Kysymys on lyhyesti ja ytimekkäästi kiteytetty otsikkoon eli mitä eroa on weberin dcoe 45 ja dellorton dhla 45 välillä? Itse omistan Dellortot joista toinen on rikki ja on aika vaihtaa uusiin/käytettyihin, mutta kummat kannattaa valita ku weberit o uutena melkee 900€ hintaset ja noita dellortoja ei taho saada mistää hyväkuntoisia ja jos saa nii neki maksaa pienen omaisuuden.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Weber DCOE 45, Dellorto DHLA 45. Mitä eroa?
Collapse
X
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostEli meinaat et Weber ois ns. PARAS Mut mix:think mikä siit tekee nii hyvän?
Comment
-
-
Onhan niissä toki erojakin,mutta oikeilla osilla ja oikeissa säädöissä tulos on sama. Lorttojahan ei enää uusia tehdä,osia kyllä saa molempiin yhtälailla. Suurimmat erot kaiketi löytyvät kiihdytyspumpun mekanismista,ryypystä ja niistä seosruuveista,tosin webereitäkin on "tower-mallin" ruuveilla(jumittuvat helposti nekin). Molemmat sietävät varsin pientä bensanpainetta(n.0,25 bar),mutta vaativat pumpulta tuottoa. Käytettynä/kuluneena molemmissa omat ongelmansa,kuten missä tahansa kaasuttimissa. Jonkunverran tietysti liikkuu tietysti Solexjakin,niissä kai suurin ongelma osien saatavuus. Huhut kertovat,että niiden paras puoli on pysyminen säädöissa. SK-racingit jo mainittiinkin,niistä ei sen parempaa "käryä" muutakuin,että ovat harvinaisia ja hyviä. Erojahan on siinäkin mitä mallia ko.laitteita sattuu löytämään,molemmissa ns. universal-mallit parempia virityskäyttöön(riippuu tietysti mihin niitä on pulttaamassa). Oleellista kai olisi löytää ehjä(uusi?) pari? Mikäs nykyisiin lortoihin iski,kun ne vaihtaa pitää? Seosruuvit pilalla? Kohon "jalka" poikki? 45 Weberi paria näytti olevan n.800€ pari ihan kotoSuomessa,itse valitsisin sellaiset jos vaan "perse kestää". Toki koneesta riippuen on vaihtoehto laittaa vaan yks vaaka... nimim. oma lehmä ojassa
Comment
-
-
Originally posted by basso72 View PostOnhan niissä toki erojakin,mutta oikeilla osilla ja oikeissa säädöissä tulos on sama. Lorttojahan ei enää uusia tehdä,osia kyllä saa molempiin yhtälailla. Suurimmat erot kaiketi löytyvät kiihdytyspumpun mekanismista,ryypystä ja niistä seosruuveista,tosin webereitäkin on "tower-mallin" ruuveilla(jumittuvat helposti nekin). Molemmat sietävät varsin pientä bensanpainetta(n.0,25 bar),mutta vaativat pumpulta tuottoa. Käytettynä/kuluneena molemmissa omat ongelmansa,kuten missä tahansa kaasuttimissa. Jonkunverran tietysti liikkuu tietysti Solexjakin,niissä kai suurin ongelma osien saatavuus. Huhut kertovat,että niiden paras puoli on pysyminen säädöissa. SK-racingit jo mainittiinkin,niistä ei sen parempaa "käryä" muutakuin,että ovat harvinaisia ja hyviä. Erojahan on siinäkin mitä mallia ko.laitteita sattuu löytämään,molemmissa ns. universal-mallit parempia virityskäyttöön(riippuu tietysti mihin niitä on pulttaamassa). Oleellista kai olisi löytää ehjä(uusi?) pari? Mikäs nykyisiin lortoihin iski,kun ne vaihtaa pitää? Seosruuvit pilalla? Kohon "jalka" poikki? 45 Weberi paria näytti olevan n.800€ pari ihan kotoSuomessa,itse valitsisin sellaiset jos vaan "perse kestää". Toki koneesta riippuen on vaihtoehto laittaa vaan yks vaaka... nimim. oma lehmä ojassaE46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Itse antaisin lortot vaihdossa. Niinkuin totesitkin voi olla vaikeaa/aikaaviepää löytää ehjälle sopiva pari(vielä 45mm) ja siihen päälle huoltoa/remonttia,niin rahaa siihenkin palaa. Uusi on uusi ja Weber on Weber. Lasku tietysti kirpasee,mutta silmät kiinni ja nimi alle. Toki ihan satkulla en niistä luopuisi,mutta rahaahan sekin on. Utelias kun olen,millaiseen pakettiin niitä ruuvaat? Ja olisko kuvaa siitä hajonneesta korvasta?
Comment
-
-
jep jep
Ei oo mut meen ottaa tänää tallille kuvii niist kaasareista et jos sais parempaa arviota. Määpä voin vaikka laittaa kuvii tänää illemmalla. Mää luulen et se hyvitys on siel 200 € paremmalla puolen, ku ne on kuin uudet.
Moottori on m10b18 jossa 299/299 cat cams nokka, 2 l kampiakseli, mahlen takomännät, kantta on muotoiltu ja peltipakosarja jonka jatkeena itse tehty putkisto.Tommosta ainaki o paketissa.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
linkkiä/kuvaa
Elikkäs niille joita kiinnosti että miten mun oma dellorto on rikki/ mistä murtunut niin tässä ois linkkiä kuvitukseen!
TIEDÄN.......LAATU EI OLE PARASMAHDOLLINEN MUTTA KAIPPA NOISTA SELVÄÄ SAALast edited by Martti.Kaij; 07-12-2006, 21:12.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
jep jep
Originally posted by basso72 View PostOn "valmiin" näköinen tosiaan. Muuten uudenkarhean oloinen lortto. Milläs sen noin saa rikki. Enpä ole tuollaista nähny,tosin on "muutama" muukin asia jota en ole nähnyt/tiennyt.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by kuukankorpi View PostEn tiedä mitä alumiiniseosta kys.kaasari on mut mikäli kuvasta oikein näin niin seinämäpaksuutta näytti olevan aikas paljon,joten et ole kysynyt (hyvältä) alumiini hitsarilta saisko se korvan kiinni?Tää nyt oli vaan ehdotus.
Itel ollu kaks vastaavast hajonnutta ja hitsaamal korjattua ja hyvin pelannu!
Ei tosin minun korjaamia. Alapuolelt kun hajonnu niin korjauksestakaan ei jää
niin pahaa kosmeettist haittaa. Kanattaa ettii korjaaja (hitsari) tolle kun se ie montaa kymppii maksa hitsaus ja laipantason koneistus. Jos et jaksa korjata niin voin ostaa noi!
Comment
-
-
jaahas
Originally posted by ttp325 View PostItel ollu kaks vastaavast hajonnutta ja hitsaamal korjattua ja hyvin pelannu!
Ei tosin minun korjaamia. Alapuolelt kun hajonnu niin korjauksestakaan ei jää
niin pahaa kosmeettist haittaa. Kanattaa ettii korjaaja (hitsari) tolle kun se ie montaa kymppii maksa hitsaus ja laipantason koneistus. Jos et jaksa korjata niin voin ostaa noi!E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
Comment