Olen aikeissa istuttaa Getrag 265-vaihteiston Volvo 244 Turboon ja tästä operaatiosta olisi pari kysymystä:
1. Volvoon tuleva kardaani on 15-20mm liian lyhyt ja tähän tarvisin ratkaisun. Onko ehdotuksia? Näitä laatikoita on sovitettu Volvon kardaaneihin käyttämällä sellaista kumilaippaa laatikon ja kardaanin välissä. Tietääkseni tämäkin laatikko on ollut vanhassa 535 BMW:ssä ja siinäkin on vakiona tuollainen.
Onko kukaan "pidentänyt" kardaania laittamalla esim. näiden kumien väliin metallista sorvattua levyä, jolla pötköä saisi pidennettyä. Olisihan mahdolista laittaa vaikka etupäähän 10mm lisää ja taakse saman verran, jos tulevuus kärsii liian paksusta levystä?
2. Kuulin myös että jossain M-Bemuissa olisi samalla jaolla oleva paksumpi ja tukevampirakenteinen kumikiekko, pitääkö tämä paikkansa ja missä malleissa sellainen olisi?
1. Volvoon tuleva kardaani on 15-20mm liian lyhyt ja tähän tarvisin ratkaisun. Onko ehdotuksia? Näitä laatikoita on sovitettu Volvon kardaaneihin käyttämällä sellaista kumilaippaa laatikon ja kardaanin välissä. Tietääkseni tämäkin laatikko on ollut vanhassa 535 BMW:ssä ja siinäkin on vakiona tuollainen.
Onko kukaan "pidentänyt" kardaania laittamalla esim. näiden kumien väliin metallista sorvattua levyä, jolla pötköä saisi pidennettyä. Olisihan mahdolista laittaa vaikka etupäähän 10mm lisää ja taakse saman verran, jos tulevuus kärsii liian paksusta levystä?
2. Kuulin myös että jossain M-Bemuissa olisi samalla jaolla oleva paksumpi ja tukevampirakenteinen kumikiekko, pitääkö tämä paikkansa ja missä malleissa sellainen olisi?
Comment