m52 b28 teettää öljykorkkiin ja sinne venakopan alle vähä keltaista/valkeaa tavaraa. ja aina kun öljy korkin avaa ni siinä korkissa on vesitippoja.. öljyt on kyllä normaalit mielestäni ja jäähdytysnesteet myös.. jäähdytys nestettä ehkä vähäsen häviää ajossa mutta ei paljoa.. teettääkö monella samaa tuo pata?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m52 öljykorkissa möhnää
Collapse
X
-
Se keltainen "möhnä" johtuu tod. öljystä kun se voi joskus ns. "vaahtoutua". Olen itsekkin joskus törmännyt tuohon, mutta se ei ole vaarallista. En kyllä huolestuis jos kone muuten pelaa hyvin ja nestettäkään ei varsinaisesti katoa. Jos öljyt ja nesteet olis sekaisin niin kyllä sen huomais muutenkin ja tekis painetta varmasti nestejärjestelmään.Ex. BMW 320i E30 vm.-85
Ex. BMW 328Ci E36 vm. -97
BMW 320d E91 Touring vm. -06
-
-
Jos ajat paljon pätkäajoa kylmemmillä ilmoilla, niin öljy kerää usein kosteutta sen verran että korkkiin ja öljytikun varteen kertyy hienoinen määrä vaaleankellertävää hyhmää. Reilun mittainen pitkän siivun ajo kyllä haihduttaa kosteuden pois. Mutta jos möhnää on reilusti niin silloin kannattaa jo tutkia tarkemmin...
Comment
-
-
Originally posted by mäni View Postm52 b28 teettää öljykorkkiin ja sinne venakopan alle vähä keltaista/valkeaa tavaraa. ja aina kun öljy korkin avaa ni siinä korkissa on vesitippoja.. öljyt on kyllä normaalit mielestäni ja jäähdytysnesteet myös.. jäähdytys nestettä ehkä vähäsen häviää ajossa mutta ei paljoa.. teettääkö monella samaa tuo pata?
Jos vettä häviää vain vähän, niin kannattaa tarkkailla paisuntasäiliön ja jäähdyttäjän välistä liitosta. Siellä oleva o-rengas vuotaa useasti!
Comment
-
-
Termostaatti tekee tuollaista ilmiötä myöskin, jos lämmöt ei nouse normaaliin.Itsellä sama moottori keräsi korkkiin vaahtoa ainoastaan viikon ajolla kun termostaatti ei nostanut lämpöjä aivan normaaliin vaan "klo 11 kohtaan".
Tuon termarin jumimisen huomasin vasta -> -5c´jälkeen,pienillä pakkasilla lämpömittari näytti vielä normaalia lukemaa.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Originally posted by Cunttory View PostTermostaatti tekee tuollaista ilmiötä myöskin, jos lämmöt ei nouse normaaliin.Itsellä sama moottori keräsi korkkiin vaahtoa ainoastaan viikon ajolla kun termostaatti ei nostanut lämpöjä aivan normaaliin vaan "klo 11 kohtaan".
Tuon termarin jumimisen huomasin vasta -> -5c´jälkeen,pienillä pakkasilla lämpömittari näytti vielä normaalia lukemaa.
Comment
-
-
Originally posted by _Dalton_ View PostJuu itellä sama homma! lämmöt jää tosin vähän päälle sinisen jos ajaa matka-ajoa mut jos taas pitää parkisa käynnissä nii pikku hiljaa nousee sinne minne pitääkin mut laskee samantien jos lähtee ajelemaan eli varmaan joutuu huomena uuden termostaatin hakeaKaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View PostAivan normaalia näillä keleillä jos kertyy hiukan "mönjää" korkkiin. Ja varsinkin jos on lyhyttä kaupunkiajoa, missä kone ei ehdi lämpenemään kunnolla.
Jos vettä häviää vain vähän, niin kannattaa tarkkailla paisuntasäiliön ja jäähdyttäjän välistä liitosta. Siellä oleva o-rengas vuotaa useasti!
hui helvetti et säikähin tänään ku öljykorkin avasin ja katoin ni sama homma! onneks löyty täältä tää aihe ni en kerenny housuun paskoa tosiaa nesteet ja öljyt ei oo sekasin vaa tota keltast mönjää o öljykorkis ja pari tippaa vettä...itekki just ajellu vaa sellast kaupas käyny ja himaan ajoa ja pakkastaki reilu -15 ollu jo tovin... huh huh onneks ei ollukkaa mitään vakavaa olin jo et nyt se meni kannen tiiviste jneJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
-
Mitkähän kaikki asiat tähän möhnän kertymiseen vaikuttavat?
Itse ajelin viimetalven e39 523i:llä koti-kaupunki väliä (12km/suunta) eikä möhnää koskaan ollut silmin havaittavissa, vaikuttaako tähän muut asiat kuin lyhyt ajo eli onko esimerkiksi huohotinventtiilillä ja putkilla vaikutusta?
Meinaan kun kylmän maan versiossahan huohotinputki ja venttiili on eristetty :thinkNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostMitkähän kaikki asiat tähän möhnän kertymiseen vaikuttavat?
Itse ajelin viimetalven e39 523i:llä koti-kaupunki väliä (12km/suunta) eikä möhnää koskaan ollut silmin havaittavissa, vaikuttaako tähän muut asiat kuin lyhyt ajo eli onko esimerkiksi huohotinventtiilillä ja putkilla vaikutusta?
Meinaan kun kylmän maan versiossahan huohotinputki ja venttiili on eristetty :think
ainaki jos huohotinputki jäätää niin sekin toki vaikuttaa (huomasinpa senkin tässä tänäaamuna)Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostMitkähän kaikki asiat tähän möhnän kertymiseen vaikuttavat?
Itse ajelin viimetalven e39 523i:llä koti-kaupunki väliä (12km/suunta) eikä möhnää koskaan ollut silmin havaittavissa, vaikuttaako tähän muut asiat kuin lyhyt ajo eli onko esimerkiksi huohotinventtiilillä ja putkilla vaikutusta?
Meinaan kun kylmän maan versiossahan huohotinputki ja venttiili on eristetty :think
Noita eristettyjä putkia saa vasta M52TU koneesta alkaen, vanhemmassa M52 ei semmoisia ole. Ei liity myöskään kylmän maan versioihin, noita kun ei ole kuuluisissa suomi-autoissakaan tehtaalta. Veikkaisin, että nuo kehitettiin joitain vuosia valmistuksen aloittamisen jälkeen jäätymisongelmien takia, kuten tiettyihin N-sarjan koneisiinkin.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment