Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 B25 ja lastu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juice
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 817

    #16
    Muutoin vakio 325i M50, eivanos, käytös lastulla oli kaupunkicruisailuun kyllä parempi. Kone jaksoi vääntää heti tyhjäkäynniltä lähtien, aivan kuin tilavuutta olisi ollut enempikin. Matalilla 1000-1500r rundeilla jaksoi kummasti jorotella isoilla vaihteilla muun liikenteen mukana - ilman lastua vaati jo pykälää pienempää ja eri lailla kierroksia jo kytkintä nostettaessakin. Isoilla kierroksilla eroa ei juuri huomannut, kun se vaatiisi jo kireempää nokkaa tms. Kulutus oli arviolta n. 1/2-1L pienempi, johtuen ehkä just tuosta polkemisen tarpeettomuudesta pienemmillä nopeuksilla kaupungissa, jossa tuli ajettua paljon.

    Eron huomasi vaihdettuani takaisin vakiolastuun (kärry myytiin). Kiersi aivan yhtä nätisti silläkin, mutta alavääntö katosi eli normaalia M50 käytöstä. Onko apuva vai ei, riippuu kai toki vähän lastustakin... jotkut Schrickin kireemmät nokat ja hyvä lastu lienee se todellista hyötyä tuova "pulttaa kiinni" ratkaisu. Vapaavirtausfiltterit, tehoputket tms. tuhlaa rahas shitti tuskin tuo muuta kuin lisää meteliä kylälle ja kuskille "v...u, kyllä lähtee" 8)

    Comment

    • Dzeini
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 329
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by Juice
      jotkut Schrickin kireemmät nokat ja hyvä lastu lienee se todellista hyötyä tuova "pulttaa kiinni" ratkaisu.
      Kertokaas sitte mistä sais Schrickin nokkia M50 vanos koneelle, onko kellään sellasesta kokemusta, miten vaikuttaa koko kierrosalueella yms. kiitos...
      Gotta love V8

      E36 E46 E61 E39 F20...

      Comment

      • Juice
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 817

        #18
        Jostain Dinanin haastattelusta tms. joskus luin, että M50B25 imu/pakonokat olisi muuton täysin idettisiä, mutta imussa tietty enempi asteita/nostoa jne. eli muuton täysin vaihtokelpoisia. Itse asiassa imunokan nosto/asteet täysin samat kuin jenkki M3:sen/Schrickin virinokkkan arvot pakopuolella (schrickiltä eräät valittavaissa olevat täysin jenkki M3 arvoilla). Eli periaatteessa tarvitsisi vain Schrickin ärtsymmän imupuolelle ja iskee vanhan imunokan pakopuolelle = Jenkki M3 / schrickin virinokat. Hintaa kai tolle yhdelle Schrickin imulle vain n.5-600e, eli kohtuu halpa viri. N. 15-20hp taisivat luvata pelkästään imupuolen nokan vaihtamisella lisää yläalueelle...? Totuus ehkä +10hp. Bayermann myynee Schrickin nokkia täällä ja Googletusta peliin. Vastuuta en tosta ota, jokainen kokeilkoon omalla vastuulla :lol:

        Comment

        • jäteöljyvatkain
          Newbiemmer
          • Jul 2004
          • 5

          #19
          newtonia?

          nii sen alaväännön takia meinasin lastua, ihan sama tuleeko tehoa..
          onks tää ihan normaalia ku 2500 ja 3000 kiekassa kone miettii ennen ku lähtee vetämään?? vai onkohan puolissa/jossain vikaa? muuten kyllä kulkee ja varsinkin 4500 jälkeen..........

          Comment

          • jäteöljyvatkain
            Newbiemmer
            • Jul 2004
            • 5

            #20
            newtonia?

            nii sen alaväännön takia meinasin lastua, ihan sama tuleeko tehoa..
            onks tää ihan normaalia ku 2500 ja 3000 kiekassa kone miettii ennen ku lähtee vetämään?? vai onkohan puolissa/jossain vikaa? muuten kyllä kulkee ja varsinkin 4500 jälkeen..........

            Comment

            • bemarikari
              Newbiemmer
              • Jul 2004
              • 3

              #21
              Re: newtonia?

              Originally posted by jäteöljyvatkain
              nii sen alaväännön takia meinasin lastua, ihan sama tuleeko tehoa..
              onks tää ihan normaalia ku 2500 ja 3000 kiekassa kone miettii ennen ku lähtee vetämään?? vai onkohan puolissa/jossain vikaa? muuten kyllä kulkee ja varsinkin 4500 jälkeen..........
              Joko se on normaalia tai sitten mun härvelissä on sama vika. Samanlainen kone (325i -91).

              Comment

              • bimmertouring
                Banned
                • Feb 2012
                • 1082
                • Satakunta

                #22
                itsellä on e34 m50b25 marteliuksen putkistolla.

                laitoin tänään lastun että saisin alavääntöä lisää ...

                mutta nyt auto menee paremmin ja rajotin ylempänä. mutta tyhjäkäynti seilaa ?? missä mahtaa olla vika vai käykö näin aina ?

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #23
                  Originally posted by bimmertouring View Post
                  itsellä on e34 m50b25 marteliuksen putkistolla.

                  laitoin tänään lastun että saisin alavääntöä lisää ...

                  mutta nyt auto menee paremmin ja rajotin ylempänä. mutta tyhjäkäynti seilaa ?? missä mahtaa olla vika vai käykö näin aina ?
                  Varmaan sen ohjelman kanssa sössitty jotain -> älä hajota konetta paskalla lastulla.

                  Minun mielipide lastuviritykseen on

                  Nykyään saa kohtuuhinnalla oikeita moottorinohjaimia (ei pelkästään mega) . Motronic joka näissä M50-koneissa on, jäi ajastaan jälkeen jo kymmenen vuotta sitten. Miksi sen kanssa pitäisi leikkiä? Lastut jäi 90-luvulle ei niitä tänä päivänä kannata laittaa kun koristeeksi seinälle :think Joku voi taas olla eri mieltä mutta 2012 tarkoittaa ettei kannata vaan enää kikkailla 20-vuotta vanhan tekniikan kanssa jos ei halua sitten museoautoilla
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎