Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 männistä siivua?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TemeL
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 424
    • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

    m20b20 männistä siivua?

    turbo käyttöön pitäs vakio männät muokata, ja täällä liikkuu juttuja laidasta laitaan et paljon kärsii männän laelta ottaa pois..

    yleisin neuvo on että patti pois ja milli!
    mittailin karkeesti mauserilla ja se mukaan männä lakeen ei jäis kuin 2-3 milliä
    voiko tuollainen mäntä kestää?

    kertokaapa viisaat
    ----------------


    M20B20 ahdistusta
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #2
    Originally posted by TemeL View Post
    turbo käyttöön pitäs vakio männät muokata, ja täällä liikkuu juttuja laidasta laitaan et paljon kärsii männän laelta ottaa pois..

    yleisin neuvo on että patti pois ja milli!
    mittailin karkeesti mauserilla ja se mukaan männä lakeen ei jäis kuin 2-3 milliä
    voiko tuollainen mäntä kestää?

    kertokaapa viisaat
    Männän laki on ainakin motronicin männässä 7.5-8mm siitä "patin" kohdalta mitattuna.Itse en ainakaan vakiomäntää käyttäis jos lakivahvuus olisi alle 5mm varsinkaan turbokäytössä.2-3mm laki vakiomännässä ei todellakaan kestä, eli maksimissaan patti mukaanlukien 2-3mm pois.Mieluummin kuitenkin paksumpaa tiivisteetä tai matalempia mäntiä(b23) etsimään.
    Last edited by Racink; 24-09-2006, 09:44.

    Comment

    • TemeL
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 424
      • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

      #3
      Originally posted by Racink View Post
      Männän laki on ainakin motronicin männässä 7.5-8mm siitä "patin" kohdalta mitattuna.Itse en ainakaan vakiomäntää käyttäis jos lakivahvuus olisi alle 5mm varsinkaan turbokäytössä.2-3mm laki vakiomännässä ei todellakaan kestä, eli maksimissaan patti mukaanlukien 2-3mm pois.Mieluummin kuitenkin paksumpaa tiivisteetä tai matalempia mäntiä(b23) etsimään.
      Paljonkos noilla B23 männillä putoaa puristukset, tippuuko tarpeeksi ettei tarvi koneistaa niitä?
      paineet varmaan tulee olemaan n 0.7bar
      Last edited by TemeL; 26-09-2006, 00:23.
      ----------------


      M20B20 ahdistusta

      Comment

      • bmwbmw
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1370
        • Kainuu

        #4
        Originally posted by TemeL View Post
        Paljonkos noilla B23 männillä putoaa puristukset?
        liikaa. en muista mihin asti ne putos mutta ainakin hiivatin alas.
        sigpic
        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

        Comment

        • TemeL
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 424
          • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

          #5
          Originally posted by bmwbmw View Post
          liikaa. en muista mihin asti ne putos mutta ainakin hiivatin alas.
          jep taitaap olla.. onhan b23 näköjään 10mm pitempi isku...

          ----------------


          M20B20 ahdistusta

          Comment

          • nemesis
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 617
            • kymenlaakso

            #6
            no onhan se vaihto ehto käyttää niitä b23 mäntiä.

            tuumailet vähän aikaa että mitä tulee kun yhdistää sen b20 kampiakslin, b25:n kiertokanget (135mm vs b20 130mm) ja b23:n männät (jotka tarkotettu ilmoittamallesi n.10mm pidemmälle kampia-akselille)... mahdollisesti vielä käyttää niitä mäntiä sorvissa jos tuntuu siltä.

            mahdollisuuksia on monia...vain mielikuvitus rajana....tai sitten ei tee mitään (vakiokaluilla ja matalilla paineilla)....
            E30 kesä-autona

            Comment

            • Racink
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 840
              • Jkl

              #7
              Yksi vaihtoehto olisi laittaa b25 kampi jolloin iskutilavuuskin kasvaisi ja puristuksista tulisi sopivat --->

              Originally posted by Freak View Post
              Olen tästä ennenkin maininnut ja sanon uudelleen. M20B25-kampi ja M20B23-koneen männät ja kanget. Tällä kokoonpanolla saa mainion budjettiturboaihion. Käyttämällä E21:n mäntiä ja M20B20/23-kantta puristukset on noin 8,7. Eikä tarvitse sorvata.

              Comment

              • Freak
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 2558
                • .

                #8
                Originally posted by Racink
                Yksi vaihtoehto olisi laittaa b25 kampi jolloin iskutilavuuskin kasvaisi ja puristuksista tulisi sopivat --->
                Originally posted by Freak
                Olen tästä ennenkin maininnut ja sanon uudelleen. M20B25-kampi ja M20B23-koneen männät ja kanget. Tällä kokoonpanolla saa mainion budjettiturboaihion. Käyttämällä E21:n mäntiä ja M20B20/23-kantta puristukset on noin 8,7. Eikä tarvitse sorvata.
                Juurikin näin. Ja vinkvink... Mulla sattuu edelleen olemaan satsi noita E21:n mäntiä myytävänä.
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • Racink
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 840
                  • Jkl

                  #9
                  Originally posted by Freak View Post
                  Juurikin näin. Ja vinkvink... Mulla sattuu edelleen olemaan satsi noita E21:n mäntiä myytävänä.

                  Ja mulla b25 kampiakseli...

                  Comment

                  • TemeL
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 424
                    • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                    #10
                    Originally posted by Racink View Post
                    Männän laki on ainakin motronicin männässä 7.5-8mm siitä "patin" kohdalta mitattuna.Itse en ainakaan vakiomäntää käyttäis jos lakivahvuus olisi alle 5mm varsinkaan turbokäytössä.2-3mm laki vakiomännässä ei todellakaan kestä, eli maksimissaan patti mukaanlukien 2-3mm pois.Mieluummin kuitenkin paksumpaa tiivisteetä tai matalempia mäntiä(b23) etsimään.
                    Mittailin nuo Mahlen ilmeisesti L-jetin männät ohuimmasta kohtaa männän pattiin.. sain lukemaksi 7,3mm.. noista ei taira saada mitään aikaseksi.. :think:
                    ----------------


                    M20B20 ahdistusta

                    Comment

                    • Racink
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 840
                      • Jkl

                      #11
                      Originally posted by TemeL View Post
                      Mittailin nuo Mahlen ilmeisesti L-jetin männät ohuimmasta kohtaa männän pattiin.. sain lukemaksi 7,3mm.. noista ei taira saada mitään aikaseksi.. :think:
                      Saahan niilläkin milli pari sorvattuna puristukset tarpeeksi alas mutta toinen asia on että kannattaako, varsinkin turbo projekteissa ehkä huonoin paikka alkaa säästämään koska nehän ne siellä kovimmilla on.
                      Last edited by Racink; 29-09-2006, 23:15.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎