Nuo pienet o-renkaat tiivistävät reikää joka johtaa suoraan öljypohjaan. Reikähän on olemassa siksi, että suodatinkotelon kantta avatessa se tyhjenee öljypohjaan, eikä konehuoneeseen. Mikäli nuo pettävät tai vuotavat, karkaa öljyvirta takaisin öljypohjaan ja paineet laskevat. Mikäli vuoto on vain pieni, tyhjenevät öljykanavat ja suodatinkotelo auton seisoessa, jolloin öljynpaineen nousu kestää pidempään käynnistyksessä pumpun joutuessa ensin täyttämään kanavat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 öljynpainevalon sammuminen?
Collapse
X
-
Itse olen myös kiinnittänyt joskus huomiota siihen että painevalo sammuu vasta 2-3sek kuluttua (yleensä kun auto on seissyt pitempään), kun yleensä autoissa joilla olen ajanut se sammuu käynnistyksen aikana. Huomasinkin viimevuonna öljyjä vaihtaessa että nuita kahta o-rengasta ei ollut suotimen kannessa ollenkaan paikallaan, ja kävin wetteriltä tilaamassa sellaiset, mutta niiden laittaminen paikalleen ei kyllä vaikuttanut öljynpainevalon käyttäytymiseen mitenkään. Moottorina siis M52B25.E36 323i -98
Comment
-
-
Originally posted by EM^ View PostItse olen myös kiinnittänyt joskus huomiota siihen että painevalo sammuu vasta 2-3sek kuluttua (yleensä kun auto on seissyt pitempään), kun yleensä autoissa joilla olen ajanut se sammuu käynnistyksen aikana. Huomasinkin viimevuonna öljyjä vaihtaessa että nuita kahta o-rengasta ei ollut suotimen kannessa ollenkaan paikallaan, ja kävin wetteriltä tilaamassa sellaiset, mutta niiden laittaminen paikalleen ei kyllä vaikuttanut öljynpainevalon käyttäytymiseen mitenkään. Moottorina siis M52B25.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Jos painevalo jää killittämään voi vikana olla myös vuotava takaiskuventtiili suodatinkotelossa. Päästää hiljalleen öljykanavat ja suodatinkotelon tyhjäksi.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Onko sulla kuvaa tai osaatko kertoa tarkemmin missä tuo takaisku sijaitsee. Muuten noista suodattimista, olen tilannut KL-varaosasta suodattimet ennen koska luulin että ne on samanlaisia kuin alkuperäiset. Näin ei kuitenkaan ole. Alkuperäisessä suodattimessa on isompi kaulus, joka tulee suodatinkannen putken päälle. Se on myös huomattavasti tiukempi kuin noiden varaosasuotimien. Hinta on kylläkin jotain 20 euron luokkaa, mutta omalta kohdalta voin sanoa, että oli vaikutusta tuohon öljynpainevalon sammumisnopeuteen.
Comment
-
-
Suodattimen jalan pohjassa se on, en sen tarkemmin osaa sanoa, muistaakseni näkyy suoraan kun ottaa jalan irti lohkosta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Suodatinrungon o-renkaiden koko?
Mikä on näiden kahden pienemmän o-renkaiden koko? Itselläkään ei tullut noita mukana, mutta arvelin jos laittais kuitenkin uudet, kun aika kasaan on painunu noi vanhat.
edit: vastaan itselleni 12mm ulko ja 7mm sisä, paksuus 2.5mm. käyvät ainakin m52 koneisiin.Last edited by disu; 16-04-2013, 10:10.
Comment
-
Comment