Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 kansien erot, kat/ei-kat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MrHyde
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 27
    • Pirkkala

    M20B25 kansien erot, kat/ei-kat?

    Moi.

    Onko vanhemmassa (-86) ilman kattia olevan moottorin kannessa eroa uudempaan (-90) katilliseen? Nokka? Ruiskut sun muut pysyis kyllä alkuperäisenä. Eli siis vanhempi kansi olis menossa uudempaan koneeseen.. Kiitos etukäteen!

    T:Simo
    Last edited by MrHyde; 17-09-2006, 15:16.
    Kaikki käy, mikään ei haittaa.
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #2
    Originally posted by MrHyde
    Moi.

    Onko vanhemmassa (-86) ilman kattia olevan moottorin kannessa eroa uudempaan (-90) katilliseen? Nokka? Ruiskut sun muut pysyis kyllä alkuperäisenä. Eli siis vanhempi kansi olis menossa uudempaan koneeseen.. Kiitos etukäteen!

    T:Simo
    Nokka-akseli pari astetta loivempi, ei muuta eroa.

    Comment

    • MrHyde
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 27
      • Pirkkala

      #3
      Ok, kiitos paljon. Pitää nyt vielä tähän samaan yhteyteen kysyä samojen koneiden alakerroista, eli kun vanhassa on korkeempipuristeiset männät, niin jos käyttää sitä alakertaa kattimallissa, niin miten käy päästöjen ja moottorinohjauksen toiminnan kanssa? Ja tuliskohan siitä samalla pari lisäheppaakin??
      Kaikki käy, mikään ei haittaa.

      Comment

      • Racink
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 840
        • Jkl

        #4
        Originally posted by MrHyde
        Ok, kiitos paljon. Pitää nyt vielä tähän samaan yhteyteen kysyä samojen koneiden alakerroista, eli kun vanhassa on korkeempipuristeiset männät, niin jos käyttää sitä alakertaa kattimallissa, niin miten käy päästöjen ja moottorinohjauksen toiminnan kanssa? Ja tuliskohan siitä samalla pari lisäheppaakin??
        Ei niissä "pitäisi" mitään ongelmia tulla.Eikös siinä vanhemmassa ainakin paperilla ole pari heppaa enemmän mutta käytännös eron taitaa huomata vain hieman paremmasta väännöstä alakierroksilla jos siinäkään.

        Comment

        • BMW 325I avo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 832
          • Tampere

          #5
          Itselle tulisi mieleen, että kannattaisi poistaa katin sisälmykset ja käydä säädättämässä boksi uudestaan. Saisi sitten kaiken hyödyn irti korkeammista puristuksista.

          Vai onko ohjelmat täsmälleen samat 8.8:1 ja 9.7:1 koneissa?

          Ilman kattiakin menee siis päästöistä läpi (kuoret pitää jättää), jos ei ole merkattu vähäpäästöiseksi.
          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

          Comment

          • MrHyde
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 27
            • Pirkkala

            #6
            No kun on vähäpäästö... Tuossa tuo meidän spessumekaanikko sano että puristuksen nosto ennemminkin parantaa päästöjä. Onko jollain siihen vastakkaista tietoa?
            Kaikki käy, mikään ei haittaa.

            Comment

            • Racink
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 840
              • Jkl

              #7
              Originally posted by BMW 325I avo
              Vai onko ohjelmat täsmälleen samat 8.8:1 ja 9.7:1 koneissa?
              Ei ole, katti koneissa on lambda nuuhkimassa seoksia ja korkeampi puristeisessa ei ole lambdaa.Eikä ne päästövaatimukset tämänikäisissä vielä niin nuukia ole etteikö läpi menisi korkeampi puristeisenakin, kunhan sen katin vaan jättää sinne putkeen.
              Last edited by Racink; 18-09-2006, 13:54.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎