Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50:seen M20 vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltomäki
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 30

    M50:seen M20 vauhtipyörä

    eli tollanen homma olis tarkotus tehdä mutta mikä kytkin olis hyvä vakio m20b25 vai joku muu? onko ideoita tai kokemuksia? niin ja m50b25 on kyseessä ja vakio kunnossa. sellanen vaan tarvis olla et ei heti luista ku kaasua painaa
  • 9tonni
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 177
    • Kuopio

    #2
    Haluat siis kevyempää vauhtipyörää? Kaasuun vastaavuutta vai,?. tässä yks resepti. M20B20 vauhtipyörä ja siihen sovitetaan M50 hammaskehä(eri halkaisija). Ja sitten M3 levy 228 ja sassilainen 618 asetelma. On pehmee ajaa muuten mutta poljin on sitten kohtuu jäykkä painella,. Lisää väännönkestoa saa sintterillä.
    Kytkimen simmaus kohdilleen + painelaakerin uudelleen asetus. Huom. M50 kaksoismassapyörä on paljon paksumpi kun nää jäykät.
    Et vakio koneeseen tartte tosin tollasta väännönkestoa.
    Vakio m20b25 kytkin voi mennä ok ja asetelma myös.
    Last edited by 9tonni; 29-08-2006, 23:32.

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #3
      eiks ton m20b20 vauhtiksen saa sovitettua ilman kehän vaihtoa, kun laittaa m20 startinki ja pikkusen tekee soikeeks stratin pultin reiät??
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • 9tonni
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 177
        • Kuopio

        #4
        Voi olla että menee,. Ero ei ole iso.. Kysyjä ei tosin maininnu onko kyseessä E36 Tai siis sen vakio loota vaiko E30

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by 9tonni
          Voi olla että menee,. Ero ei ole iso.. Kysyjä ei tosin maininnu onko kyseessä E36 Tai siis sen vakio loota vaiko E30
          Juu ei kyllä.. mutta varmistelin asiaa itseäni varten
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • peltomäki
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 30

            #6
            niin eli auto on e36 ja on myös sen laatikko. kuinkas painelaakeri m50:tä vai m20:tä? ja jotain olen lukenu et pultteja pitäis lyhentää vai sopisko m20 pultit suoraan?

            Comment

            • 9tonni
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 177
              • Kuopio

              #7
              Joo,. vauhtipyörän pultteja joutuu lyhentämään jonkunverran. Ei oo muistikuvia kuinka paljon. Liian pitkäks ei kannata jättää.. taitaa ottaa runkolaakeriin kii.
              Painelaakerin linjaa joutuu siirtämään koneeseen päin. Minä tein sen niin että jatkoin sylinterin vartta ja vastaavasti sitä vivun toisenpään vartta. Samoin pitää sitä laakerin keskellä olevaa ohjainta jatkaa. Sinne tein juureen muovista holkin ja pidemmät pultit vaan. Mää laitoin M50 osia kaikki.

              Comment

              • peltomäki
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 30

                #8
                ok eiköhän sen toimimaan saa kun jaksaa ruveta värkkään sitä. jos on jotai hyviä vinkkejä niin saa ehdotella

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎