Originally posted by timpa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kansi-ja lämpöongelmat BMW
Collapse
X
-
Originally posted by KyytsisM20 kansi vain sattuu olemaan alumiinia myöskin.
t.Ville
ja tohon aiempaan öljykeskusteluun vielä, että kuulostaa loogiselta ajatus halvemmista öljyistä.
Itse yleensä ostan öljyt "robbarista"..Diesel on köyhien polttoaine
Kesäleluna -06 hayabusa
Comment
-
-
Originally posted by KyytsisTurbossa tämän kyllä ymmärrän, mutta en kyllä vapareissa. Miten siellä koneessa niin isoja lämpöeroja kengittämisen tuloksena olisi että niitä pitäisi erikseen tasoitella? Varsinkin kun ehjä kone pitää varmasti ajossa lämmöt kurissa jolloin tyhjäkäynti vain nostaa lämpöjä..
t.Ville
Jos sammutat auton täydestä tohinasta, veden kierto lakkaa siihen paikkaan. Tällöin ollaan tilanteessa jolloin palotilojen lämpötila on kaukana normiajon arvoista -> lämpö palotiloista johtuu sylinterikannessa olevaa veteen alkaen pahimmassa tapauksessa kiehua -> syntyy nopeita lämpötilan vaihteluita. Nämä nopeat lämpötilan vaihtelut jättävät terveisensä kannentiivisteelle/kannelle.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by timppa30näin on näppylät.
ja tohon aiempaan öljykeskusteluun vielä, että kuulostaa loogiselta ajatus halvemmista öljyistä.
Itse yleensä ostan öljyt "robbarista"..
Lämpöjen tasaantumisen vuoksi rankan ajon jälkeen uudemmat sähköflektillä varustetut autot pyörittävät flektiä melko pitkään sammutuksen jälkeen. Esson baarissa pojat kertoi, että 80-luvun alkupuolella taksissa volvon 2,4-litraisissa rivikutos-dieseleissä meni kansipahvit paskaksi jopa alle 100tkm välein, jos ei muistanut jälkikäyttöä. Jälkikäytön kanssa ei ollut ongelmia kansipahveista.
Comment
-
-
Vaikka se visko pyöriikin, niin olellisempaa olisi varmaan nesteiden pyöriminen. En sitten tiedä onko uudemmissa vielä sähköinen kiertovesipumppu joka sammutuksen jälkeen vatkaa kuumaa vettä syyläriin flektin jäähdytettäväksi.
Toki vesi kiertää hieman myös lämpötilaerojen takia.
Öljykeskustelussa olisi mukava saada faktoja pöytään - markkinamiesten vakuutukset täyssynteettisten autuudesta eivät ihan vakuuta.
...tosin semmoiset sinne omaan koneeseen menee.
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by KyytsisVaikka se visko pyöriikin, niin olellisempaa olisi varmaan nesteiden pyöriminen. En sitten tiedä onko uudemmissa vielä sähköinen kiertovesipumppu joka sammutuksen jälkeen vatkaa kuumaa vettä syyläriin flektin jäähdytettäväksi.
Toki vesi kiertää hieman myös lämpötilaerojen takia.
Öljykeskustelussa olisi mukava saada faktoja pöytään - markkinamiesten vakuutukset täyssynteettisten autuudesta eivät ihan vakuuta.
...tosin semmoiset sinne omaan koneeseen menee.
t.Ville
Suurimmat erot tulee siis kulumisessa kylmäkäynnistyksissä sekä vaihtoväleissä.
E: Kieliasun korjausta..Last edited by SledgeHammer82; 16-09-2006, 09:29.
Comment
-
-
baa
Kyllähän ne kestää, kun vain osaa käyttää, en puhu m50 kansista....
Mut b20-27 kannet on kyll niin yxin ketasia et kyllä niiden kunnosa pito on suht helppoa.....Mun mielestä nää ratkasee paljon, oikeet öljyt ei liijan luiruja koska keinuvipu pärskii liijan ohkaset kannen seinämille, m50 koneis 5w kelpaa jo hydr.venttiilien takia.....toinen juttu on, jaxaa säätää noi m20 koneen venat, ja pitää säädöt kohillaan, eli prikat kunnossa, jne.....toinen juttu on jos on viri nokkaa ni, vaihtaa oikeen laiset epäkeskot, ettei nostajat kulu vääräst kohtaa, ja kuluta nokkaa..siinä jotainvhl:llän vemppa team
Comment
-
-
Originally posted by ile01Kyllähän ne kestää, kun vain osaa käyttää, en puhu m50 kansista....
Mut b20-27 kannet on kyll niin yxin ketasia et kyllä niiden kunnosa pito on suht helppoa.....Mun mielestä nää ratkasee paljon, oikeet öljyt ei liijan luiruja koska keinuvipu pärskii liijan ohkaset kannen seinämille, m50 koneis 5w kelpaa jo hydr.venttiilien takia.....toinen juttu on, jaxaa säätää noi m20 koneen venat, ja pitää säädöt kohillaan, eli prikat kunnossa, jne.....toinen juttu on jos on viri nokkaa ni, vaihtaa oikeen laiset epäkeskot, ettei nostajat kulu vääräst kohtaa, ja kuluta nokkaa..siinä jotain
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by timppa30Tuntuu olevan, ainakin allekirjoittaneella, harmittavan yleisiä nuo kansi-ongelmat.., joten mielipiteitä ja ennaltaehkäisevää tietoa asiasta kaivataan, syitä ja seurauksia, kokemuksia etc.
Miksi niin pirun usein...)
---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Joo kyllä se lämpöjen tasaus tyhjäkäynti kannattaa KOVAN ajon jälkeen tehdä, ei nyt minuutti tolkulla kuitenkaan.
Öljyiksi riittää ihan hyvin m20 pataan 10w-40 tai jotkut synteettisetkin, mutta ihan turhaa laittaa 0w-40 tai vastaavia litkuja.
Kannen kestävyyteen auttaa myös, että ne jäähdytys nesteet vaihdetaan joskus. Neste kun vanhenee parissa vuodessa, siitä häipyy korroosion esto aineet. Tällöin etenkin alukansi alkaa syöpyä. Tämä alumiini sakka joka irtoaa, päätyy jäähdyttimen pohjalle, tukkii jäähdytintä ja sitten joku kaunispäivä huomaakin, että lämpömittarin neula on yli puolenvälin ja poks...
Comment
-
-
Originally posted by jamoc8M52B25 moottorilla varustettu 523 poltti kannentiivisteen tässä kesällä. Kansi tuli sitten turhaan koeponnistettua kun peloteltiin, että kansikin halkee samalla.(160euroa) No, auto nosti ruuhka-ajossa helteellä lämmöt ylös, ei kuitenkaan ihan punaiselle kerinnyt ja sammutin ilmastoinnin(flekti siis rikki) ja lämmöt laski normaaliin. Tiiviste kuitenkin sai tästä siipeensä kun alkoi tämän jälkeen tupsahtelemaan käynnistysvaiheessa ja viikon sisällä meni kunnolla, heittäen vedet pihalle. (koko remppa 1270e)
Sitten myöhemmin annoin kyllä koneelle testimielessä kunnon fjongaa ja kyyläsin jäähdytysnesteitä ja öljyjä "peläten pahinta". Ei tuo näyttänyt siipeensä ottavan, toisaalta olisin ihmeissään jos Buimurissa jäähdytysnesteen varoitusvalo syttyy ilmoittaakseen "Peli menetetty: kansipahvi/kansi paskana".Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Siis hajooko ne m50 kannet ihan vaan kun ne on suunniteltu hajoaviksi vai? Tuntuu noita kyllä menevän ihan omasta tyhmyydestään aika paljon kun eivät viitsi vaihtaa sitä muovista vesipumppua ajoissa vaikka kuinka siitä tolkuttaisi! Itse en pelkää oman autoni kannen hajoamista, kun vaihdan öljyt ajoissa ja annan kenkää vasta kun kone on kunnolla lämmin ja tietenkin muovinen vesipumppu on vaihdettu.
Onko siis syytä pelkoon, että joku kaunis päivä nesteet lentää pellolle sen enempää varoittelematta?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw MasterJoo kyllä se lämpöjen tasaus tyhjäkäynti kannattaa KOVAN ajon jälkeen tehdä, ei nyt minuutti tolkulla kuitenkaan.
Öljyiksi riittää ihan hyvin m20 pataan 10w-40 tai jotkut synteettisetkin, mutta ihan turhaa laittaa 0w-40 tai vastaavia litkuja.
Kannen kestävyyteen auttaa myös, että ne jäähdytys nesteet vaihdetaan joskus. Neste kun vanhenee parissa vuodessa, siitä häipyy korroosion esto aineet. Tällöin etenkin alukansi alkaa syöpyä. Tämä alumiini sakka joka irtoaa, päätyy jäähdyttimen pohjalle, tukkii jäähdytintä ja sitten joku kaunispäivä huomaakin, että lämpömittarin neula on yli puolenvälin ja poks...Diesel on köyhien polttoaine
Kesäleluna -06 hayabusa
Comment
-
-
Originally posted by KyytsisMiten ne epäkeskot sitä nokkaa syö? Kun ovat eripäässä keinuvipua...?
t.Ville
noh jos sulla on viri nokka, ni anna mennä vaan vakio epäkeskoilla, ja kerro mistä kohtaa sun keinuvipuset kuluu? niin ja kyllä keinuvipu on se osa mikä painaa nokkaa kyllä....arvasitko tuon?vhl:llän vemppa team
Comment
-
Comment