nokka-akselin asentotunnistin ja laatikon häiriö *TOIMII!!!*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    nokka-akselin asentotunnistin ja laatikon häiriö *TOIMII!!!*

    eli vika alkoi niin että automaatin vikavalo syttyi ja tehot totaalisen hukassa. kävin luettamassa vikakoodit, niin nokka-akselin asentotunnistinta herjaa koko ajan. suutintukin suojamuoviin tuntuu myös voimakas naputus, voiko se viallinen tunnistin aiheuttaa sen ja syttyykö laatikon merkkivalo myös noista moottorin ongelmista? niin ja auto on 328 -95
    Last edited by bemu2000; 19-09-2006, 23:05.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita
  • Nobody
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 224
    • KOTKA

    #2
    Sama juttu oli tossa talvella, nokan as. tunnistin pimeenä, tehot hukassa ja jos oikeen tarkkaan kuunteli vedätettäessä niin ihan samalta kuulosti kun olis yks pytty pimeenä, eli ehkä hieman "täristi". Laatikon vikakoodin näytti kans vaikka ei mitn vikaa ole ollut. Uus tunnistin ja ei mitään vikaa ollut puoleen vuoteen. Tosin auto viisneljäkybänen. Edittiä sen verran että laatikon valo ei syttynyt vaan löysi laatikon vikakoodin jota sitäkään ei ole enään tunnistimen vaihdon jälkeen esiintynyt.
    - Nobody is perfect -

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      #3
      laakkoselle soitin, niin sanoivat että laatikon valo syttyy luistamisesta, eikä pitäis syttyä asentotunnistin viasta mitäs raati tähän sanoo? tuntuu vaan vähän oudolta, jos molemmat viat sattumalta yhtä aikaa tulis...
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        #4
        mistäs tuo nokka-akselin tunnistin muuten löytyy?
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Originally posted by bemu2000
          mistäs tuo nokka-akselin tunnistin muuten löytyy?
          Imupuolen on siinä vanoksen solenoidin takana. Eli se solenoidi on irrotettava, jotta pääsee käsiksi ko. anturiin
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by fastandfurious
            Imupuolen on siinä vanoksen solenoidin takana. Eli se solenoidi on irrotettava, jotta pääsee käsiksi ko. anturiin
            nyt olis uusi osa kasissä, mutta joutuu taas todistamaan insinööri osaamisen ihmeitä... n.2 millistä jää tosiaan kiinni ettei saa pulttia auki tuon solenoidin alta.

            mitä kaikkea joutuu irroittamaan että sen mötikän saa irti? lähteekö pelkkä solenoidi motti, vai pitääkö siitä kannen päästä irroittaa koko roska?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by bemu2000
              nyt olis uusi osa kasissä, mutta joutuu taas todistamaan insinööri osaamisen ihmeitä... n.2 millistä jää tosiaan kiinni ettei saa pulttia auki tuon solenoidin alta.

              mitä kaikkea joutuu irroittamaan että sen mötikän saa irti? lähteekö pelkkä solenoidi motti, vai pitääkö siitä kannen päästä irroittaa koko roska?
              mulukase tämä
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by Cunttory
                jep jep, kerkesinkin jo hokasta miten irtoo... JA NYT TOIMII!! ei ole ikinä toiminut auto näin hyvin. varmaan vähän häikkää ollut koko ajan, ennenkö simahti. laatikkokin toimii taas täysin virheettömästi terveisiä vaan sille laakkosen asiantuntijalle, joka sanoi että ei voi nokka-akselin anturi laittaa laatikkoa vikatilaan!!
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • maukka86
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 491
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Kummasti noi anturiviat vaikuttavat auton muihinkin järjestelmiin. Ittellä kun oli kampiakselin asennontunnistimesta johto katkennut, niin sytytti luistoneston varoitusvalon. Tosin omalla kohdalla osasivat huollossa sanoa heti vikakoodien lukemisen jälkeen, että anturivika aiheuttaa myös tuon luistoneston häiriön.
                  f22 220i

                  Comment

                  Working...
                  X