Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 89 kone ei starttaa - kaasuläpän asentotunnistin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nemesis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 617
    • kymenlaakso

    m20b20 89 kone ei starttaa - kaasuläpän asentotunnistin?

    Kysymys, eli mitenkäkö tuon motronikin aivot toimii? Mittasin kaasuläpän sentotunnistimen ja sain seuraavia :

    täysin kiinni - 0 ohm
    osakaasu - ääretön ohm
    täysin auki - ääretön ohm (pitäisi olla 0ohm)

    eli tuo on siis rikki.

    Mutta, katkaiseeko tuo motronik kipinän koneelta (tai ei anna sitä) jos tuo TPS anturi on sökönä?

    Kipinää auto ei saa, testasin sen irtotulpalla venttiili kotelon kantta vasten.

    Puola on ok, mitattu ensio käämi 0.8 ohm ja toisio käämi 5400 ohm.

    Kampiakselin asentotunnistin antaa 504 ohm pinnien 1-2 välistä (mitatttu anturilta).

    Bensa haisee kun koittaa startata, pyörittää iloisesti sen mukaan kuin paljon virtaa akussa on. Ei edes yritä tärähtää tulille.
    E30 kesä-autona
  • C caddy
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 47

    #2
    Ei se TPS anturi vaikuta siihen lähteekö käymään vai ei.
    Vaikuttaisi kovasti moottorin lämpöanturivialta --> saa niin paljon bensaa, ettei edes lupaa. Tarkista ainakin että liitin on kunnolla kiinni.
    Ja sitten uutta anturia ostamaan. Alle 20€ maksaa.

    Jos kuitenkin bensa haisee, eli sitä luulisi silloin saavan. Ootko kattonu onko tulpat märät kun yrittänyt startata?
    Eli jos saa bensaa, niin vika ei voi olla kampuran asentotunnistimellakaan, koska sieltähän se tietää, milloin suuttimenkin pitää suihkuttaa.

    Voisin kyllä veikata virranjakajan kansi tai puola tai puolan johto tms.
    Last edited by C caddy; 30-12-2006, 13:42.
    TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
    Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

    Comment

    • nemesis
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 617
      • kymenlaakso

      #3
      en oo päässy kattoon tulppia, kun ei ole sopivaa tulppa-avainta.

      täytyy kattoa tuo moottorinlämpöanturi sekä virranjakajan kannen pääsen tarkistamaan kyllä.

      Noita puolan johtoja ja sytysjohtoja ei oikeen pääse testaan kun en oo vielä löytäny ylimääräsiä ehjiä sytytyspiuhoja.

      kiitoksia avusta kuitenkin
      E30 kesä-autona

      Comment

      • Meisseli
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1003
        • Kotka

        #4
        Originally posted by nemesis View Post
        täysin kiinni - 0 ohm
        osakaasu - ääretön ohm
        täysin auki - ääretön ohm (pitäisi olla 0ohm)
        Vähän nyt hämää että mittasitko kaikki nämä lukemat samoista pinneistä? Jos mittasit, niin värkkihän on ihan ehjä. Se 0 ohm kaasu pohjassa pitää tulla siitä toisesta välistä, tyhjäkäynnin ja täyskaasun kärjet on kuitenkin ihan erikseen.

        Mikäli mittasit tosiaan oikeista paikoista nuo lukemat niin eipä sitten mitään, mutta tuosta selityksestä se ei tosiaankaan käy ilmi.
        Eioo penaria alla enää.. :(

        Comment

        • C caddy
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 47

          #5
          Originally posted by nemesis View Post
          Noita puolan johtoja ja sytysjohtoja ei oikeen pääse testaan kun en oo vielä löytäny ylimääräsiä ehjiä sytytyspiuhoja.
          Voisit kokeilla nyppää irti vaan puolan johdon molemmista päistä, ja tarkistaa ettei oo hapettumia tms.
          Joskus voi olla niin hapettunut, että ei kulje kipinä enää ollenkaan.
          ..tai liitin voi olla hapettunut/murtunut irti johdostakin. Kaikki on mahdollista.
          TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
          Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

          Comment

          • conna
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 324

            #6
            jakohihna?
            %

            Comment

            • nemesis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 617
              • kymenlaakso

              #7
              Originally posted by Meisseli View Post
              Vähän nyt hämää että mittasitko kaikki nämä lukemat samoista pinneistä? Jos mittasit, niin värkkihän on ihan ehjä. Se 0 ohm kaasu pohjassa pitää tulla siitä toisesta välistä, tyhjäkäynnin ja täyskaasun kärjet on kuitenkin ihan erikseen.

              Mikäli mittasit tosiaan oikeista paikoista nuo lukemat niin eipä sitten mitään, mutta tuosta selityksestä se ei tosiaankaan käy ilmi.

              joo, mittasin samoista pinneistä kaikki nämä. Eli esim. näin (en muista nyt tarkkaa mitkä pinnit mittasin mutta idea selviää). Eli pinnit 1-2 antoi em. mainitut tulokset. pinnien 1-3 ja 2-3 vlistä en mitannut mitään. Mutta menen tarkistamaan että mistä löytyy sen täyskaasu asennon 0 ohm.

              Lisäksi mainittakoon että mittasin tuon moot.lämpöanturin resistanssin.
              kone oli lohkolämppärissä, eli lämmin x-astetta. Tulos 186 ohm. 80 asteisen koneen (anturin) resistannssin pitäs olla 300-360 ohm ja 20asteisin 2200-2700ohm. eli anturin mukaan kone olisi 100astetta.

              Eli epäilisin nyt että toi moot.lämpöanturi o paskana.

              Tarkistan vielä ton puolan johdon ainaskin ohmimittarilla.
              E30 kesä-autona

              Comment

              • nemesis
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 617
                • kymenlaakso

                #8
                Originally posted by nemesis View Post
                joo, mittasin samoista pinneistä kaikki nämä. Eli esim. näin (en muista nyt tarkkaa mitkä pinnit mittasin mutta idea selviää). Eli pinnit 1-2 antoi em. mainitut tulokset. pinnien 1-3 ja 2-3 vlistä en mitannut mitään. Mutta menen tarkistamaan että mistä löytyy sen täyskaasu asennon 0 ohm.

                Lisäksi mainittakoon että mittasin tuon moot.lämpöanturin resistanssin.
                kone oli lohkolämppärissä, eli lämmin x-astetta. Tulos 186 ohm. 80 asteisen koneen (anturin) resistannssin pitäs olla 300-360 ohm ja 20asteisin 2200-2700ohm. eli anturin mukaan kone olisi 100astetta.

                Eli epäilisin nyt että toi moot.lämpöanturi o paskana.

                Tarkistan vielä ton puolan johdon ainaskin ohmimittarilla.
                ok, nyt mitattu uusiksi toi TPS anturi, eli pinnit 1-2 = läppä täysin kiinni - 0 ohm, osittain auki - ääretön ohm. pinnit 2-3 läppä täysin auki - 0ohm, muution ääretön ohm.
                E30 kesä-autona

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎