Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 hydraulinostimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mizter
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 245
    • Turku

    #16
    Originally posted by Leka View Post
    Tuulennopealla E36 325:lla tulee helposti kilpailutilanteessa tehtyä vaihtovirhe 3->2 ja pakovenat solmussa. Viime viikolla jälleen yksi tuommoinen "vaihtovirhe" M50B25 purettiin...
    juu eiköhän tästä lähtien tuu vaihdeltua tuota väliä vähän rauhallisemmin

    tulipa haettua kansi pois jps:ltä tuossa viime keskiviikkona ja vielä pitäs jakopää kasata ja muut hilppeet laittaa kasaan ni on taas auto ajossa
    Impreza WRX STI Vers.IV -99


    ex: e36 325i cabrio -94
    ex: e34 520i -88
    ex: e30 316 -86
    ex: e34 M5 -89
    ex: e36 325i -91
    ex: e36 320i -92

    Comment

    • m50 turbo
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 454

      #17
      no mistäs sellainen johtuu että uudelleen rakennetun koneen kaikki 6 pytyn venttiilit meni mutkalle 5min käytön jälkeen? kampiakseli vakion mittainen, kiertokanget vakion mittaiset, männät matalemmat, paksumpi kansipahvi, vakio nokat/venttiilit, jako oikein, max kierrokset 5000 min, kaikki näyttää oleen oikein asennettu. mutta kuitenkin kaikki 6:sen venttilit on osunut mäntään. nostajatkaan ei ole jumissa.
      http://www.teammadmax.com

      Comment

      • hekemon
        Bimmer Rookie
        • Feb 2006
        • 96

        #18
        Auto taitaa olla jo kasassa ja ajossa. Mut mitäs kaikkee siihen sit loppujen lopuksi jouduit laittaan ja mitäs tuli maksaan? :think
        I hope u touch this car only whit your eyes.

        Comment

        • m50 turbo
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 454

          #19
          mä vain lainasin aihetta... kukaan ei näköjään kerenny/tiennyt mun kysymystä. no mun mootorin tuhoutuminen johtui cometicin kannen tiivisteestä jossa oli liian suuret reijät kannen pulteille. seuraus venttiili oltti kiinni kannentiivisteeseen ja vääntyi, vääntyneenä venttiilit osui mäntään ja vääntyi vielä lisää rikkoen: ohjurit, seetit kansipahvin sekä muutaman männänrenkaan + isot naarmut sylintereihin. et silleen
          http://www.teammadmax.com

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            #20
            Originally posted by m50 turbo View Post
            mä vain lainasin aihetta... kukaan ei näköjään kerenny/tiennyt mun kysymystä. no mun mootorin tuhoutuminen johtui cometicin kannen tiivisteestä jossa oli liian suuret reijät kannen pulteille. seuraus venttiili oltti kiinni kannentiivisteeseen ja vääntyi, vääntyneenä venttiilit osui mäntään ja vääntyi vielä lisää rikkoen: ohjurit, seetit kansipahvin sekä muutaman männänrenkaan + isot naarmut sylintereihin. et silleen
            Ai prkl.. halpaa hupia.. itse leikin tuon moottorinohjauksen ja vanoksen kanssa ja kokoaika oli pelkoperseessä koska kuuluu kräts ja kaikki venat solmussa.. vanos päällä tuolla nokalla imuvena on jo kuitenkin 3.2mm auki ykk. tuli tehtyä kylläkin jälkeenpäin siihen vanokseen rajoitin kun alko jännittään..
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • #BMW#
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 488
              • Espoo

              #21
              oho! miten noi voi käydä? mulle on tulossa kans cometic tiiviste.. pitäiskö olla huolissaan?

              missä on tapahtunut "virhe", muuten kohta kosahtaa kaikki e30m50 turbot..
              E38 pre 740i 4.4l Manual

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16421
                • Asikkala

                #22
                Originally posted by m50 turbo View Post
                mä vain lainasin aihetta... kukaan ei näköjään kerenny/tiennyt mun kysymystä. no mun mootorin tuhoutuminen johtui cometicin kannen tiivisteestä jossa oli liian suuret reijät kannen pulteille. seuraus venttiili oltti kiinni kannentiivisteeseen ja vääntyi, vääntyneenä venttiilit osui mäntään ja vääntyi vielä lisää rikkoen: ohjurit, seetit kansipahvin sekä muutaman männänrenkaan + isot naarmut sylintereihin. et silleen
                Miten helvetissä kannenpulttien reikien koko vaikuttaa venttiilien vääntymiseen, ei tajua, ei millään..

                Comment

                • Jaghaath
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1273
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Miten helvetissä kannenpulttien reikien koko vaikuttaa venttiilien vääntymiseen, ei tajua, ei millään..
                  Dowel pinnit jääny välistä ja pahvi päässyt liikkumaan?

                  Comment

                  • m50 turbo
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 454

                    #24
                    Originally posted by Jaghaath View Post
                    Dowel pinnit jääny välistä ja pahvi päässyt liikkumaan?
                    vähän tuohon suuntaan... ohjuri holkit olivat paikoillaain mut kansi pahvissa oli ne reijät johon holkit tulee 1.5mm epäkeskeiset ja 1.2mm liian isot, ei siihen muuta tarvi. 3mm teräs pahvi kun ei anna paljoakaan anteeksi. kansi olis nyt kunnossa ja odottelen kuukauden päivät uusia männän renkaita, huomenna hoonaan 2:sen sylinterin kun siellä on vähän jälkee...
                    http://www.teammadmax.com

                    Comment

                    • Olapade
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2007
                      • 262
                      • Häslinki

                      #25
                      Viitaten ketjun aloitukseen, olisi tulossa ehkä M50:llä varustettu 525, mutta epäilyttää hieman, sillä myyjä kertoi, että venttiilit/nostimet naputtaa kylmänä. Ei vanosta. Onko siis kuinka todennäköistä, että kansiremppaa on tiedossa piakkoin? Ja mitä pitää tehdä/kuinka paljon maksaa, jotta naputuksesta pääsee eroon?
                      M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #26
                        Ja asiasta kukkalaatikkoon. Onko ketään pessyt vanhoja nostimia irrallisina ultraäänipesurissa? Reikä ei ole kovin suuri mistä öljy menee sisään.
                        Todennäköisesti paska irtoaa mutta tuleeko se ulos tuosta pienestä reiästä?
                        Kokemuksia? Ja auttaako tuohon parin sekunnin alkunaputukseen puhdistelut vai onko nostajat vain niin kuluneet että päästävät paineet pellolle seisoessa?
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • 328 e36
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 488
                          • pori

                          #27
                          Originally posted by Olapade View Post
                          Viitaten ketjun aloitukseen, olisi tulossa ehkä M50:llä varustettu 525, mutta epäilyttää hieman, sillä myyjä kertoi, että venttiilit/nostimet naputtaa kylmänä. Ei vanosta. Onko siis kuinka todennäköistä, että kansiremppaa on tiedossa piakkoin? Ja mitä pitää tehdä/kuinka paljon maksaa, jotta naputuksesta pääsee eroon?
                          Ei siinä vielä ole välttämättä mitään muuta vikaa kuin liian paljon ajetut öljyt koneessa,eli öljyt menneet turhan litkuiksi, ja mahdollisesti liian vähänkin jo öljyä koneessa..
                          e36 320 cabrio.
                          e36 328 coupe.

                          Comment

                          • Osku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2005
                            • 3324
                            • Kouvola,Pilkanmaa

                            #28
                            Kannessa on myös semmonen "takaiskuventtiili" jonka tehtävä on pitää öljyä kannessa sillon kun kone ei ole käynnissä,tuo startatessa naputtaminen on ihan normaalia sillon ku tämä venttiili on kulunut/rikki ja hetki starttauksesta ennenku öljynpaine nousee niin kone säkättää.

                            Mulla ränkyttää kylmänä niin että pelottaa,ränkytys pienenee mutta ei katoa mihkään lämpösenäkään. Omaan pitäis kansiremonttia tehdä mutta hinta osilla on aika järkyttävä tähän tilanteeseen niin säkättäkööt nyt viel hetken

                            Joku jossain toisessa ketjussa kehuskeli että noita uusia nostimia sais jostain alle 10€/kpl..
                            Se joka näin väitti niin laitahan tietoa että mistä niitä siihen rahaan saa
                            E30 24V 5D "Vakio"

                            Originally posted by ///Make
                            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #29
                              Originally posted by Osku View Post
                              Kannessa on myös semmonen "takaiskuventtiili" jonka tehtävä on pitää öljyä kannessa sillon kun kone ei ole käynnissä,tuo startatessa naputtaminen on ihan normaalia sillon ku tämä venttiili on kulunut/rikki ja hetki starttauksesta ennenku öljynpaine nousee niin kone säkättää.

                              Mulla ränkyttää kylmänä niin että pelottaa,ränkytys pienenee mutta ei katoa mihkään lämpösenäkään. Omaan pitäis kansiremonttia tehdä mutta hinta osilla on aika järkyttävä tähän tilanteeseen niin säkättäkööt nyt viel hetken

                              Joku jossain toisessa ketjussa kehuskeli että noita uusia nostimia sais jostain alle 10€/kpl..
                              Se joka näin väitti niin laitahan tietoa että mistä niitä siihen rahaan saa
                              Kuulemma volkkarin nostimet samanlaisia ja maksaa jotain 7e/kpl.

                              Comment

                              • Eetyzk
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2007
                                • 98

                                #30
                                -----

                                -----
                                Last edited by Eetyzk; 19-02-2019, 20:07.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎