Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52 öljykorkissa möhnää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mäni
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 11
    • oulu

    m52 öljykorkissa möhnää

    m52 b28 teettää öljykorkkiin ja sinne venakopan alle vähä keltaista/valkeaa tavaraa. ja aina kun öljy korkin avaa ni siinä korkissa on vesitippoja.. öljyt on kyllä normaalit mielestäni ja jäähdytysnesteet myös.. jäähdytys nestettä ehkä vähäsen häviää ajossa mutta ei paljoa.. teettääkö monella samaa tuo pata?
  • Masam
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 163
    • Rovaniemi

    #2
    Se keltainen "möhnä" johtuu tod. öljystä kun se voi joskus ns. "vaahtoutua". Olen itsekkin joskus törmännyt tuohon, mutta se ei ole vaarallista. En kyllä huolestuis jos kone muuten pelaa hyvin ja nestettäkään ei varsinaisesti katoa. Jos öljyt ja nesteet olis sekaisin niin kyllä sen huomais muutenkin ja tekis painetta varmasti nestejärjestelmään.
    Ex. BMW 320i E30 vm.-85
    Ex. BMW 328Ci E36 vm. -97
    BMW 320d E91 Touring vm. -06

    Comment

    • Fahrer
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 45

      #3
      Jos ajat paljon pätkäajoa kylmemmillä ilmoilla, niin öljy kerää usein kosteutta sen verran että korkkiin ja öljytikun varteen kertyy hienoinen määrä vaaleankellertävää hyhmää. Reilun mittainen pitkän siivun ajo kyllä haihduttaa kosteuden pois. Mutta jos möhnää on reilusti niin silloin kannattaa jo tutkia tarkemmin...

      Comment

      • mika68
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1966
        • ......

        #4
        Originally posted by mäni View Post
        m52 b28 teettää öljykorkkiin ja sinne venakopan alle vähä keltaista/valkeaa tavaraa. ja aina kun öljy korkin avaa ni siinä korkissa on vesitippoja.. öljyt on kyllä normaalit mielestäni ja jäähdytysnesteet myös.. jäähdytys nestettä ehkä vähäsen häviää ajossa mutta ei paljoa.. teettääkö monella samaa tuo pata?
        Aivan normaalia näillä keleillä jos kertyy hiukan "mönjää" korkkiin. Ja varsinkin jos on lyhyttä kaupunkiajoa, missä kone ei ehdi lämpenemään kunnolla.
        Jos vettä häviää vain vähän, niin kannattaa tarkkailla paisuntasäiliön ja jäähdyttäjän välistä liitosta. Siellä oleva o-rengas vuotaa useasti!

        Comment

        • mäni
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 11
          • oulu

          #5
          joo ajo on aika lyhyttä. hyvä että kone kerkiää lämpenemään työmatkoilla. joo täytyypä tutkia se o-rengas jos vikaa olisi siellä.

          Comment

          • _Dalton_
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 57

            #6
            ite huomannu saman mut pelkästään öljytikussa muutama pikku täplä ja meinasin jo säikähtyä et mitä nyt o paskana mut jos ei tän vakavampaa??
            Ja lyhyttä matkaa tulee ajeltua kans

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              #7
              Originally posted by mäni View Post
              joo ajo on aika lyhyttä. hyvä että kone kerkiää lämpenemään työmatkoilla. joo täytyypä tutkia se o-rengas jos vikaa olisi siellä.
              Yleisesti se liitos alkaa vuotamaan, kun kelit kylmenee. Kesällä ei mulla vuotanut ollenkaan.

              Comment

              • Cunttory
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1772
                • Kuopio

                #8
                Termostaatti tekee tuollaista ilmiötä myöskin, jos lämmöt ei nouse normaaliin.Itsellä sama moottori keräsi korkkiin vaahtoa ainoastaan viikon ajolla kun termostaatti ei nostanut lämpöjä aivan normaaliin vaan "klo 11 kohtaan".

                Tuon termarin jumimisen huomasin vasta -> -5c´jälkeen,pienillä pakkasilla lämpömittari näytti vielä normaalia lukemaa.
                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                Comment

                • _Dalton_
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 57

                  #9
                  Originally posted by Cunttory View Post
                  Termostaatti tekee tuollaista ilmiötä myöskin, jos lämmöt ei nouse normaaliin.Itsellä sama moottori keräsi korkkiin vaahtoa ainoastaan viikon ajolla kun termostaatti ei nostanut lämpöjä aivan normaaliin vaan "klo 11 kohtaan".

                  Tuon termarin jumimisen huomasin vasta -> -5c´jälkeen,pienillä pakkasilla lämpömittari näytti vielä normaalia lukemaa.
                  Juu itellä sama homma! lämmöt jää tosin vähän päälle sinisen jos ajaa matka-ajoa mut jos taas pitää parkisa käynnissä nii pikku hiljaa nousee sinne minne pitääkin mut laskee samantien jos lähtee ajelemaan eli varmaan joutuu huomena uuden termostaatin hakea

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by _Dalton_ View Post
                    Juu itellä sama homma! lämmöt jää tosin vähän päälle sinisen jos ajaa matka-ajoa mut jos taas pitää parkisa käynnissä nii pikku hiljaa nousee sinne minne pitääkin mut laskee samantien jos lähtee ajelemaan eli varmaan joutuu huomena uuden termostaatin hakea
                    (muistutus):Termostaatin koppa lähtee irti ilman viskon irroittamista.Neljällä pultilla on kiinni,voi näyttää ne alemmat vähän ahtaasti olevan,mutta sieltä ne irtoo.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      #11
                      Ja samalla kannattaa vaihtaa se termarin kotelon tiiviste, entinen todennäköisesti vuotaa!

                      Comment

                      • kusti86
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 331
                        • Juuka

                        #12
                        Originally posted by mika68 View Post
                        Aivan normaalia näillä keleillä jos kertyy hiukan "mönjää" korkkiin. Ja varsinkin jos on lyhyttä kaupunkiajoa, missä kone ei ehdi lämpenemään kunnolla.
                        Jos vettä häviää vain vähän, niin kannattaa tarkkailla paisuntasäiliön ja jäähdyttäjän välistä liitosta. Siellä oleva o-rengas vuotaa useasti!

                        hui helvetti et säikähin tänään ku öljykorkin avasin ja katoin ni sama homma! onneks löyty täältä tää aihe ni en kerenny housuun paskoa tosiaa nesteet ja öljyt ei oo sekasin vaa tota keltast mönjää o öljykorkis ja pari tippaa vettä...itekki just ajellu vaa sellast kaupas käyny ja himaan ajoa ja pakkastaki reilu -15 ollu jo tovin... huh huh onneks ei ollukkaa mitään vakavaa olin jo et nyt se meni kannen tiiviste jne
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          #13
                          Mitkähän kaikki asiat tähän möhnän kertymiseen vaikuttavat?
                          Itse ajelin viimetalven e39 523i:llä koti-kaupunki väliä (12km/suunta) eikä möhnää koskaan ollut silmin havaittavissa, vaikuttaako tähän muut asiat kuin lyhyt ajo eli onko esimerkiksi huohotinventtiilillä ja putkilla vaikutusta?
                          Meinaan kun kylmän maan versiossahan huohotinputki ja venttiili on eristetty :think
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • kusti86
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 331
                            • Juuka

                            #14
                            Originally posted by Jube View Post
                            Mitkähän kaikki asiat tähän möhnän kertymiseen vaikuttavat?
                            Itse ajelin viimetalven e39 523i:llä koti-kaupunki väliä (12km/suunta) eikä möhnää koskaan ollut silmin havaittavissa, vaikuttaako tähän muut asiat kuin lyhyt ajo eli onko esimerkiksi huohotinventtiilillä ja putkilla vaikutusta?
                            Meinaan kun kylmän maan versiossahan huohotinputki ja venttiili on eristetty :think

                            ainaki jos huohotinputki jäätää niin sekin toki vaikuttaa (huomasinpa senkin tässä tänäaamuna)
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Originally posted by Jube View Post
                              Mitkähän kaikki asiat tähän möhnän kertymiseen vaikuttavat?
                              Itse ajelin viimetalven e39 523i:llä koti-kaupunki väliä (12km/suunta) eikä möhnää koskaan ollut silmin havaittavissa, vaikuttaako tähän muut asiat kuin lyhyt ajo eli onko esimerkiksi huohotinventtiilillä ja putkilla vaikutusta?
                              Meinaan kun kylmän maan versiossahan huohotinputki ja venttiili on eristetty :think
                              Ajotapa/määrä, moottorin lämpötila. Eipä juuri muut, eristetyt huohotinosat estää kondensoitumista putkiin jolloin niihin ei tule majoneesia niin helposti näkyviin, mutta vettä on alakerrassa silti yhtä paljon.

                              Noita eristettyjä putkia saa vasta M52TU koneesta alkaen, vanhemmassa M52 ei semmoisia ole. Ei liity myöskään kylmän maan versioihin, noita kun ei ole kuuluisissa suomi-autoissakaan tehtaalta. Veikkaisin, että nuo kehitettiin joitain vuosia valmistuksen aloittamisen jälkeen jäätymisongelmien takia, kuten tiettyihin N-sarjan koneisiinkin.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎