Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 öljynpainevalon sammuminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Nuo pienet o-renkaat tiivistävät reikää joka johtaa suoraan öljypohjaan. Reikähän on olemassa siksi, että suodatinkotelon kantta avatessa se tyhjenee öljypohjaan, eikä konehuoneeseen. Mikäli nuo pettävät tai vuotavat, karkaa öljyvirta takaisin öljypohjaan ja paineet laskevat. Mikäli vuoto on vain pieni, tyhjenevät öljykanavat ja suodatinkotelo auton seisoessa, jolloin öljynpaineen nousu kestää pidempään käynnistyksessä pumpun joutuessa ensin täyttämään kanavat.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • EM^
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 65
      • Oulu

      #17
      Itse olen myös kiinnittänyt joskus huomiota siihen että painevalo sammuu vasta 2-3sek kuluttua (yleensä kun auto on seissyt pitempään), kun yleensä autoissa joilla olen ajanut se sammuu käynnistyksen aikana. Huomasinkin viimevuonna öljyjä vaihtaessa että nuita kahta o-rengasta ei ollut suotimen kannessa ollenkaan paikallaan, ja kävin wetteriltä tilaamassa sellaiset, mutta niiden laittaminen paikalleen ei kyllä vaikuttanut öljynpainevalon käyttäytymiseen mitenkään. Moottorina siis M52B25.
      E36 323i -98

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by EM^ View Post
        Itse olen myös kiinnittänyt joskus huomiota siihen että painevalo sammuu vasta 2-3sek kuluttua (yleensä kun auto on seissyt pitempään), kun yleensä autoissa joilla olen ajanut se sammuu käynnistyksen aikana. Huomasinkin viimevuonna öljyjä vaihtaessa että nuita kahta o-rengasta ei ollut suotimen kannessa ollenkaan paikallaan, ja kävin wetteriltä tilaamassa sellaiset, mutta niiden laittaminen paikalleen ei kyllä vaikuttanut öljynpainevalon käyttäytymiseen mitenkään. Moottorina siis M52B25.
        Juu mullakin kyllä nuo o-renkaat on kyllä vaihdettu ja ei sillä tunnu tähän vaikutusta olevan. Tosiaan yllättävän kauan tuo painevalo killittää ja juurikin kylmänä... sou not, pelannuthan tuo on normaalisti.
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Jos painevalo jää killittämään voi vikana olla myös vuotava takaiskuventtiili suodatinkotelossa. Päästää hiljalleen öljykanavat ja suodatinkotelon tyhjäksi.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • jaloju-w
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 42

            #20
            Onko sulla kuvaa tai osaatko kertoa tarkemmin missä tuo takaisku sijaitsee. Muuten noista suodattimista, olen tilannut KL-varaosasta suodattimet ennen koska luulin että ne on samanlaisia kuin alkuperäiset. Näin ei kuitenkaan ole. Alkuperäisessä suodattimessa on isompi kaulus, joka tulee suodatinkannen putken päälle. Se on myös huomattavasti tiukempi kuin noiden varaosasuotimien. Hinta on kylläkin jotain 20 euron luokkaa, mutta omalta kohdalta voin sanoa, että oli vaikutusta tuohon öljynpainevalon sammumisnopeuteen.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Suodattimen jalan pohjassa se on, en sen tarkemmin osaa sanoa, muistaakseni näkyy suoraan kun ottaa jalan irti lohkosta.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • disu
                Newbiemmer
                • Mar 2013
                • 12
                • finland

                #22
                Suodatinrungon o-renkaiden koko?

                Mikä on näiden kahden pienemmän o-renkaiden koko? Itselläkään ei tullut noita mukana, mutta arvelin jos laittais kuitenkin uudet, kun aika kasaan on painunu noi vanhat.

                edit: vastaan itselleni 12mm ulko ja 7mm sisä, paksuus 2.5mm. käyvät ainakin m52 koneisiin.
                Last edited by disu; 16-04-2013, 10:10.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎