Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 T(ic) kytkin ja moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neppo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 721
    • Laihia

    M20B25 T(ic) kytkin ja moottorinohjaus

    Olen yrittänyt searchilla etsiä juttua eri kytkin vaihtoehdoista M20B25 turbolle. Vaihtoehtoja tuntuu olevan yhtäpaljon kuin foorumille rekisteröityneitä.

    Aina löytyy "halpa ja hyvä" ja ääripää "sika kallis ja saatanan hyvä". Mikä olisi "riittävän hyvä järkihintaan" M20B25 turbolle, missä olisi tehotavoite aluksi luokkaa 250hv. Onko vakio asetelma+MopoSport sintteri OK, vai olisiko M3 massalevy järkevämpi? Käyttö olisi hieman kaupunkia, enemmän pitkää matkaa ja sitten satunnaisesti ratapäiviä. Kokemuksia eri seteistä ja kustannuksia haen tässä.

    Sitten moottorinohjauksesta samaan 2.5 T -projektiin. Meinasin ensin laittaa Megan, mutta en nyt samaan syssyyn tuon ahtamisen kanssa jaksa alkaa sen Megan kanssa takkuamaan. Omassa autossa on jo valmiina 535 ilmamäärämittari ja muutettu lastu. En tiedä onko entinen omistaja myös vaihtanut isommat suuttimet (enpä muistanu kattoa kun olin koneen äärellä kasaamassa sitä) ja nyt olen hieman kaukana koneesta ja en voi tarkastaa niiden kokoa.

    Olen jo ostanut isommat 380cc suuttimet. Voiko 250hv tehoihin saada hyvät säädöt vakio Motronicilla, vakio suuttimilla, vakiolastulla ja ahdon mukaan säätyvällä bensanpaineen säätimellä? Ostoslistalla olisi tuolloin vain tuo muuttuva bensanpaineen säädin. Vai pitääkö laittaa isommat suuttimet ja uusilastu? Pitääkö tällöin olla ahdon mukaan säätävä bensanpaineensäädinkin?

    Tulevaisuudessa ja motin pyseässä ekan kesän kasassa niin laitan paremman ohjauksen. Onko se sitten Hestec tai Mega tai mikä, niin selviää ensisyksynä hillon mukaan. Eli haen nyt ensimmäiseksi kesäksi taas sitä riittävän hyvää ja toimivaa ratkaisua.
  • Zeik88
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 300
    • Suonenjoki

    #2
    fdgfgrf

    Tämä on kyllä aika patentti, mut jos et halua tai ei ole rahaa tehä ohjausta, niin kuseta ilmanmäärä mittaria siten että kun ahtoja on tietynverran niin kaikki suuttimet pysyy kokoajan auki. Mutta tuota ei kannata ainakaan lopulliseksi ratkaisuksi jättää. Entäs mikä lastu siinä on, kun tuo vaparikoneen lastu muistaakseni siirä syttyä aikasemmalle mikä ei ole taas hyvä tuossa turbomylyssä. Motronicin saa toimimaan vielä jollain 0.5bar ahoilla,mutta ei se hyvä oo......
    chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
    ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

    Comment

    • Neppo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 721
      • Laihia

      #3
      En ollenkaa tiedä mikä lastu tossa on. Tartteeko lastua muuttaa kun 535:n ilmamäärämittari on laitettu 325:een? Ainakin katsastuksessa meni päästöistä läpi ja päästöt oli muutenkin normaalit. Luulis että olis rikkaalla tai jotain ilman uutta, sopivaa lastua.

      Joo kyllähän tähän jonkinmoista budjetti ratkaisua ollaan hakemassa kun piti pari ylimääräistä osaa tohon mottiinkin jo vaihtaa. Esim kampiakseli..
      Ajattelin vaan et jos tohon nykyseen pakettiin laittais tosiaan vaan ton uuden bensanpaineen säätimen.

      Isommille suuttimille pitäis vissiin tehä uus lastukin. Vai saako tolla erilaisella bensanpaineen säätimellä saadettyä normaalin bensanpaineen niin alas, että bensamäärä olisi sama kun pienemmillä suuttimilla ja ahdot nostais sitten vaan sitä bensanpainetta. Eli jättäis ton vakiolastun ja lattais isommat suuttimet. Tietääkö joku?

      Kytkimeksi olen meinannut vakio paineasetelmaa ja MopoSportin 9" 4-lapaista sintteriä. Monen suosittelemat Sachs:n asetelmat ja levyt kun meinaa olla niin hitsin hinnakkaita ja (ehkä) varmaan ylimitoitettuja noihin alkutehoihin.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎