Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 Puolien tarkistus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eizzi
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 234
    • jeppis

    M50B25 Puolien tarkistus?

    Onko jollain tiedossa miten noiden puolien toimivuuden voi tarkistaa vai voiko muuta kuin vaihtaa kaikki..?? Monessa viesti ketjussa kehoitetaan tarkistamaat puolat jos on köyntihäiriöitä jollain kierrosalueella, mutta mieten niiden viallisuuden voi todeta? Ei viitsis kokeilemalla vaihtaa osia niin kauan kun löytyy se vihon viimeinen vaihdettavissa oleva euron osa..
  • ässä lavaan
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1717
    • Savo

    #2
    itseäni kiinnostaa sama asia.. :think
    E91

    Exät:
    E36 325i -93 Cabriolet
    E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
    E36 325i -91 Sedan
    E30 325i -85

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      helpointa varmaan ostaa yksi puola tai lainata kaverilta varmasti toimivaa ja kokeilla sitä joka tulpalle. paljon käytetty keino on nostaa puolaa ja jos joku katkaisee sytyn muita selvästi aikaisemmin, niin siinä voi olla vikaa. suht varovasti sitten tämä homma, ettei sormea tunge sinne tulpanhattuun
      Last edited by bemu2000; 10-10-2006, 13:50.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • K.S.
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 649
        • Espoo

        #4
        Vikakoodeistakin voi selvitä.
        Tosin voi olla puola rikki vaikka koodit ei mitään näyttäiskään.

        Comment

        • toniwe
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 316
          • Lahti

          #5
          Originally posted by K.S. View Post
          Vikakoodeistakin voi selvitä.
          Tosin voi olla puola rikki vaikka koodit ei mitään näyttäiskään.
          Totta, omien kokemusten perusteella siitä ei kyllä mitään vikakoodia tule.

          Tähän ei siis ole mitään helppoa tapaa esimerkiksi mitata vastusta tjsp?

          Comment

          • [BMW]
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 700
            • Joensuu

            #6
            Mitä ne numerot on siinä puolan päällä? Mulla on viidessä puolassa numerot 96.06 ja yhdessä 96.05? Mitä noi meinaa? Uskaltaako niitä johtoja nyppiä irti ku kone on käynnissä?
            Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
            -----------------------------
            VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
            BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
            Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
            Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              #7
              Puolan vikakoodeja ei näy alkupään malleista, uudemmista sitten näkyykin jo.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by [BMW] View Post
                Mitä ne numerot on siinä puolan päällä? Mulla on viidessä puolassa numerot 96.06 ja yhdessä 96.05? Mitä noi meinaa? Uskaltaako niitä johtoja nyppiä irti ku kone on käynnissä?
                olisko vuosiluku ja kuukausi? ei mitään johtoja irti, vaan nostaa puolaa. näin ne kuulemma ovat korjaamoilla niitä testaillu.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Bemu500
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 2992
                  • INvaLA

                  #9
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  olisko vuosiluku ja kuukausi? ei mitään johtoja irti, vaan nostaa puolaa. näin ne kuulemma ovat korjaamoilla niitä testaillu.
                  Itellä ei luonto riittäs kokeileen moista. Enkä kyllä suosittele kenenkään muunkaan kokeilemaan, koska voihan se puola antaa siitä ulkokehältäkin läpi, tai ainakin luulisin näin. Menee kyllä vähä mutuiluksi mutta kuitenkin.
                  -Official member of BTCF-Sauna team-


                  e91 325i -06

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #10
                    Originally posted by Bemu500 View Post
                    Itellä ei luonto riittäs kokeileen moista. Enkä kyllä suosittele kenenkään muunkaan kokeilemaan, koska voihan se puola antaa siitä ulkokehältäkin läpi, tai ainakin luulisin näin. Menee kyllä vähä mutuiluksi mutta kuitenkin.
                    no ei kyllä anna, jos sitä ei ole kolhittu ja on rikki ulkoisesti...
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Bemu500
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 2992
                      • INvaLA

                      #11
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      no ei kyllä anna, jos sitä ei ole kolhittu ja on rikki ulkoisesti...
                      No itellä esim oli sellasia pieniä rakoja niissä "levyissä" rikkinäisessä puolassa, mutta en sit tosiseikkoja tiedä kunhan mutuilen
                      -Official member of BTCF-Sauna team-


                      e91 325i -06

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by Bemu500 View Post
                        No itellä esim oli sellasia pieniä rakoja niissä "levyissä" rikkinäisessä puolassa, mutta en sit tosiseikkoja tiedä kunhan mutuilen
                        no joka tapauksessa sillain niitä on testailtu, enkä minä ainakaan ole kuullu että olis tällejä tullu
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • mizter
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 245
                          • Turku

                          #13
                          jos auto ei käy kaikilla niin helpoin ja nopea testaus on että nyppii puolan liittimiä yksi kerrallaan irti. ja siinä pytyssä minkä kohdalla ei mitään tapahdu on luonnollisesti puola (tai jotain muuta) paskana.

                          ite oon tolla tavalla testannu tosi monesti eikä ole lyönyt sormille tai hajoittanut mitään. metro-auton asentaja kokeili samalla tavalla kun kävin vikakoodit luettamassa.
                          Impreza WRX STI Vers.IV -99


                          ex: e36 325i cabrio -94
                          ex: e34 520i -88
                          ex: e30 316 -86
                          ex: e34 M5 -89
                          ex: e36 325i -91
                          ex: e36 320i -92

                          Comment

                          • eizzi
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 234
                            • jeppis

                            #14
                            Voiko puolat olla kuitenkin viallinen vaikka toimisi tyhjäkäynnillä?? Omassa ilmenee hyvin harvoin tällainen vika. Tyhjäkäynnillä ei ongelmia, mutta kiihdyttäessä joskus tuuppaa miettimään.. Pakokaasu testissä kaikki arvot kuin uudessa autossa huollon mukaan sekä lambdakin arvot olivat kohdallaan joten siinäkään ei luulisi "vian" olevan..

                            Comment

                            • K.S.
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 649
                              • Espoo

                              #15
                              Niissä viallisissa vm.91-92 puolissa vika ilmenee etenkin tyhjäkäynnillä semmosena perseeseen tuntuvana tärinänä, ja pätkimisenä matalilla kierroksilla isoilla vaihteilla (kovalla kuormituksella).
                              Kierrokset ei mittarin mukaan heitä. Puolat irti ja tutkimaan onko siinä itse puolaosan kuoressa halkeamia. (à 54e @ motonet)
                              Yleensä on useammassa puolassa vikaa.

                              myös puolien kumihatut (42e/6kpl @ kl varaosat) kannattanee vaihtaa jos jotain läpilyöntijälkeä tai murtumaa niissä näkyy
                              Sytytystulpat sitten vasta viimeisenä, jos ei vaihtoväli (40tkm) ole muuten täysi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎