Announcement

Collapse
No announcement yet.

Weber DCOE 45, Dellorto DHLA 45. Mitä eroa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    Weber DCOE 45, Dellorto DHLA 45. Mitä eroa?

    Kysymys on lyhyesti ja ytimekkäästi kiteytetty otsikkoon eli mitä eroa on weberin dcoe 45 ja dellorton dhla 45 välillä? Itse omistan Dellortot joista toinen on rikki ja on aika vaihtaa uusiin/käytettyihin, mutta kummat kannattaa valita ku weberit o uutena melkee 900€ hintaset ja noita dellortoja ei taho saada mistää hyväkuntoisia ja jos saa nii neki maksaa pienen omaisuuden.
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Kyllä kai Lortoillakin pärjää, mutta Weber on aina Weber.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Martti.Kaij
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 356
      • Oulu

      #3
      okej

      Originally posted by T3 View Post
      Kyllä kai Lortoillakin pärjää, mutta Weber on aina Weber.
      Eli meinaat et Weber ois ns. PARAS Mut mix:think mikä siit tekee nii hyvän?
      E46 328i

      REDLINE OILS
      UUC Motorwerks

      Comment

      • ppt
        Newbiemmer
        • Aug 2006
        • 14

        #4
        Originally posted by Martti.Kaij View Post
        Eli meinaat et Weber ois ns. PARAS Mut mix:think mikä siit tekee nii hyvän?
        No Webereissä ei ainakaan tarvii tapella jumiutuneiden seos ruuvien kanssa.ja weberissä voi käyttää vähän kovempaa bensan painetta ja tätä nykyä uusia webruja saa helpommin hankittua.Itse hankkisin uudet weberit.Ja löytyyhän sitten ehkä paras niin sk racing,mutta niitä ei taideta enää valmistaa mutta osiksi käyvät jotkin weberin osat kuten suuttimet ja suutin putket.

        Comment

        • basso72
          BTCF Member
          • Dec 2004
          • 1837
          • Ylä-Pinsiö

          #5
          Onhan niissä toki erojakin,mutta oikeilla osilla ja oikeissa säädöissä tulos on sama. Lorttojahan ei enää uusia tehdä,osia kyllä saa molempiin yhtälailla. Suurimmat erot kaiketi löytyvät kiihdytyspumpun mekanismista,ryypystä ja niistä seosruuveista,tosin webereitäkin on "tower-mallin" ruuveilla(jumittuvat helposti nekin). Molemmat sietävät varsin pientä bensanpainetta(n.0,25 bar),mutta vaativat pumpulta tuottoa. Käytettynä/kuluneena molemmissa omat ongelmansa,kuten missä tahansa kaasuttimissa. Jonkunverran tietysti liikkuu tietysti Solexjakin,niissä kai suurin ongelma osien saatavuus. Huhut kertovat,että niiden paras puoli on pysyminen säädöissa. SK-racingit jo mainittiinkin,niistä ei sen parempaa "käryä" muutakuin,että ovat harvinaisia ja hyviä. Erojahan on siinäkin mitä mallia ko.laitteita sattuu löytämään,molemmissa ns. universal-mallit parempia virityskäyttöön(riippuu tietysti mihin niitä on pulttaamassa). Oleellista kai olisi löytää ehjä(uusi?) pari? Mikäs nykyisiin lortoihin iski,kun ne vaihtaa pitää? Seosruuvit pilalla? Kohon "jalka" poikki? 45 Weberi paria näytti olevan n.800€ pari ihan kotoSuomessa,itse valitsisin sellaiset jos vaan "perse kestää". Toki koneesta riippuen on vaihtoehto laittaa vaan yks vaaka... nimim. oma lehmä ojassa
          sigpic
          Kaikissa meissä asuu pieni M115.
          320i -77

          Comment

          • Martti.Kaij
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 356
            • Oulu

            #6
            Originally posted by basso72 View Post
            Onhan niissä toki erojakin,mutta oikeilla osilla ja oikeissa säädöissä tulos on sama. Lorttojahan ei enää uusia tehdä,osia kyllä saa molempiin yhtälailla. Suurimmat erot kaiketi löytyvät kiihdytyspumpun mekanismista,ryypystä ja niistä seosruuveista,tosin webereitäkin on "tower-mallin" ruuveilla(jumittuvat helposti nekin). Molemmat sietävät varsin pientä bensanpainetta(n.0,25 bar),mutta vaativat pumpulta tuottoa. Käytettynä/kuluneena molemmissa omat ongelmansa,kuten missä tahansa kaasuttimissa. Jonkunverran tietysti liikkuu tietysti Solexjakin,niissä kai suurin ongelma osien saatavuus. Huhut kertovat,että niiden paras puoli on pysyminen säädöissa. SK-racingit jo mainittiinkin,niistä ei sen parempaa "käryä" muutakuin,että ovat harvinaisia ja hyviä. Erojahan on siinäkin mitä mallia ko.laitteita sattuu löytämään,molemmissa ns. universal-mallit parempia virityskäyttöön(riippuu tietysti mihin niitä on pulttaamassa). Oleellista kai olisi löytää ehjä(uusi?) pari? Mikäs nykyisiin lortoihin iski,kun ne vaihtaa pitää? Seosruuvit pilalla? Kohon "jalka" poikki? 45 Weberi paria näytti olevan n.800€ pari ihan kotoSuomessa,itse valitsisin sellaiset jos vaan "perse kestää". Toki koneesta riippuen on vaihtoehto laittaa vaan yks vaaka... nimim. oma lehmä ojassa
            Joo. ei kyl yhteen oo tarvis turvautua et iha kaks pitää saada. No edellisten kanssa kävi semmonen juttu et toisesta kaasuttimesta murtu yx kovake imusarjan puolelta. Et melkee pakosta joutuu ostaa uudet ku ei taho löytyä pelkästää yhden kaasuttimen myyjiä ja niissäki o se et niihi saa kumpaanki tehä sit semmosen huollon et seki jo tulee maksaa aika paljon. Mulle sanottii et saisin vaihossa suurinpiirtein 100 - 250€ yhdestä täysin toimivasta ja hyväkuntoisesta dellorton dhla 45 ja samallaisesta mutta josta on se korvake mennyt, eli se korvattaisiin ns. varaosina. Ja sit mitä noihin muihin tulee nii pumpun teho pitäs riittää 270l/h ois tuotto, Carter P4070. Mut mitä mieltä, et kannattaako antaa niiku noi kaasarit vaihossa pois? Ps. Suunnitelmissa Weberit.
            E46 328i

            REDLINE OILS
            UUC Motorwerks

            Comment

            • basso72
              BTCF Member
              • Dec 2004
              • 1837
              • Ylä-Pinsiö

              #7
              Itse antaisin lortot vaihdossa. Niinkuin totesitkin voi olla vaikeaa/aikaaviepää löytää ehjälle sopiva pari(vielä 45mm) ja siihen päälle huoltoa/remonttia,niin rahaa siihenkin palaa. Uusi on uusi ja Weber on Weber. Lasku tietysti kirpasee,mutta silmät kiinni ja nimi alle. Toki ihan satkulla en niistä luopuisi,mutta rahaahan sekin on. Utelias kun olen,millaiseen pakettiin niitä ruuvaat? Ja olisko kuvaa siitä hajonneesta korvasta?
              sigpic
              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
              320i -77

              Comment

              • Martti.Kaij
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 356
                • Oulu

                #8
                jep jep

                Ei oo mut meen ottaa tänää tallille kuvii niist kaasareista et jos sais parempaa arviota. Määpä voin vaikka laittaa kuvii tänää illemmalla. Mää luulen et se hyvitys on siel 200 € paremmalla puolen, ku ne on kuin uudet.

                Moottori on m10b18 jossa 299/299 cat cams nokka, 2 l kampiakseli, mahlen takomännät, kantta on muotoiltu ja peltipakosarja jonka jatkeena itse tehty putkisto.Tommosta ainaki o paketissa.
                E46 328i

                REDLINE OILS
                UUC Motorwerks

                Comment

                • Vilikki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 6309
                  • Raahe

                  #9
                  Kyseleppä myös tuolta Ralli.net:in puolelta siellä varmaan on paljon tietoa eroista ja paremmuudesta. PS: siellä on monelle tutustumisen arvoinen myynti palsta...monesti bemun alustoja, moottorin osia ja lasikuitu osia jne jne myynnissä.
                  BMW e36 316i Turbo Compact

                  Comment

                  • Martti.Kaij
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 356
                    • Oulu

                    #10
                    linkkiä/kuvaa

                    Elikkäs niille joita kiinnosti että miten mun oma dellorto on rikki/ mistä murtunut niin tässä ois linkkiä kuvitukseen!





                    TIEDÄN.......LAATU EI OLE PARASMAHDOLLINEN MUTTA KAIPPA NOISTA SELVÄÄ SAA
                    Last edited by Martti.Kaij; 07-12-2006, 21:12.
                    E46 328i

                    REDLINE OILS
                    UUC Motorwerks

                    Comment

                    • basso72
                      BTCF Member
                      • Dec 2004
                      • 1837
                      • Ylä-Pinsiö

                      #11
                      On "valmiin" näköinen tosiaan. Muuten uudenkarhean oloinen lortto. Milläs sen noin saa rikki. Enpä ole tuollaista nähny,tosin on "muutama" muukin asia jota en ole nähnyt/tiennyt.
                      sigpic
                      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                      320i -77

                      Comment

                      • Martti.Kaij
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 356
                        • Oulu

                        #12
                        jep jep

                        Originally posted by basso72 View Post
                        On "valmiin" näköinen tosiaan. Muuten uudenkarhean oloinen lortto. Milläs sen noin saa rikki. Enpä ole tuollaista nähny,tosin on "muutama" muukin asia jota en ole nähnyt/tiennyt.
                        Yksinkertaisella asialla = asennusvirheellä. Ja ku ei oo ollu oikeanlaisia tiivisteitä ja kiinnitysvälineitä. Et ite en oo asentanu, jos oisin nii tommosta ei ois tapahtunu . Voi tietenki olla kyseessä jonkin sortin valmistusvirhekkin mutta asennusvirheeksi se näissä luetaan ja kun tunnetustihan näillä tämmöisillä osilla ei ole oikeen sitä takuuta. Noi oli ilmeisesti pultattu imusarjoihin kii ns. hampaat irvessä
                        E46 328i

                        REDLINE OILS
                        UUC Motorwerks

                        Comment

                        • kuukankorpi
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 634

                          #13
                          En tiedä mitä alumiiniseosta kys.kaasari on mut mikäli kuvasta oikein näin niin seinämäpaksuutta näytti olevan aikas paljon,joten et ole kysynyt (hyvältä) alumiini hitsarilta saisko se korvan kiinni?Tää nyt oli vaan ehdotus.

                          Comment

                          • ttp325
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2004
                            • 76
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by kuukankorpi View Post
                            En tiedä mitä alumiiniseosta kys.kaasari on mut mikäli kuvasta oikein näin niin seinämäpaksuutta näytti olevan aikas paljon,joten et ole kysynyt (hyvältä) alumiini hitsarilta saisko se korvan kiinni?Tää nyt oli vaan ehdotus.

                            Itel ollu kaks vastaavast hajonnutta ja hitsaamal korjattua ja hyvin pelannu!
                            Ei tosin minun korjaamia. Alapuolelt kun hajonnu niin korjauksestakaan ei jää
                            niin pahaa kosmeettist haittaa. Kanattaa ettii korjaaja (hitsari) tolle kun se ie montaa kymppii maksa hitsaus ja laipantason koneistus. Jos et jaksa korjata niin voin ostaa noi!

                            Comment

                            • Martti.Kaij
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 356
                              • Oulu

                              #15
                              jaahas

                              Originally posted by ttp325 View Post
                              Itel ollu kaks vastaavast hajonnutta ja hitsaamal korjattua ja hyvin pelannu!
                              Ei tosin minun korjaamia. Alapuolelt kun hajonnu niin korjauksestakaan ei jää
                              niin pahaa kosmeettist haittaa. Kanattaa ettii korjaaja (hitsari) tolle kun se ie montaa kymppii maksa hitsaus ja laipantason koneistus. Jos et jaksa korjata niin voin ostaa noi!
                              Joo. Kävihän tuo mielessä, että hitsais mut siitä ei saa kuulemma niin vahvaa saumaa et se kestäis(kuulemma murtuu sauman vierestä). Ja ainaki mitä kysyin nii sano et siit ei saa silotettuu sit sisäosaa tarpeeksi hyvin nii et se ois hyvä. No mulle on jo tarjonnu yx firma vaihdossa uusiin noista reilut 200€ näin alustavasti. Lopullinen hinta selviää myöhemmin mut jos kiinnostaa nii tarjoa
                              E46 328i

                              REDLINE OILS
                              UUC Motorwerks

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎