Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B36 käyntihäiriöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joni_wt
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 3627
    • Yka

    S38B36 käyntihäiriöt

    Noni, potilas ois tosiaan tuommonen '90 vuoden 3.6 M5.

    Ja ongelma on, että pari päivää auton seisoneena laitan auton käyntiin, käynnistyy niin kuin pitääkin, ja käy myös. Noin muutaman minuutin ajon jälkeen alkaa pätkimään kevyestikin kiihdyttäessä, eikä siis ota oikein kierroksia, kone normaalilämpöinen tällöin.. Sitten alkaa oikkuilla ihan kunnolla, ettei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan, kierroksia pitää olla sen 3000 ainakin että jaksaa käydä edes jotenkin.

    Nyt kun auto seisoi taas viikonlopun yli, niin sama toistui taas. Ensin käy kunnolla ja muutaman minuutin päästä ei ollenkaan.


    Oisko kenelläkään vinkkejä mistä vois alkaa vikaa etsimään? :think


    Ja lisätään vielä, että venttiilikopantiiviste on uusi, ei vuoda tulppien päälle öljyä. Tulpat vaihdoin myös pari päivää sitten.

    Kiitoksia näin etukäteen jo..
    e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Katoppa missä kunnossa virranjakajan kansi ja pyörijä on. Imuvuotokaan ei ole poissuljettu vaihtoehto.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • RcMTm5
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 65
      • Kotka

      #3
      Varmaan kannattais ensin viedä testeriin ja vasta sen jälkeen ihmetellä enemmin. Sais mahdolliset anturiviat sulettuu pois...

      Onko mitään näppituntumaa, onko bensa vai syttypuolen vikaa?:think
      BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.

      Comment

      • joni_wt
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 3627
        • Yka

        #4
        Originally posted by RcMTm5 View Post
        Varmaan kannattais ensin viedä testeriin ja vasta sen jälkeen ihmetellä enemmin. Sais mahdolliset anturiviat sulettuu pois...

        Onko mitään näppituntumaa, onko bensa vai syttypuolen vikaa?:think
        kyllä minusta tuntuis enemmän syttypuolen vialta.. :think

        suunnitelmissa olikin että huomenissa katon tuon virranjakajan ja pyörijän, tietää sitte taas lisää..

        testerissä oisin jo käyttäny mutta tieten lähin jolla on tuohon ohjelmat on kustcar kokkolassa ~ 100km, ei oikee millään saa autoo sinne asti ajamatta sitä...

        Ellei jollain ole muuta tietoa asiasta, onko ylivieskan lähellä missään paikkaa joka tuntis ämmäläiset....? :think
        e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

        Comment

        • JPS
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 197
          • Helsinki

          #5
          Itse veikkaisin myös virranjakajan kantta ja pyörijää. Oli samanlaiset oireet tossa syksyllä, syynä juuri mainitut heebelit ihan finaalissa.
          G31 -18

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Mä veikkaisin taas boxissa transistorin jalkojen tinauksen irtoamista! Eli syttyvikaa. Sitä on ollut s14 padassakin, itsellä oli ja yhden foorumilaisen boxin olen korjannut.
            Aluksi kun toimii, niin ajappa "reippaammin" älä hullusti revitä, mutta niin että kierroksia on reippaammin ilman revittelyä, jolloin boxi lämpeää pätkimisvaiheen yli ja toimii taas lämpimänä. Melkeen löisin vetoa, jos en olisi niin varma että voitan!
            ...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎