Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i M50B20 ei käynnisty kaikilla sylintereillä *ei toimi vieläkään*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 1st
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 64
    • North-Karelia

    #16
    Originally posted by masi300 View Post
    Vakio paineen säädinhän yrittää pitää koko ajan polttoaineen paineen vaikiona imusarjan paineeseen nähden. onko varmaa ettei mikään suutin vuoda/takertele? kumma vika. Ettei pensapumppu olisi tulossa tiensä päähän...jos mahdollista testata toisilla puolilla kannattaa kokeilla Paha mennä arvailemaan. Kato ne kaasut nyt ainakin.
    Joo, no polttoaine paineet olivat tarkistaneet, niissä ei mitään sanomista, eli ilmeisesti pumppu on kunnossa? ja puolien vastukset oli myös katsoneet, niinkuin aiemminkin kirjoitin...

    tuota suuttimen takertelua tässä itsekkin mietin, pitänee ostaa suuttimien puhdistus lisäainetta polttoaineen sekaan, auttaako moiset aineet yleensä mitään?

    Comment

    • 1st
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 64
      • North-Karelia

      #17
      Toissapäivänä pistin sitä suutinten puhdistus ainetta tankkiin, ja nyt on pari päivää toiminut ihan ok.

      Onko se normaalia tuolle koneelle että se kylmänä, tai vähän aikaa seisseenä kun käynnistää, niin se käy silleen epätasaisesti muutaman sekunnin, tuntuu kuin ei pyörisi kaikilla, ja sit tasautuu ? tuntuu vaan että kun se pyörii silleen epätasaisesti, ja painaa heti kaasua, niin silloin ei lähtisi kaikki mukaan, mut kun antaa pyöriä muutaman sekunnin tyhjäkäyntiä, ja sit kun painaa kaasua niin lähtee kaikki mukaan heti.

      Tekeekö muilla näin? hankala kun ei kellään kaverilla ole M50 koneista bemaria, niin ei voi verrata toiseen autoon

      Comment

      • Retze
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 422
        • Keski-Suomi

        #18
        Itellä ainaki m20 koneessa samanlaista vikaa,ja olen 99 prosenttisesti varma että suuttimet vuotaa sylintereihin välillä seistessä. Kun käynnistää välillä joutuu hetken sahaamaan ja sitten hörähtää jollain 4-5 käyntiin. Hetken käytyään tasoittuu 6 sylinterille. Eli ei aivan samat oireet mutta vika kuitenkin suuttimissa.
        nyk. jalkapelillä
        ex BMW 320i

        Comment

        • 1st
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 64
          • North-Karelia

          #19
          Missä hinnoissa uudet vakio ruiskusuuttimet pyörii? ois vaan kiva tietää että miten kalliiksi tulis jos uusisi ne ja kokeilis onko se siinä se vika...

          Comment

          • M40 Power
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 584
            • Turun seutu

            #20
            En tuosta kyseisestä mallista tiedä, mutta ainakin M40-moottoriin uudet tarvikesuuttimet on n. 120 euroa/kappale. Tuskin ne tohon malliin ainakaan kauheesti halvemmat on.
            EX: E30, E34, E36, E36 compact

            Nyk. -99 320D

            Comment

            • 1st
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 64
              • North-Karelia

              #21
              Originally posted by M40 Power View Post
              En tuosta kyseisestä mallista tiedä, mutta ainakin M40-moottoriin uudet tarvikesuuttimet on n. 120 euroa/kappale. Tuskin ne tohon malliin ainakaan kauheesti halvemmat on.
              Huh huh, kallista on, no elämä on pitää nyt vielä seurailla, ennenkuin rupean vaihtelemaan

              Comment

              • 1st
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 64
                • North-Karelia

                #22
                Ei tuo toimi vieläkään, eikä tuo minun mielestä ole edes normaalia, tänäänkin kun töistä läksin, niin annoin jonkun 15sekunttia "hörpöttää" tyhjäkäynnillä ja kun ei tuntunut tasautuvan niin annoin hieman kaasua, muutaman sekunnin pyöri silleen ettei ollut kaikki pytyt mukana ja sit heräs kaikki...

                mitä tuolle nyt osaisi tehdä, itseltä ainakin on keinot loppu, vienkö suoraan takaisin liikkeeseen josta ostin ja puratan kaupat vai vieläkö sille jotain osaisi tehdä? alkaa pikkuhiljaa olla pinna kireellä koko BMW:merkin kans, ei ainakaan tuosta autosta jäänyt hyvää kuvaa bemarin "laadusta"

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Satasella löytyy kaikki 6kpl suuttimia jos tulee tarvetta....

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Broidilla teki hetki sitten samaa, mutta ei enää. Meinasi, että on vahingossa painanut kaasua pikkuisen kun on startannut, tiedä häntä...

                    Comment

                    • 1st
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 64
                      • North-Karelia

                      #25
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Broidilla teki hetki sitten samaa, mutta ei enää. Meinasi, että on vahingossa painanut kaasua pikkuisen kun on startannut, tiedä häntä...
                      En minä ainakaan ole painanut vahingossa, kun tarkoituksella olen ihan katsonut etten koske kaasupolkimeen

                      Comment

                      • 1st
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 64
                        • North-Karelia

                        #26
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Satasella löytyy kaikki 6kpl suuttimia jos tulee tarvetta....
                        Pystyykö noita suuttimia mittaamaan/testaamaan millään että toimiiko ne kunnolla, vai auttaakko asiaan vaan kokeilla toisia?

                        Comment

                        • Juubi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 999

                          #27
                          Karkea testi on helppo tehdä, suutin irti ja paineilmaa persiisiin ja suuttimen toinen pää vesiämpäriin, jos tulee ilmakuplia niin varmasti vuotaa.

                          Suutinta olisi hyvä myös pulssittaa testin aikana niin varmistuu sekin vaihtoehto että se ei jaksa sulkeutua paineistettuna.

                          Comment

                          • 1st
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 64
                            • North-Karelia

                            #28
                            Originally posted by Juubi View Post
                            Karkea testi on helppo tehdä, suutin irti ja paineilmaa persiisiin ja suuttimen toinen pää vesiämpäriin, jos tulee ilmakuplia niin varmasti vuotaa.

                            Suutinta olisi hyvä myös pulssittaa testin aikana niin varmistuu sekin vaihtoehto että se ei jaksa sulkeutua paineistettuna.
                            Voiko se sit tehdä noin, jos vuotaa, ettei pyöri sillä sylinterillä? kun muuten toimii todella hyvin, kulutuskin on kohdallaan (kulutusmittari näyttää maantiellä n. 90km/h vauhdissa sellasta 7-8l/100km välillä) ja seka-ajossa meikäläisen kaasujalalla ja nyt näin ensiliukkailla on kulutus siinä 10l kahta puolta
                            Last edited by 1st; 09-11-2006, 01:03.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎