Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20-koneistusta... osuuko venttiilit mäntiin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikko_83
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 110
    • Lappeenranta

    M20-koneistusta... osuuko venttiilit mäntiin?

    Paljonko voi ottaa lohkon yläpinnasta ja kannesta pois ennen kuin tulee ongelmia yhteen osumisen tai liian suuren puristussuhteen kanssa?

    Lohkona on b23, josta otettiin tiivistepinnasta 0,5mm syöpymien ja naarmujen takia. Kanneksi tulee b20 (L-jet), josta otettu 0,20mm pois. Nokka ja venttiilit on vakioita.
    Kampura on b23 ja männät 9,5 puristeidet.

    Osaako joku suoriltaan sanoa tuleeko noin pienillä muutoksilla ongelmia?

    Tai vaihtoehtoisesti paljonkohan männän ja venttiilin väliin pitää jäädä väliä, jos rupean noita mittailemaan? Mikä on paras tapa noita mittailla?

    Yhdestä moottorista tarkistin välykset sinitarralla. Sinitarraa männän päälle ja kansi päälle vanhan tiivisteen kanssa. Sitten pyöräytin konetta pari kierrosta ja katsoin sinitarrasta paljonko jäi välystä. Kertokaahan joku helpompi konsti.
  • timpa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 257
    • Akaa

    #2
    mul oli joskus höylätty kannesta 1.2mm pois.tosin mulla oli 2.5 alakerta ja siinä 2.3 kansi ja männät sorvattuna tasapäiseksi
    speed limits are for pussies

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #3
      Originally posted by mikko_83 View Post
      Paljonko voi ottaa lohkon yläpinnasta ja kannesta pois ennen kuin tulee ongelmia yhteen osumisen tai liian suuren puristussuhteen kanssa?

      Lohkona on b23, josta otettiin tiivistepinnasta 0,5mm syöpymien ja naarmujen takia. Kanneksi tulee b20 (L-jet), josta otettu 0,20mm pois. Nokka ja venttiilit on vakioita.
      Kampura on b23 ja männät 9,5 puristeidet.

      Osaako joku suoriltaan sanoa tuleeko noin pienillä muutoksilla ongelmia?

      Tai vaihtoehtoisesti paljonkohan männän ja venttiilin väliin pitää jäädä väliä, jos rupean noita mittailemaan? Mikä on paras tapa noita mittailla?

      Yhdestä moottorista tarkistin välykset sinitarralla. Sinitarraa männän päälle ja kansi päälle vanhan tiivisteen kanssa. Sitten pyöräytin konetta pari kierrosta ja katsoin sinitarrasta paljonko jäi välystä. Kertokaahan joku helpompi konsti.
      Ei ole oikotietä onneen, eli ei muutakuin muovailuvahat sisään ja pyörittämään.

      1.5-2mm riittää hyvin.

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2048
        • Riihimäki

        #4
        Joo ei tossa mitään muuta kun kokeilemaan. Konsti on ihan hyvä. En minä ainakaan uskoisi vaikka joku sanoisi että hyvin mahtuu. Onhan näistä tuloksista luettu ihan viimeaikoina miten siinä käy kun jättää mittailematta. Kiinnitä samalla huomiota nokan ajoitukseen. Saattaisi olla aiheellista korjata höyläyksen aiheuttama virhe. Vaikuttaa oleellisesti myös tuohon välykseen.
        Last edited by racing02; 23-12-2006, 14:47.

        Comment

        • mikko_83
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 110
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by racing02 View Post
          Kiinnitä samalla huomiota nokan ajoitukseen. Saattaisi olla aiheellista korjata höyläyksen aiheuttama virhe. Vaikuttaa oleellisesti myös tuohon välykseen.
          Nokkapyörää olisi tarkoitus modata sen verran että jako saadaan kohdilleen.

          Paljonko muuten vakio kansipahvi (Victor Reinz) puristuu kasaan?

          Comment

          • timpa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 257
            • Akaa

            #6
            Tarviit ehdottomasti säädettävän nokkapyörän,sit siitä kannestakin voi ottaa sen 1.2mm pois jos on halua.Mullakin tuli sillä höyläyksellä jo imuventtiileihin höylän jäljet
            speed limits are for pussies

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎