Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10b20, mikä laatikko sopii?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by .:Dam:. View Post
    Uutta minulle että 240 saatavissa M20 koneeseen kiinni (offtopic, en juuri läskiremmeistä välitä... m20b20?) 260 sekä M10/30 & M20 koneisiin, erona on ainakin se kopassa että M20 lootassa yksi pultti menee ohi M10/30+sukulaiset koneisiin. Vanhoissa autoissa pitää olla vieteriauton loota, patteriautojen laatikot et sovi ilman väsäämistä / tarvikemittaristoa. 02 + 240 loota on jo riittävän ahdasta, saati isompaa. Vasaraa vähintään taikka ennemmin jo rälläkkää ja uutta peltiä tilalle. Tilalle saa aina vaikka Tremecin tai Jerichon, Lencocin menee mut pitää olla jo kapeet kengät.



    Veikkaisin et porsittu 240 316 vakioloota? E32/34 260 laatikko voinee kestää vähän enempi. Edellyttäen toki et luovuttajassa M30 kone... 280 laatikko sit kestääkin jo jotain. Ratakiskonkin toki saa halutessaan rikki
    Tässä nyt kysyttiin sopivuutta moottorin jatkeeksi joen en pohtinut sopivuutta konehuoneeseen/ kardaaanitunneliin.

    Yhtä hyvin voitas jauhaa aiheesta "missäs autossa M10B20:iä muka on ollu?". Ei liity ongelmaan sekään.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • .:Dam:.
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 178

      #17
      Originally posted by petrolhead View Post
      Tässä nyt kysyttiin sopivuutta moottorin jatkeeksi joen en pohtinut sopivuutta konehuoneeseen/ kardaaanitunneliin.
      Topicissa puhuttu 02:sta ja E30:stä joten koitin näppärästi hämmentäen yhdistää molemmista infot. Pointtina oli se että pitää olla saman moottoriperheen laatikot jotta olis jotain toivoa saada sopimaan keskenään

      260 aiheuttaa ehkä mahdollisesti eniten epäilyksiä kun myynti-ilmoituksissa on vain että 260. Ei onko luovuttaja M30 vai M20. Jos loota sopii lohkoon, hyvä. Joskus voi olla peltitöitä ehkä vähän enemmän.

      Lisäharmia vähän tuo se että vieteriautoon hommaa patteriauton laatikon.

      Originally posted by petrolhead View Post
      Yhtä hyvin voitas jauhaa aiheesta "missäs autossa M10B20:iä muka on ollu?". Ei liity ongelmaan sekään.
      Tai M10B16/18 + M30B25/28/30/34/35 + S-sarjan siskot (+ ehkä joku muukin mut se nyt ei oo pointti). Tai vaihdettu läskiremmi kunnon moottoriin esimerkkinä M10Bnn. Jos käyttäisin hattua, nostaisin sitä tälle forumille. Löytyy paljon faktaa M10:istä jos osaa käyttää hakua. Tai edes tajuaa sitä käyttää. Tosin liian monta kertaa saa lukea samat kysymykset eri topiceissa kun ihmiset on laiskoja eikä jaksa lukea 3 sivua pidemmälle. "Haluun ihq bemuun turbon, rahaa sen verran mitä eteises on pullopanttei pari kassii"... Ei toki tähän topicciin liity mut jos joku laiska joskus tän löytää ja "tyhmiä" kysyy...

      Originally posted by petrolhead View Post
      Sitä että esim 240 on ollut ( ? )sekä M20 että M10 jatkeena, mutta erilainen koppa. Oikaiskaa jos meni väärin.
      Ei oikaistavaa mun mielestä. Luotettava lähde vinkkas että on ollut kans M20 koneissa kiinni. Epäilevät tarkistaa vaikka bmwfans.infosta.

      Originally posted by petrolhead View Post
      Käsittääkseni mikä vaan M10 / S14 / M30 / S38 jatkeena ollut loota pitäisi sopia. Tämänkin voi oikaista jos meni väärin.

      -Jarno
      Kuten ei tässäkään oikaistavaa. Edellämainituista syistä toki voi olla ongelmaa jos E34:n laatikkoa sovittaa E3:seen...

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16495
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by .:Dam:. View Post
        Ei oikaistavaa mun mielestä. Luotettava lähde vinkkas että on ollut kans M20 koneissa kiinni. Epäilevät tarkistaa vaikka bmwfans.infosta.


        Ei tarvi epäillä, tuossa pihassa on m20 + 240, orkkis 323i e30 -84. Ja eikös m20b20 ole 240-lootalla :think

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #19
          Originally posted by jr66 View Post
          Ei tarvi epäillä, tuossa pihassa on m20 + 240, orkkis 323i e30 -84. Ja eikös m20b20 ole 240-lootalla :think
          240/5 tarjoo varaosa vilmi , samoin M10- ja M40koneiseen 318i:iin. Loppunumerot onkin sitten eri ja varaosanumero tietty.
          Mut joo , varmaan jutun juoni selkis jo kysyjälle.
          Last edited by petrolhead; 21-08-2011, 09:38.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            #20
            Originally posted by jr66 View Post
            Ei tarvi epäillä, tuossa pihassa on m20 + 240, orkkis 323i e30 -84. Ja eikös m20b20 ole 240-lootalla :think
            Pihassa '84 323i jossa 260 vakiona.
            Niin ja aiheeseen... M20B20 on 240 tai S5-16-THMH laatikolla.
            Last edited by Jasu; 21-08-2011, 09:41.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎