Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 nokka ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voicecoil
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 66

    m20b20 nokka ongelma

    onko motronicin ja jetronikkien nokissa eroa muussa kuin nokkapyörässä? ongelmana tuntus olevan se että vähänkin kun mottia kierrättää niin rupiaa venat kilkattelemaan.kone on vakio,ainoastaan kevyt vauhtipylpyrä,ja nyt vakio nokka vaihdettu.edellisessä oli nokkapyörässä kulmikkaat hampaat nyt nokka sellasesta jossa oli nokkapyörä pyöreämmillä hampailla?eli onko niissä nokissa eroja?
    http://www.freewebs.com/petrikoo ex: e32 735i ,316 e30,318 e30.
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    tarkastit varmaa venttiili välykset samalla?
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • voicecoil
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 66

      #3
      kyllä on katottu ja säädetty jo kahesti.
      http://www.freewebs.com/petrikoo ex: e32 735i ,316 e30,318 e30.

      Comment

      • voicecoil
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 66

        #4
        eikö kukaan tiedä? mitäs öljyä tuossa koneessa pitäs käyttää,voisko johtua ihan vaan siitä että on liian lirut öljyt?
        http://www.freewebs.com/petrikoo ex: e32 735i ,316 e30,318 e30.

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #5
          Ettei ole vaan kiertokangen laakerit kun kalkattaa? Yleensä noin 3000rpm alkaa semmonen harakan räkätystä muistuttava kolina, kun ne ääntävät...

          Comment

          • voicecoil
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 66

            #6
            Originally posted by ZoMbiE
            Ettei ole vaan kiertokangen laakerit kun kalkattaa? Yleensä noin 3000rpm alkaa semmonen harakan räkätystä muistuttava kolina, kun ne ääntävät...
            ei ole laakeriääni,kyllä tuo venttiilikoneistolta tulee,huomio että moottori on sierran keulilla joten tunnistan venttiilin säkätyksen aika hyvin entisten moottorien tuomalla kokemuksella..
            http://www.freewebs.com/petrikoo ex: e32 735i ,316 e30,318 e30.

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              #7
              Originally posted by voicecoil
              ei ole laakeriääni,kyllä tuo venttiilikoneistolta tulee,huomio että moottori on sierran keulilla joten tunnistan venttiilin säkätyksen aika hyvin entisten moottorien tuomalla kokemuksella..
              Pahan pistit, uskotaan että kokemusta on Onko keinut itsessään miten kuluneet? Siis ne keinujen liukulaakerit?

              Vai onko ääni tullu kokonaisuudessaan vasta nokan vaihdon jälkeen?

              Comment

              • voicecoil
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 66

                #8
                keinut ja nokka olivat tosi kuluneet ennen vaihtoa,nyt eivät ole kuluneet enää.eli ovat ehjiä,tuli jo eilen tarkastettua illalla.kylmänä kone on todella hyvän kuuloinen,lämmetessään venttiilit rupeaa aina vaan naksuttelemaan.ei muuten mutta pitäs lähtee tuuriin viikonloppuna ja ei sinne asti kehtais lähtee rakuttavalla tekniikalla.no on varmaan säädettävä venttiilit heittokellon kanssa ehtisimällä tosiaan nokasta se matalin kohta jos ei muuten rupea välykset häviämään..
                http://www.freewebs.com/petrikoo ex: e32 735i ,316 e30,318 e30.

                Comment

                • voicecoil
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 66

                  #9
                  enää en muuta keksi kuin vaihdan kendalin 20w50 liukuvoiteet sisään ja jos rakuttaa niin rakuttakoon..
                  http://www.freewebs.com/petrikoo ex: e32 735i ,316 e30,318 e30.

                  Comment

                  • TheLoial
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 1109
                    • Helsinki

                    #10
                    Jakohihnoja on ainakin kahden eri pituisia, olihan sitten pyörissä sama määrä hampaita?

                    Onko nokka vakio? Jos se on jyrkkä niin sytkää pitää säätää kovemmilla kierroksilla, muuten se sytyttää liian ajoissa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎