Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10b20, mikä laatikko sopii?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ei_zei75
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 193
    • Kaskinen

    M10b20, mikä laatikko sopii?

    pitäis olla kestäväkin.240 ei sovi. sen löysin search:lla, mutta sopiiko 260?
    ja mikä olis paras sinne?
    koppana 1505 -77, vakiolaatikolla aluksi, turbotekniikalla...
    ja kytkinakselit on samalaisia kaikissa jotka sopii tohon koneeseen?
    Ps. mikähän on vakio 1502:n laatikon tyyppi? valmistaja?
    Pii Em Wii, oool jyyy niiid...
  • tepabmw
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 834
    • LAITAMAA

    #2
    m10 ja m30 ainaski sama katko...
    -Tepan Paja-
    Veikkola city
    0405203098
    Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

    Comment

    • ei_zei75
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 193
      • Kaskinen

      #3
      mikä?

      päivitetäänpä tätäkin...eli kysymys kuuluu: mikä laatikko?
      Pii Em Wii, oool jyyy niiid...

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Sellainen laatikko joka on ollut M10 tai M30 tai S14 tai S38 tai M88 moottoreiden perässä.

        Typpeejä on monia, riippuen moottorinkoosta, korinmallista ja vaihteiden lukumäärästä.

        Getragin 240 ja 260 ja 280 sarjat käyvät KUNHAN ovat oikeanlaisesta autosta.
        Olli.

        Comment

        • bmwm5e28
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 474
          • suomusjärvi

          #5
          Mutta pitääkös 02:sessa muokata kardaanitunnelia jos sovittaa 260:sen getragin?

          1502 vakio laatikko on 242/6.10 .
          Gentlemen prefer Blondes

          Dodge Challenger R/T 1970


          ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
          315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by bmwm5e28 View Post
            Mutta pitääkös 02:sessa muokata kardaanitunnelia jos sovittaa 260:sen getragin?
            Melko varmasti, kokeillut en ole, mutta silmällä katsottuna ahdasta tulee olemaan. Nopeusmittariakaan ei saa toimimaan jos ei ole vaijerin paikkaa, uudemmissa elimenluovuttajissa kun on sähköinen mittari ja vaijerin pyörittimen asennus niihin on A:joissain tapauksissa vaikeaa B: joskus mahdotonta.

            Eli lähinnä kommennttini vain laatikon sopivuudesta mottorin perään, kaikki muu kuten mittari, kannakkeet, tilanahtaus, onko autossasi mekaanin vai nesteellä välitetty kytkin, kardaanin pituus yms. ovat sitten arvailua.
            Olli.

            Comment

            • racing02
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2048
              • Riihimäki

              #7
              Originally posted by bmwm5e28 View Post
              Mutta pitääkös 02:sessa muokata kardaanitunnelia jos sovittaa 260:sen getragin?
              Pitää, ei mitenkään mahdu paikalleen muokkaamatta. On sovitettavissa, mutta kaikissa Roclan mainitsemissa kohdissa on oma työnsä/ongelmansa. Omat kokemukset perustuu 265/5 laatikkoon, mutta kyllä ne kaikki on 242-pikkulootia isompia eikä tilaa ympärillä juuri ole.
              Last edited by racing02; 16-01-2007, 14:40.

              Comment

              • bmwm5e28
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 474
                • suomusjärvi

                #8
                Originally posted by racing02 View Post
                Pitää, ei mitenkään mahdu paikalleen muokkaamatta. On sovitettavissa, mutta kaikissa Roclan mainitsemissa kohdissa on oma työnsä/ongelmansa. Omat kokemukset perustuu 265/5 laatikkoon, mutta kyllä ne kaikki on 242-pikkulootia isompia eikä tilaa ympärillä juuri ole.
                Tuliko polkimien kanssa ongelmia kun muokkasit tunnelia?
                Gentlemen prefer Blondes

                Dodge Challenger R/T 1970


                ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2048
                  • Riihimäki

                  #9
                  Tzeimi osaa paremmin kuvailla kuinka ahdasta oli 280? askin kanssa. Itse olen kilpuriin rakennellut koko tunnelin ja lattiat uusiksi. Luultavasti kaasupolkimen kohdalta riittää pieni naputtelu eikä ongelmia ole. Enemmän työtä aiheuttaa laatikon takaosan korkeus ja leveys.

                  Comment

                  • J. Kuusisto
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 860
                    • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                    #10
                    Pikakysymys:

                    Kaverilla hajosi e30:stä laatikko. Koneena toimii vanhaa valua oleva m10b20, laatikosta ei tietoa.
                    Kaveri vain kysyi multa purkuosana laatikkoa ja mulla olis vaihtoehtoina -90 e34 525i M50:n ZF, sekä -89 525i:n M20:n perästä joku(?), onko se sitten pikkugetrag?

                    Sopiiko noista kumpikaan, vai mitä kannattaa etsiä tilalle??
                    e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                    e28 M535i -85

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2067
                      • Banshee - Jyväskylä

                      #11
                      Post#4

                      Eli ei ja ei
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      • J. Kuusisto
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 860
                        • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                        #12
                        Mutta mitä tämä tarkoittaa:
                        Getragin 240 ja 260 ja 280 sarjat käyvät KUNHAN ovat oikeanlaisesta autosta.
                        e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                        e28 M535i -85

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by J. Kuusisto View Post
                          Mutta mitä tämä tarkoittaa:
                          Sitä että esim 240 on ollut ( ? )sekä M20 että M10 jatkeena, mutta erilainen koppa. Oikaiskaa jos meni väärin.

                          Käsittääkseni mikä vaan M10 / S14 / M30 / S38 jatkeena ollut loota pitäisi sopia. Tämänkin voi oikaista jos meni väärin.

                          -Jarno
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • .:Dam:.
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 178

                            #14
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Sitä että esim 240 on ollut ( ? )sekä M20 että M10 jatkeena, mutta erilainen koppa. Oikaiskaa jos meni väärin.

                            Käsittääkseni mikä vaan M10 / S14 / M30 / S38 jatkeena ollut loota pitäisi sopia. Tämänkin voi oikaista jos meni väärin.

                            -Jarno
                            Uutta minulle että 240 saatavissa M20 koneeseen kiinni (offtopic, en juuri läskiremmeistä välitä... m20b20?) 260 sekä M10/30 & M20 koneisiin, erona on ainakin se kopassa että M20 lootassa yksi pultti menee ohi M10/30+sukulaiset koneisiin. Vanhoissa autoissa pitää olla vieteriauton loota, patteriautojen laatikot et sovi ilman väsäämistä / tarvikemittaristoa. 02 + 240 loota on jo riittävän ahdasta, saati isompaa. Vasaraa vähintään taikka ennemmin jo rälläkkää ja uutta peltiä tilalle. Tilalle saa aina vaikka Tremecin tai Jerichon, Lencocin menee mut pitää olla jo kapeet kengät.

                            Originally posted by J. Kuusisto View Post
                            Pikakysymys:

                            Kaverilla hajosi e30:stä laatikko. Koneena toimii vanhaa valua oleva m10b20, laatikosta ei tietoa.
                            Kaveri vain kysyi multa purkuosana laatikkoa ja mulla olis vaihtoehtoina -90 e34 525i M50:n ZF, sekä -89 525i:n M20:n perästä joku(?), onko se sitten pikkugetrag?

                            Sopiiko noista kumpikaan, vai mitä kannattaa etsiä tilalle??
                            Veikkaisin et porsittu 240 316 vakioloota? E32/34 260 laatikko voinee kestää vähän enempi. Edellyttäen toki et luovuttajassa M30 kone... 280 laatikko sit kestääkin jo jotain. Ratakiskonkin toki saa halutessaan rikki

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16484
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by .:Dam:. View Post
                              Uutta minulle että 240 saatavissa M20 koneeseen kiinni (offtopic, en juuri läskiremmeistä välitä... m20b20?)
                              Kyllä, myös 323i ainakin -84 asti on 240, uudemmat 260.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎