Announcement

Collapse
No announcement yet.

e-34 525i-91 M50 24v venttiilin nakutus? VIKA SELVINNYT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juho_P
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 313
    • p-pohjanmaa

    #16
    Originally posted by 325E View Post
    Omasta kokemuksestani sanoisin että, E30 on
    on parempi autona kuin e34:nen koska sen voin sanoa
    kokemuksesta ja kyseiset korimallin autot löytyvät
    pihasta. Eron huomaa kun hyppää autosta toiseen,
    eli ei todellakaan ole merkitystä minkä ikäinen auto on.

    325E
    Ei e30 ole todellakaan huono auto. Mutta eiköhän nyt totuus ole että molemmat, e30 ja e34nen alkavat olla jo aikansa nähneitä automalleja suuren yleisön silmissä. Mutta kuitenkin eiköhän se auton paremmuus ole vähän sama asia tässä tapauksessa kuin kauneus- se on siinä katsojan silmässä.
    Toinen pitää äidistä, toinen tyttärestä ja jotku molemmista.

    Mutta oikeasti henk koht olen sitä mieltä että e34nen on tasapainoisempi ajettava. Luotettavuutta on turha verrata koska jokainen auto on yksilö, (olkoon e30 tai e34) ja muutenkaan 15 vuotta vanhasta autosta puhuttaessa on turha puhua luotettavuudesta. Kaikki kuluu kuitenkin ja joutuu huoltamaan ja korjaamaan samalla tavalla olisipa kyseessä mikä auto vain.
    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #17
      Originally posted by 325E View Post
      Kaveri Kotkasta on ja tuo vieläkin autoja ja kertoi minulle ns. sisäpiirin tietoa ....nauraen ...on ne hölmojä nämä
      Suomalaiset ...kaikki on muka siinä 100-200-tuhatta ajettuja se
      sano kun saksassa on pitkät autobaanat kyllä kilometrejä tulee paljon ja ajotyyli on tallatiskissä niitä ei siellä säälitä.
      On sulla kyllä melkoiset sisäpiirit, ei voi muuta sanoa. Kaikkihan Saksassa vetelee päivittäin väliä Frankfurt - Munchen-väliä talla pohjassa.

      Originally posted by 325E View Post
      Hän kertoi juuri tänään kuinka kaikenlaisia autoja ajanut ja ehdottomasti paras autoista on E30 bemari ja antaa
      kuulemma ehdottomasti parhaan
      hinta laatu suhteen vaikka niitä verrattais muihin malleihin.
      Tarkentaen vielä että, alusta ja on muutenkin kunnossa.
      Ja edelleen kannattaa muistaa, että sun sisäpiiri ei välttämättä ole mikään jumalasta seuraava joka antaa universaalit ohje "parhaista autoista". Esim. e30 325i ja e34 535i maksavat alkuperäisinä suht. saman verran euroja joten sitä voi kukin ostaa minkä parhaaksi hinta-laatusuhteeltaan näkee.

      Originally posted by 325E View Post
      Omasta kokemuksestani sanoisin että, E30 on
      on parempi autona kuin e34:nen koska sen voin sanoa
      kokemuksesta ja kyseiset korimallin autot löytyvät
      pihasta. Eron huomaa kun hyppää autosta toiseen,
      eli ei todellakaan ole merkitystä minkä ikäinen auto on.
      Kerro nyt pari syytä miksi e30 on parempi?
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • JuRi
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 147
        • Kotka

        #18
        250 000 on mittarissa. Tiedä sitten mikä on se todellinen lukema. Eipä minulla ole kokemusta tuosta moottorista. Tietenkin ne olisi hyvä vaihtaa kaikki nostajat jos alkaa vaihtamaan. Minulla ei ole tarkkaa tietoa miten homma pitäisi tehdä, mutta kiitos kun joku kertoi minkälainen homma se olisi. Korjaamolla kerrottiin vain jostakin erikoistyökalusta, jonka joutuisivat lainaamaan merkkikorjaamolta. Mutta lainaus merkkiliikkeen varaosamyyjän sähköpostista "nostajien vaihto n. 4h töitä= 4 x 77e + 24 x 30e (nostajat)
        ja tietty v.kopan tiiviste ja ehkä nokan pukin pultit" että eikö tuosta kerry yli 1000 euroa.
        Mutta onhan se kova hinta jos yksi nostaja (30e) alkaa nakuttamaan. Ja jos vaihtaa kaikki nostajat.

        No nyt ääni on vähän pehmeämpi, liekö litkut vaikuttaneet.

        Noihin ajokilometreihin tuossa yhdessä kirjoituksessa. Kertookohan ne saksalaiset autojobbarit suomalaiselle autojobbarille kuinka paljon autoilla on ajettu? Vai rukkaako jobbari mittarit sinne 100-200 000 paikkeille, kun tietävät että autoilla on ajettu paljon?
        Luultavasti siellä rukataan mittareita koska sillä saadaan selvä hyöty, mutta noin 75% tai 50% käytetystä autokannasta joiden mittarit rukattu tuntuu suurelta. Silloinhan mittareiden rukkaus alkaa olemaan jo tehdastyötä.
        Last edited by JuRi; 27-11-2006, 12:07.

        Comment

        • zimo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 136
          • Kotka

          #19
          Originally posted by 325E View Post
          Minulla on M50B25 koneella vm-1990 ajettu 370-tuhatta
          ja nyt alkaa naputtaa vasta kylmänä.(lämpimänä hiljenee).
          Toinen ongelma kyseisessä 24-vena koneessa on että,
          se jakopääkin pitäs laittaa samalla.

          Onko autosi ns. tuontiauto, minä olisin sitä mieltä että,
          kaikilla vuosimallien 1990-1994 välisillä autoilla on
          ajettu todellisia kilometrejä 300-400-tuhatta.
          Ne äänet on luonnollista kulumaa ja siihen ei
          auta öljyn lisäaineet tai huuhtelut.
          Kun ajattelee todellista laiton suuruutta , helpoin tapa
          olisi ottaa koko kone pois ja tehdä täyskoneremontti.


          325E

          kyllä saksasta tuotu. joo no todellisia kilometrejä ei ikinä tiedä. anna rahaa niin tehdään täysremppa koneeseen koska se ei todellakaan ole köyhälle mitään halpaa hupia.

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #20
            Helppo homma pari syytä...

            Originally posted by alspe View Post
            On sulla kyllä melkoiset sisäpiirit, ei voi muuta sanoa. Kaikkihan Saksassa vetelee päivittäin väliä Frankfurt - Munchen-väliä talla pohjassa.



            Ja edelleen kannattaa muistaa, että sun sisäpiiri ei välttämättä ole mikään jumalasta seuraava joka antaa universaalit ohje "parhaista autoista". Esim. e30 325i ja e34 535i maksavat alkuperäisinä suht. saman verran euroja joten sitä voi kukin ostaa minkä parhaaksi hinta-laatusuhteeltaan näkee.



            Kerro nyt pari syytä miksi e30 on parempi?
            Ensinnkin kaikki kertomani ovat omaa makuani joten en halua yleistää eli kaikki hommaavat omat autonsa omia
            tarpeitaan varten, Anteeksi ei ollut tarkoitus ärsyttää
            ketään edellisillä mielipiteillä.

            No kerrotaan 2-syytä:

            1. M20 on parempi kone vaikka kuluttaa vähän enemmän.
            kestävämpi ajetaan enemmän kilometrejä sen
            M20 moottorin laitto on simppeliä jonka
            lapsikin osaa ilman eriokoistyökaluja.

            2. E30:ssä on parempi tehopaino suhde eli e30:nen
            vastaa paremmin kaasuun on sporttisempi ja
            vaan hieman ketterämpi ajettava sitä on kiva sillenn
            viedä lujaa oman maunsa mukaan..jotenkin
            tuntuma on isolla Sport.

            Taas sanon ne oli minun mielipiteitä, ja tottahan E34
            on vakaampi varsinkin talvella ja lukkoperä on 525i:hin
            valmiina tallissa saa nähdä tuleeko siitä miten vikuroiva.

            325E

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1227
              • LAHTI

              #21
              Mittarin rukkaus...

              Originally posted by JuRi View Post
              250 000 on mittarissa. Tiedä sitten mikä on se todellinen lukema. Eipä minulla ole kokemusta tuosta moottorista. Tietenkin ne olisi hyvä vaihtaa kaikki nostajat jos alkaa vaihtamaan. Minulla ei ole tarkkaa tietoa miten homma pitäisi tehdä, mutta kiitos kun joku kertoi minkälainen homma se olisi. Korjaamolla kerrottiin vain jostakin erikoistyökalusta, jonka joutuisivat lainaamaan merkkikorjaamolta. Mutta lainaus merkkiliikkeen varaosamyyjän sähköpostista "nostajien vaihto n. 4h töitä= 4 x 77e + 24 x 30e (nostajat)
              ja tietty v.kopan tiiviste ja ehkä nokan pukin pultit" että eikö tuosta kerry yli 1000 euroa.
              Mutta onhan se kova hinta jos yksi nostaja (30e) alkaa nakuttamaan. Ja jos vaihtaa kaikki nostajat.

              No nyt ääni on vähän pehmeämpi, liekö litkut vaikuttaneet.

              Noihin ajokilometreihin tuossa yhdessä kirjoituksessa. Kertookohan ne saksalaiset autojobbarit suomalaiselle autojobbarille kuinka paljon autoilla on ajettu? Vai rukkaako jobbari mittarit sinne 100-200 000 paikkeille, kun tietävät että autoilla on ajettu paljon?
              Luultavasti siellä rukataan mittareita koska sillä saadaan selvä hyöty, mutta noin 75% tai 50% käytetystä autokannasta joiden mittarit rukattu tuntuu suurelta. Silloinhan mittareiden rukkaus alkaa olemaan jo tehdastyötä.

              kaverin mukaan mittarin rukkaus maksaa 50€ (saksassa), ja se on suurimmassa osissa käytäntö.
              Ovat kuulemma kalliit laitteet millä ne tehdään varmaan
              niillä täälläkin tienais sen 50€/kpl.

              325E

              Comment

              • Guest's Avatar

                #22
                Mulla on hyllyyn jäänyt M50:sen vm.94 uusia nostajia 12 kpl, käynee 92-95. Laittakaa PM, jos kiinnostaa.

                Comment

                • JuRi
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 147
                  • Kotka

                  #23
                  nakutusvika selvinnyt

                  No ehkä tämä on turhaa nostaa taas esiin, mutta vika selvisi tulpanvaihdon yhteydessä. Kaksi tulppaa lähti kevyellä käännöllä auki ja kolmas tulppa oli käsinkierrettävissä. Uudet tulpat ja kiristys. Ja nakutus hävisi.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎