Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 turbotus kysymys..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • #BMW#
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 488
    • Espoo

    M50 turbotus kysymys..

    Tässä koko syksyn verran on osia haalinnut, kasassa tällä hetkellä:

    -m50b25 täydellinen
    -m50b25tu alakerta
    -m21d24 kampiakseli

    ensinäkin olis takoitus saada se 300-350hp/+450NM. Väännön tulisi olla kohtuullinen jo alle 2000rpm, koska vitosella se olis 100km/h.
    Käyttö autoa siis rakennan.

    mikä on paras puristussuhde noille tehoille variaatioita olis kolme:

    1. vanoksen männät, 135mm kiertokanki, m21 kampiakseli tulis 2.7l rutistuksia
    n. 8.4

    2. sama kuin edelliset ja m51d25 akselilla, tilavuutta tulis 2.75l ja puristukset
    n. 9.2

    3. sama kuin edelliset m52b28 akselilla 2.8l ja 9.8

    ajattelin käyttää vakiokansi pahvia tai vakiokannen paksuista kestävämpää pahvia.
    Kuinkakohan kovaa painetta vakiopahvi kestää, kokemuksia?

    Mikä noista rutistuksista olis paras?

    Turboksi ajattelin kahta 1.9td turboa, on pienenkokoset kyllä mutta luulis riittävän kahdella..? Kun tosiaan alavääntö kone siis tulossa.

    Vinkkiä ja turbo ehdotuksia otan vastaan mielelläni..
    E38 pre 740i 4.4l Manual
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3447
    • Janakkala

    #2
    Tällaiseen kysymykseen ei varmasti ole edes oikeaa vastausta olemassa, vaan kaikki on maku asioita.
    Puristussuhde ja ahtopaine on aika mielenkiintoinen kompleksi.
    toista lisää ja toista vähemmän, kumpi sitten parempi riippuu yleensä käyttötarkoituksesta.
    Mutta jos käyttö autoa teet missä pitäisi olla vääntöä myös alhaalla niin minun mielestäni parempi on tehdä kovemmalla puristussuhteella ja maltillisemmilla ahdoilla kuin toiste päin.
    Ja noihin kestävyysasioihin ei varmasti ketään professoria löydy kuka niistä uskaltaa mitään luvata.
    Itsellä on tossa "wannabe cossussa" 9.0ruttua ja 1.0 ahtoja ja hienosti käyttäytyy
    -Itse ehkä päätyisin tuohon vaihtoehto kakkoseen
    PS: Ja nakutushan sen moottorituhon helposti aiheuttaa.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #3
      Noihin sun haluaamiin tehoihin kyllä päästään ihan vakio koneellakin, kuhan huolehdit bensan saannista ja se ei nakuta...

      Sitten jos haluttaa jotain fiilistellä, niin mls monikerros teräspahvi 3,5mm ja apr pultit, niin MUISTINI mukaan ruotsin pojat on päässy 500hp tietämiin

      kerhostakin löytyy lähes 350hp m50b25 jokas on täysin vakio koneella, mutta karala boksin säätäny... klik


      että siitä vain osat takas myyntiin
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • #BMW#
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 488
        • Espoo

        #4
        iskunpituuden lisäys on pelkästään lisätä alavääntöä matalilla kieroksilla.
        2.79 välityksellä touring on aika laiska liikkumaan..
        E38 pre 740i 4.4l Manual

        Comment

        • masi300
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 262
          • Pori

          #5
          Originally posted by #BMW# View Post
          Tässä koko syksyn verran on osia haalinnut, kasassa tällä hetkellä:

          -m50b25 täydellinen
          -m50b25tu alakerta
          -m21d24 kampiakseli

          ensinäkin olis takoitus saada se 300-350hp/+450NM. Väännön tulisi olla kohtuullinen jo alle 2000rpm, koska vitosella se olis 100km/h.
          Käyttö autoa siis rakennan.

          mikä on paras puristussuhde noille tehoille variaatioita olis kolme:

          1. vanoksen männät, 135mm kiertokanki, m21 kampiakseli tulis 2.7l rutistuksia
          n. 8.4

          2. sama kuin edelliset ja m51d25 akselilla, tilavuutta tulis 2.75l ja puristukset
          n. 9.2

          3. sama kuin edelliset m52b28 akselilla 2.8l ja 9.8

          ajattelin käyttää vakiokansi pahvia tai vakiokannen paksuista kestävämpää pahvia.
          Kuinkakohan kovaa painetta vakiopahvi kestää, kokemuksia?

          Mikä noista rutistuksista olis paras?

          Turboksi ajattelin kahta 1.9td turboa, on pienenkokoset kyllä mutta luulis riittävän kahdella..? Kun tosiaan alavääntö kone siis tulossa.

          Vinkkiä ja turbo ehdotuksia otan vastaan mielelläni..
          Näistä minäkin olisin kiinnotunut...Entä jos laittaisi m51d25 kampuran ja vähän paksumman kannentiivisteen? 9,2 puristukset kuulostaa kuitenkin aika hurjilta turbokoneeseen,jos saisi siihen n.8,7:1..olisko hyvä? Onko muka vanoksessa ja ei vanoksessa eri männät? Tämä 135mm kanki on vissiin vanoksettomasta?
          Näin jossain lapun mitä eroja noilla koneilla on mutta enpähän tietenkään älynnyt ottaa talteen

          Ja kummatkin kampurat on vissiin ihan bolt-on kamaa...
          - Muutamia riisejä
          - Muutamia saksalaisia
          - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
          - Ex E30 320i -84

          Comment

          • masi300
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 262
            • Pori

            #6
            Tulin täs ajatelleeks et mahtaisko tonne(m50b25) mennä m51 veivit kammen lisäksi? Muistaisin lukeneeni jostain et olis 130mm. Mites noi männät...riisselissä kun luulis olevan kaikki vähän lujempaa tekoa. Mitenkäs puristussuhteiden käy....Huh huh pitäs varmaan mennä nukkumaan.
            - Muutamia riisejä
            - Muutamia saksalaisia
            - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
            - Ex E30 320i -84

            Comment

            • #BMW#
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 488
              • Espoo

              #7
              Originally posted by masi300 View Post
              Näistä minäkin olisin kiinnotunut...Entä jos laittaisi m51d25 kampuran ja vähän paksumman kannentiivisteen? 9,2 puristukset kuulostaa kuitenkin aika hurjilta turbokoneeseen.

              Ja kummatkin kampurat on vissiin ihan bolt-on kamaa...
              Jos laittaa m51 kampuran ni ei rutistuksia tarvi laskea mielestaäni, (koska 1999 rs4:ssa 2.7l ja 376hp puristuksia 9.0) kyllä toi 9.2 on aivan riittävä 300hp:en.

              ei ole bolt-on kamaa olleenkaan m51 toinen kiilaura ja m21 kiilaura ja stefan pinta pitää sorvata. kuva tosta sorvatusta m21 kampurasta löytyy mun myynti-osastosta..
              Last edited by #BMW#; 21-09-2006, 13:19.
              E38 pre 740i 4.4l Manual

              Comment

              • masi300
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 262
                • Pori

                #8
                Mutta mites nää kanget (m51) jos ne nyt on 130mm,niin niillä laskisi puristus suhde vähäsen...joku varmaan osaa laskea kuinka paljon. Mitkä männät sitten kannattaisi laitta...vai onko m51:sää edes samanlaiset männät kuin m50.
                Tässä alkaa jo itsekin olemaan ihan pihalla..

                Kun jos noi vahvempaa tekoa on niin vähän kiinnostaisi josko tota kamaa laittais sisälle.

                Mitenkä paljon noi vakio runkolaakerit kestää tehoja? Vakioilla porukat on kait niitä kasaillut täällä.
                - Muutamia riisejä
                - Muutamia saksalaisia
                - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
                - Ex E30 320i -84

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3447
                  • Janakkala

                  #9
                  Niin jos on kangille tarvetta niin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=65372
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • #BMW#
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 488
                    • Espoo

                    #10
                    Minkälaisia bi-turbo pakosarjoja on olemassa esim. kiinnostais nähdä alppinan bi turbon ja porscen turbojen pakosarjat. Oisko jollain kuvia niistä..
                    E38 pre 740i 4.4l Manual

                    Comment

                    • #BMW#
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 488
                      • Espoo

                      #11
                      dodiih, päivitystä on tapahtunut.
                      löysin 2.8 kampuran ja koneen kasaaminen on alkanut...

                      nopee kyssäri aiheeseen liittyen, kumman männistä kannattaa valita turbotukseen kestävyyden kannalta m50b25 vai vanos?

                      Mitekäs on purukoilla kestäneet?
                      E38 pre 740i 4.4l Manual

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎