Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 kansipaffi vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    M20B20 kansipaffi vuotaa

    Kattelin tossa että on kostunut tuo pakopuolen kulma pahvin ulokkeen kohdalta. Selkeesti kyllä öljyä. Eli meneekö tossa kulmassa öljykanava vai mistä se tulee? Vedet ja öljyt ei oo sekasin eikä muutenkaan mitään muuta ongelmaa ole. Että se vuotaa vaan ulospäin. Tossa pahvin ulokkeessa lukee 2,0/2,3 joten onkohan tohon vaihdettu jossainvaiheessa joku tarvikepahvi vai onko alkuperäsessä bmw:n pahvissa moiset numerot, että kävis sekä 2 että 2,3 litraseen? Tässä kuva:

    Eli eli, onko kyseessä tarvike pahvi, onko jokin yleinen vika että vuotaa tosta ja kestääkö normaalia ajoa sanotaan vaikka puolisen vuotta vielä?
    Last edited by Supa; 19-12-2007, 21:26.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #2
    En ota vuotoon kantaa mutta m20b20-b23 on sama kansipahvi eli ei välttämättä ole tarvikepahvi ja mitä sitten vaikka oliskin ?

    Comment

    • sienimak
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 325
      • Lappeenranta

      #3
      vuotamisesta

      Originally posted by Supa View Post
      Kattelin tossa että on kostunut tuo pakopuolen kulma pahvin ulokkeen kohdalta. Selkeesti kyllä öljyä. Eli meneekö tossa kulmassa öljykanava vai mistä se tulee? Vedet ja öljyt ei oo sekasin eikä muutenkaan mitään muuta ongelmaa ole. Että se vuotaa vaan ulospäin. Tossa pahvin ulokkeessa lukee 2,0/2,3 joten onkohan tohon vaihdettu jossainvaiheessa joku tarvikepahvi vai onko alkuperäsessä bmw:n pahvissa moiset numerot, että kävis sekä 2 että 2,3 litraseen? Tässä kuva:
      [ATTACH]31587[/ATTACH]
      Eli eli, onko kyseessä tarvike pahvi, onko jokin yleinen vika että vuotaa tosta ja kestääkö normaalia ajoa sanotaan vaikka puolisen vuotta vielä?

      m20b25 alko viimetalvena -25 pakkasessa vuotamaan samasta kohdasta, kun kone oli kylmä. Lämmetessään se sitten hiipui miltei kokonaan. Siinä tais olla öljyn paluukanava tuossa kohdassa että ei päässyt nesteen sekaan. Suoraa syytä en oikein muuta keksiny et minkä takia se just alko tuosta vuotamaan. Pahvi oli kyllä kostean näköinen myös imusarjan puolelta, siis aavistuksen verran.

      Vuoto oli sen verran rankkaa kylmänä että pakko oli vaihtaa uus pahvi. Syynä tuohon vuotoon oli ne huonot orig. kansipultit (joku oli julmetun tiukassa ja joku taas sormitiukkuudessa). Eli tulihan kansiremontille hintaa noin 330 eur kun ite irroitteli ja laittoi osat paikalleen.

      ps. Auto-Suni (Lpr) ilmoitti reippaasti kansiremontin hinnaksi 1500-2000 eur!
      K12S

      Comment

      • tagagummi
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 156
        • kännykkä town

        #4
        Tuossa kuva niistä kanavista jos jotain kiinnostaa. Tosin tuo kansi m20b25 -89, mut kuitenkin.
        Attached Files

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎