Announcement

Collapse
No announcement yet.

imuventtiili poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timppa30
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 261
    • Jaala

    imuventtiili poikki



    vittuvittuvittujoo, asiaan;

    alakerta 2.5, yläkerta tehty 2.0sta , 288nokka, isot suuttimet yms. Nyt liki jo ennen säätöjä katkesi 4.imuventtiili ja syitä ja seurauksia ihmetellään.
    auto 325i, L-jetronic, vm-86.
    Millä kannella toi nyt kannattaisi kasailla?

    Mikä moisen aiheutti, tietoa kellään?
    Last edited by timppa30; 14-12-2006, 18:27.
    Diesel on köyhien polttoaine

    Kesäleluna -06 hayabusa
  • timppa30
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 261
    • Jaala

    #2
    mäntä halki, kansi halki. ..ett' näin.
    oli pajalla käyny moka ja männät otti venoihin kiinni.
    Diesel on köyhien polttoaine

    Kesäleluna -06 hayabusa

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16419
      • Asikkala

      #3
      Omalla vai vieraalla pajalla, siis oma vai remonttireiskan moka ? Ei kukaan pyörittäny konetta kampuran päästä avaimella tai miettiny kasatessa tota asiaa ?

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Omalla vai vieraalla pajalla, siis oma vai remonttireiskan moka ? Ei kukaan pyörittäny konetta kampuran päästä avaimella tai miettiny kasatessa tota asiaa ?
        Pahimillaan paikat "venyy" kierroksilla just sen verran että tuo kontakti tapahtuu, vaikka käsin pyörisi ongelmitta.

        Itse kerran kasasin m20b20 alakerran päälle b25 kannen ruiskuineen, tältä foorumilta saadun neuvon mukaan piti toimia.

        Ilmeisesti kantta oli jossain välissä plaanattu enemmmän tjsp, koskapa ensimmäisen startin yhteydessä moottorista kuului kilkuttava ääni.

        Eipä siinä palasiksi ja pöydälle, kävi ilmi että kaikki PAKOventtiilit olivat "hiplanneet" mäntiä, kansi osiksi ja mittailemaan, outoa, moottori oli käynnissä varmaan lähes minuutin, kierroksia ei tietenkään nostettu kilinällä, mutta kosketus oli jäänyt niin pieneksi, että mäntää ei ollut tullut painaumaa, vaan pieni kiiltävä "sirppi". Venttiilit eivät ollet taipuneet.

        Noh sitten kun kiirekkin oli olevinaan niin ajettiin vingulla nätit kolot mäntiin ja kasattiin moottori, useita tuhansia sillä taisi vielä päästellä, varkaillehan sekin sitten päätyi...
        Olli.

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Originally posted by timppa30 View Post

          Mikä moisen aiheutti, tietoa kellään?
          Jako pielessä hampaalla (kuten niin yleensä), sitten vähäsen jenkaa ja napsista.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16419
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Rocla View Post
            Pahimillaan paikat "venyy" kierroksilla just sen verran että tuo kontakti tapahtuu, vaikka käsin pyörisi ongelmitta.

            Itse kerran kasasin m20b20 alakerran päälle b25 kannen ruiskuineen, tältä foorumilta saadun neuvon mukaan piti toimia.

            Ilmeisesti kantta oli jossain välissä plaanattu enemmmän tjsp, koskapa ensimmäisen startin yhteydessä moottorista kuului kilkuttava ääni.

            Eipä siinä palasiksi ja pöydälle, kävi ilmi että kaikki PAKOventtiilit olivat "hiplanneet" mäntiä, kansi osiksi ja mittailemaan, outoa, moottori oli käynnissä varmaan lähes minuutin, kierroksia ei tietenkään nostettu kilinällä, mutta kosketus oli jäänyt niin pieneksi, että mäntää ei ollut tullut painaumaa, vaan pieni kiiltävä "sirppi". Venttiilit eivät ollet taipuneet.

            Noh sitten kun kiirekkin oli olevinaan niin ajettiin vingulla nätit kolot mäntiin ja kasattiin moottori, useita tuhansia sillä taisi vielä päästellä, varkaillehan sekin sitten päätyi...
            Joo tiedän että "venyy", tarkoitin että ei kukaan mitannu välystä esim. muovailuvahalla yhdestä pytystä kasauksen alussa mutta jälkiviisaus ei tietenkään paljoa lohduta.

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3447
              • Janakkala

              #7
              Taitaa olla myöhäistä rypistellä kun on jo housussa...
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • alonap-1
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 824
                • Hollola

                #8
                kansi

                Täs olis yksi englantilainen juttu kannesta. olis ihan kätevä jossain esillä.

                42 1:1,6 70/30

                Comment

                • timppa30
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 261
                  • Jaala

                  #9
                  Originally posted by timppa30 View Post
                  mäntä halki, kansi halki. ..ett' näin.
                  oli pajalla käyny moka ja männät otti venoihin kiinni.

                  ... ja nyttemmin tais ollakin niin, että männät otti kii kanteen.., eli ois palotilan muokkaus jääny vähä kesken.. vai muuttuuko jako jotenkin jyrkkän nokan myötä?
                  Diesel on köyhien polttoaine

                  Kesäleluna -06 hayabusa

                  Comment

                  • 69ville
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 375
                    • kiiminki-casa-neidari

                    #10
                    Originally posted by timppa30 View Post
                    ... ja nyttemmin tais ollakin niin, että männät otti kii kanteen.., eli ois palotilan muokkaus jääny vähä kesken.. vai muuttuuko jako jotenkin jyrkkän nokan myötä?
                    jos männät otti kanteen nii tuski jako hirveesti vaikuttaa asiaa...
                    EDIT:tuohon kansi hommaan nii ainaki puristusten kannalta vapariin mun käsityksen mukaan ois tuo b20 muokattuna paras.
                    ei tosin ole kokemusta mut ihan perstuntumalla. t3 varmaan korjaa jos olen väärässä....
                    Last edited by 69ville; 16-12-2006, 20:28.

                    Comment

                    • timppa30
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 261
                      • Jaala

                      #11
                      Originally posted by 69ville View Post
                      jos männät otti kanteen nii tuski jako hirveesti vaikuttaa asiaa...
                      EDIT:tuohon kansi hommaan nii ainaki puristusten kannalta vapariin mun käsityksen mukaan ois tuo b20 muokattuna paras.
                      ei tosin ole kokemusta mut ihan perstuntumalla. t3 varmaan korjaa jos olen väärässä....

                      joo, ei ollu venttiilin jälkiä männissä. ilmeisesti yks "seeti-rengas" tai joku sellane palasina ja siks oli toi vena poikki. joka männässä jälkeä ja on tosiaa vaa se palotila jääny pieneks.
                      maanantaina sit selvii korvauspolitiikka.

                      menee ot:ksi, mutta mitä palikkaa vakioon ja vanhaan m20b20seen alkais soveltaa?
                      Diesel on köyhien polttoaine

                      Kesäleluna -06 hayabusa

                      Comment

                      • 69ville
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 375
                        • kiiminki-casa-neidari

                        #12
                        Originally posted by timppa30 View Post

                        menee ot:ksi, mutta mitä palikkaa vakioon ja vanhaan m20b20seen alkais soveltaa?
                        isompi kone? taitaa olla halvin ratkaisu....

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #13
                          Originally posted by timppa30 View Post
                          ... ja nyttemmin tais ollakin niin, että männät otti kii kanteen.., eli ois palotilan muokkaus jääny vähä kesken.. vai muuttuuko jako jotenkin jyrkkän nokan myötä?
                          Niin, tietenkään jako ei muutu jyrkemmän nokan vuoksi (jos ei ole säädettävää nokkapyörää).
                          Tarkoitin asiallani lähinnä sitä, että minulla on tullut vastaan enemmän kuin 15kpl sellaisia M20-moottoreita, joissa joku kyläseppä on saanut asennettua hihnanvaihdon yhteydessä jaon hampaalla pieleen. Sitten ihmetellään, kun voimaa on hukassa ja annetaan saapasta tyyliin: "vitun paska, kun et kulje" ja PAM!
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎