä pyörittelemässä...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • hednam
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 959

          #19
          Originally posted by Gonzalez
          Holkki on huomattavasti pidempi toiselta puolen, en vaan nyt muista kummalta. Ja tämä on se mitä itsekkin pelkään eli ovat saaneet juurikin tällalailla vaihteiston paskaks, mutta tepa on varmaan näitä muutaman ruuvannut joten toivotaan että vaihteistoon ei tarvii koskea. Niinkuin ekassa viestissä lukee, niin ainakin sieltä pykälät löytyi kun itse kävin keppiä pyörittelemässä...
          Holkki on piteempi koneeseen tulevaan suuntaan tai näin muistelisin On se kumma että huoltaminenkin ei ole enään kovinkaan luotettavaa, mutta onneks korjaamotakuu on keksitty Kannattaa pyytää kaikkea ylimääräisiä korvauksia jos oot paljonkin joutunu ravaamaan ees taas siellä. Ja eikö ne ota hinnasta pois jos autoa ei saa sovittuun päivämäärään`?

          2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

          Comment

          • Gonzalez
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 2632
            • Seinäjoki

            #20
            No niin, päivitystä tämän päivän osalta...

            Koko päivän saldoksi jäi vaihteiston irrotus, sillä kytkinlevy on jotenkin jämähtänyt niin lujaa kiinni akseliin että vaihteistoa irrotettaessa joutuivat irrottamaan kytkinpaketin pultit työsylinterin reiästä käsin (kävin itse tällöin paikalla) ja sitten vasta saaneet vaihteiston irti asetelmineen päivineen. Alkuperäisessä kytkimessä ollut "holkki" on yhtä pitkä molemmille puolille mutta tässä Sachsin levyssä huomattavasti pidempi koneen suuntaan, eli tässä tapauksessa vaihteiston/painelaakerin suuntaan... Epäilivät laakerin jämähtäneen/sulaneen akseliin kiinni (jotain sekametallia kun on) ja se aiheuttaisi tämän asetelman jumiutumisen akseliin... Kytkinlevy oli jonkin verran rahnustanut vauhtipyörän pultteja vasten kuten kuvasta näkyy, pultit olivat kuitenkin hyvässä iskussa.
            Asetelma oli edelleen kiinni akselissa ja jollain kankivirityksillä koittivat tuloksetta irrottaa sitä kolmen maissa kun kävin toistamiseen katsomassa, tiukassa on...
            Last edited by Gonzalez; 06-09-2006, 20:36.
            530d GT F07 2010
            325i E30 Cabriolet 1987

            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

            Comment

            • Velho
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 267
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Gonzalez
              No niin, päivitystä tämän päivän osalta...

              Koko päivän saldoksi jäi vaihteiston irrotus, sillä kytkinlevy on jotenkin jämähtänyt niin lujaa kiinni akseliin että vaihteistoa irrotettaessa joutuivat irrottamaan kytkinpaketin pultit työsylinterin reiästä käsin (kävin itse tällöin paikalla) ja sitten vasta saaneet vaihteiston irti asetelmineen päivineen. Alkuperäisessä kytkimessä ollut "holkki" on yhtä pitkä molemmille puolille mutta tässä Sachsin levyssä huomattavasti pidempi koneen suuntaan, eli tässä tapauksessa vaihteiston/painelaakerin suuntaan... Epäilivät laakerin jämähtäneen/sulaneen akseliin kiinni (jotain sekametallia kun on) ja se aiheuttaisi tämän asetelman jumiutumisen akseliin... Kytkinlevy oli jonkin verran rahnustanut vauhtipyörän pultteja vasten kuten kuvasta näkyy, pultit olivat kuitenkin hyvässä iskussa.
              Asetelma oli edelleen kiinni akselissa ja jollain kankivirityksillä koittivat tuloksetta irrottaa sitä kolmen maissa kun kävin toistamiseen katsomassa, tiukassa on...
              Hmmm... aika sekavaa alussa lukee että levy on jämähtänyt akseliin kiinni, mutta jossain vaiheessa asetelma on jumiutunut akseliin. En ole koskaan nähnyt sellaista auton kytkintä missä itse kytkin asetelma olisi suoraan kosketuksissa vaihteiston pääakselin kanssa varsin outoa

              Mielestäni ainoa jumiutunut osa on kytkinlevy kuvasta päätellen, koska se näytää olevan asennettu väärin päin
              Kaksoismassavp:n kytkinlevy asennetaan aina siten että booriholkin pisempi puoli tulee vauhtipyörään päin.
              Eipä taida asentaja olla ollut kovin huolellinen/lukutaitoinen kun yleensä sachs:in levyssä lukee jommalla kummalla puolella motor seite.

              Myös se kertoo asentajan ammattitaidon puutteesta jos yrittää tuota jumiutunutta pakettia purkaa jollain "kankivirityksillä" koska niillä ei saa muuta kuin pääakselin vääntymään, paketti pitäisi purkaa kunnollisella ulosvetäjällä.

              Kannattaa olla erittäin tarkkana, että mitä kaikkea ovat korjaamolla saanet rikki tuo kytkinlevy kannattaa ainakin vaatia uusi.
              Last edited by Velho; 28-08-2006, 18:35.
              Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
              Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by Velho
                Hmmm... aika sekavaa alussa lukee että levy on jämähtänyt akseliin kiinni, mutta jossain vaiheessa asetelma on jumiutunut akseliin. En ole koskaan nähnyt sellaista auton kytkintä missä itse kytkin asetelma olisi suoraan kosketuksissa vaihteiston pääakselin kanssa varsin outoa
                No onhan se asetelmakin siellä jumissa jos se on kytkinlevyn takana ja levy ei irtoa, meni hätäisesti kirjotellessa asetelmat ja levyt sekaisin...


                ---> Mutta homma on nyt purkissa!!
                Asentaja soitti tunti takaperin ja ilmoitti saavansa tunnin päästä auton kuntoon ja kävin sen juuri noutamassa. Asensivat uuden samanlaisen Sachsin asetelman kokonaisuudessaan paikalleen ja ainakin auto toimii tällä hetkellä kuin unelma... *kop kop* Hinnasta päästiin myös hyvin sopimukseen. Ainut vaan että nyt jäi vaihteiston akselin kunto näkemättä jne...

                Kytkin on nyt kevyt kuin uudessa autossa ja pelaa kaikilta osin erittäin asallisesti, vaihteisto pelaa ok ja pisteenä iin päälle kaikki pienetkin värinät koneesta hävisivät tuolla vauhtipyörän vaihdolla. Kuskinpaikalla ei aisti millään kierrosalueella kuin kutosen kevyen mylinän konehuoneen puolelta...

                Nyt on helemee!!!!

                (Ainakin toistaiseksi... )
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎