Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 Puolien tarkistus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KeDa21
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 322

    #16
    Originally posted by K.S. View Post
    Niissä viallisissa vm.91-92 puolissa vika ilmenee etenkin tyhjäkäynnillä semmosena perseeseen tuntuvana tärinänä, ja pätkimisenä matalilla kierroksilla isoilla vaihteilla (kovalla kuormituksella).
    Kierrokset ei mittarin mukaan heitä. Puolat irti ja tutkimaan onko siinä itse puolaosan kuoressa halkeamia. (à 54e @ motonet)
    Yleensä on useammassa puolassa vikaa.

    myös puolien kumihatut (42e/6kpl @ kl varaosat) kannattanee vaihtaa jos jotain läpilyöntijälkeä tai murtumaa niissä näkyy
    Sytytystulpat sitten vasta viimeisenä, jos ei vaihtoväli (40tkm) ole muuten täysi.
    Tai lakkaamalla puolien kumihatut voi myös estää mahdollisia läpilyöntejä..helppo ja edullinen ratkaisu

    Comment

    • wiilllee
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 91

      #17
      mulla oli kanssa samanlaista vikaa omassa 325.pienemmillä kiekoilla pätki niin pirusti mut ylhäällä meni iha hyvin.vika meni sillä kun lakkas kumitulpat.

      Comment

      • oilhand
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 31
        • ruovesi

        #18
        irrottaa ensiöpuolelta? eli puolille tulevia johtoja nyppii irti. voipi välttyä perin ikävältä tälliltä. ensiöpuolen vastuksen voi mitata, noin 0.8 ohmia, toisiopuolta ei. jos haluaa testata kipinää käyttäkää irrallista tulppaa koneen päällä (ERISTETYILLÄ PIHDEILLÄ) niin ja periaatteessa pitäs irrottaa suuttimien johdot ettei katti saa bensaa raakana. tosin on se sitä jo saanu jos kipinä karkuteillä. bonuksena saa muutaman vikakoodin.
        exät. n.50kpl joista
        kymmenkunta mersua ja 4 bemaria.
        nyt toyota 4runner
        vikakoodinluvut ja syvemmätkin tutkiskelut onnistuu
        useimpiin autoihin!

        Comment

        • masi300
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 262
          • Pori

          #19
          Ja eihän se nyt niin suotavaa ole nyppiä niitä puolien johtoja käynnissä, vaikka sitä monet tekevätkin. Huonolla tuurilla voi palaa jotain, ei niin halpaa....Tosin ei kyllä ittelläkään ole vielä mikään kärähtänyt
          - Muutamia riisejä
          - Muutamia saksalaisia
          - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
          - Ex E30 320i -84

          Comment

          • Tamzu
            Bimmer Rookie
            • Jan 2007
            • 56
            • Tampere

            #20
            Mulla kans e34 525 automaatin kanssa ehkä jotain onkelmia. Siis pelkästään N-vaihteella täristää persuuksissa. Ei pysähdyksissä esim. D:llä tai P:llä eikä mitään pätkimistä millään kierrosalueella. Tiedä sitten. Vika vai ominaisuus.
            Last edited by Tamzu; 30-01-2007, 21:28.
            BMW 730iA E32
            BMW 525iA E34

            Comment

            • Jukipuki
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 383
              • Kontiolahti, Lehmo

              #21
              Originally posted by KeDa21 View Post
              Tai lakkaamalla puolien kumihatut voi myös estää mahdollisia läpilyöntejä..helppo ja edullinen ratkaisu
              Voisiko tuota kyseistä toimenpidettä tarkentaa? Eli tuo osa nro. 3 ilmeisesti kyseessä?
              Ajossa:
              G20 330E
              Ex:
              E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

              Comment

              • KeDa21
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 322

                #22
                Originally posted by Jukipuki View Post
                Voisiko tuota kyseistä toimenpidettä tarkentaa? Eli tuo osa nro. 3 ilmeisesti kyseessä?
                Kyllä juuri tuo osa kyseessä ja eihän siinä mutta ole kuin tulpanhatut irti ja lakkapinta päälle. Itse ainakin näin sen tein ja hyvin onnistu (tosin voi olla lakasta riippuva miten lakkapinta siinä kestää eli "hapertuu" jo ennen sen laittoa paikalleen), spraypullosta ite lakkasin ihan peruslakalla ja hyvin on tähän asti kestänyt, voi olla että esim. naisten kosmetiikka puolelta löytyvä lakka kestää myös hyvin.
                Last edited by KeDa21; 30-01-2007, 23:47.

                Comment

                • Juubi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 999

                  #23
                  Lakkaus kuulostaa lähinnä purkkapatentilta?! 14e maksaa uusi ja takuulla pitkään toimiva patukka tiskiltä..

                  Comment

                  • reddewil
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 3015
                    • West Coast

                    #24
                    Originally posted by Bemu500 View Post
                    Itellä ei luonto riittäs kokeileen moista. Enkä kyllä suosittele kenenkään muunkaan kokeilemaan, koska voihan se puola antaa siitä ulkokehältäkin läpi, tai ainakin luulisin näin. Menee kyllä vähä mutuiluksi mutta kuitenkin.
                    No ei se ole ku 20-25kV, tunnu missään tuolla virralla ja taajuudella! Pulaa vaan tulpasta irti ja ihmettelemään millon lakkaa nikottelemasta.
                    Mutta kannattaa muistaa että niin moni 4,4L V8 on korjaantunut kampiakselinasentotunnistimen uusimisella, ja ongelma on ollut vaan lämpimässä koneessa
                    ...

                    Comment

                    • Soprano
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 198

                      #25
                      Originally posted by eizzi View Post
                      Onko jollain tiedossa miten noiden puolien toimivuuden voi tarkistaa vai voiko muuta kuin vaihtaa kaikki..?? Monessa viesti ketjussa kehoitetaan tarkistamaat puolat jos on köyntihäiriöitä jollain kierrosalueella, mutta mieten niiden viallisuuden voi todeta? Ei viitsis kokeilemalla vaihtaa osia niin kauan kun löytyy se vihon viimeinen vaihdettavissa oleva euron osa..
                      Biltemasta löytyy Sytytyspuolan testeri 34,90.
                      Se menee sit....

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16450
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by Soprano View Post
                        Biltemasta löytyy Sytytyspuolan testeri 34,90.
                        Eiköhän se ole jo löytynyt...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎