Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbon öljynpaluu ilman porailuja?..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TemeL
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 424
    • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

    Turbon öljynpaluu ilman porailuja?..

    Elikkäs pitäisi saada öljypaluu putki turbolta koneeseen(m20b20), ja olen vähän silläsilmällä kattellut öljynpinta anturin paikkaa, että siihen tökkäis sen.
    periaatteessa siellä pitäisi olla tilaa öljyn valua sinne.. muutenhan öljynmääräanturikaan ei toimisi.

    Onko kellään kokemusta tuohon paikkaan asennuksen toimivuudesta?
    ----------------


    M20B20 ahdistusta
  • turboix
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 581
    • p-laidun

    #2
    Originally posted by TemeL View Post
    Elikkäs pitäisi saada öljypaluu putki turbolta koneeseen(m20b20), ja olen vähän silläsilmällä kattellut öljynpinta anturin paikkaa, että siihen tökkäis sen.
    periaatteessa siellä pitäisi olla tilaa öljyn valua sinne.. muutenhan öljynmääräanturikaan ei toimisi.

    Onko kellään kokemusta tuohon paikkaan asennuksen toimivuudesta?
    Muuten hyvä vaihtoehto, on vaan hankala toteuttaa. eiköös se anturi oo toisella puolella konettakin ja saakkoos sä vedettyä sitä paluu putkee sillai sinne et se laskis koko ajan tarpeeks jyrkällä kylmalla (et saa)? sinuna tekisin lohkoon tai öljypohjaan reiän sille öljyn paluulle ni ei tuu si sitä ongelmaa et sunn autos puskee öljyt turbon läpi ku paluu ei pelaa.
    BMW E46 330dA touring -00
    BMW e30 325tbo -86
    BMW e30 323ia cabriolet -83
    BMW e30 318i touring -89

    Comment

    • Juuzo
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 103

      #3
      Öljyn paluu turbolta pitää olla EHDOTTOMASTI öljypohjassa olevan öljyn
      ( mittatikun maksimin ) yläpuolella. Niin ja valumis kulma ei saa olla 30as. LOIVEMPI, mieluummin pystysuoraan alas.
      Last edited by Juuzo; 17-01-2007, 21:11.

      Comment

      • pts
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 478
        • nummela

        #4
        ilmeisesti on noita toteutettu pro turbon tekeminä, silloinkun ite kävin hakemassa moottorin osia niin kaveri sanoi et sen voi laittaa sinne tai olivat ainakin ite olivat laittaneet.
        bmw e30 823hv/860nm
        1/4mile 8.9/247

        Comment

        • TemeL
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 424
          • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

          #5
          ?

          Originally posted by pts View Post
          ilmeisesti on noita toteutettu pro turbon tekeminä, silloinkun ite kävin hakemassa moottorin osia niin kaveri sanoi et sen voi laittaa sinne tai olivat ainakin ite olivat laittaneet.
          Ai että Pro turbon miehet on sinne asennellut paluita.. pitäshän se sitten olla mahdollista?

          ja näyttäs tossa Zoui:n e34 turbossa olevan samalla korkeudella paluu, ja putki on melkein vaakatasossa..

          En muuten sinne laittas.. mutta ei tarvisi alkaa koneen irroitushommiin...
          Last edited by TemeL; 18-01-2007, 00:06.
          ----------------


          M20B20 ahdistusta

          Comment

          • kmr
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 175
            • Turku / Kotka

            #6
            Muistaakseni olen lukenu, ettei tule tarpeeks laskua kun sen sinne toisel puolel konetta törkkää. Itsellä M20B20 koneessa on öljypohjan yläreunas ja hyvin toimii,vaikka sielläkin tulee jyrkkä kulma alhaalla..
            F11 530Xd M-sport
            ex. E92 325d -07
            ex. E30 320tic -87

            Comment

            • Muumi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1702
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by Juuzo View Post
              Öljyn paluu turbolta pitää olla EHDOTTOMASTI öljypohjassa olevan öljyn
              ( mittatikun maksimin ) yläpuolella. Niin ja valumis kulma ei saa olla 30as. LOIVEMPI, mieluummin pystysuoraan alas.
              Ei se nyt sentään noin tarkkaa ja ehdotonta ole.
              Esim.monissa moottoripyörissä paluu on kokonaan öljypinnan alapuolella, ja hyvin toimii. Paluuputken pitää vain olla tarpeeksi isolla sisäreijällä, muuten niitä ongelmia tulee.

              Omassa keksinnössä tulee paluu just ö-pinnan tasolle ja letkukaan ei mene noin jyrkästi koko matkaa.Toimii.
              E24 635csi

              Comment

              • baijeri3
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 124
                • Pariisi

                #8
                Originally posted by TemeL View Post
                Elikkäs pitäisi saada öljypaluu putki turbolta koneeseen(m20b20), ja olen vähän silläsilmällä kattellut öljynpinta anturin paikkaa, että siihen tökkäis sen.
                periaatteessa siellä pitäisi olla tilaa öljyn valua sinne.. muutenhan öljynmääräanturikaan ei toimisi.

                Onko kellään kokemusta tuohon paikkaan asennuksen toimivuudesta?
                Itse tein haaroittimella, öljyn mittatikun putkeen...., joka oli helpoin ja toiminut erittäin hyvin....... Ei tarvinnut sen ihmeellisempiä "virityksiä"!!!
                e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
                EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
                Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
                volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)

                Comment

                • tonnikala
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2002
                  • 199
                  • Mikkeli

                  #9
                  Originally posted by TemeL View Post
                  Elikkäs pitäisi saada öljypaluu putki turbolta koneeseen(m20b20), ja olen vähän silläsilmällä kattellut öljynpinta anturin paikkaa, että siihen tökkäis sen.
                  periaatteessa siellä pitäisi olla tilaa öljyn valua sinne.. muutenhan öljynmääräanturikaan ei toimisi.

                  Onko kellään kokemusta tuohon paikkaan asennuksen toimivuudesta?
                  Juurikin näin tein omaan (jo myytyyn) M20B23 turboon aikoinaan öljynpaluun. Hydrauliputkesta taivuttelin putkentaivuttimella. Putki meni värinänvaimentimen takaa. Tarkkaa puuhaa, mutta onnistui ja toimi hyvin. Öljyn tasoanturin heitin roskiin.

                  Comment

                  • TemeL
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 424
                    • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                    #10
                    Jep

                    No niin, sitähän minäkin, mittailin että anturin reikä on pikkasen öljytikun ylämerkin yläpuolella..
                    tosiaan se putken teko on tarkka homma sitten..

                    kiitoksia vastauksista!
                    ----------------


                    M20B20 ahdistusta

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1842
                      • Lappeenranta, Finland

                      #11
                      Onkos kukaan miettinyt sitä, että jos öljyn valuttaa johonkin säiliöön ja esmes sähköisellä öljypumpulla tyhjentää (pinnankorkeuteen tietty joku anturi) sen johonkin noista edellä esitettyihin paikkoihin? Ei tartteis funtsia putkien kallistuksia ja letkut vois vedellä sieltä, mistä helpoiten mahtuu.

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2691
                        • .fi

                        #12
                        Turhan monimutkaiseksi menee puhumattakaan uuden mahdollisesti koneen rikkovan viritelmän lisäämisestä, imho, kun ei se öljynpaluu niin tarkkaa ole mitä jotkut antaa ymmärtää.
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • vanharomu
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 31
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by 525iiäxä View Post
                          Onkos kukaan miettinyt sitä, että jos öljyn valuttaa johonkin säiliöön ja esmes sähköisellä öljypumpulla tyhjentää (pinnankorkeuteen tietty joku anturi) sen johonkin noista edellä esitettyihin paikkoihin? Ei tartteis funtsia putkien kallistuksia ja letkut vois vedellä sieltä, mistä helpoiten mahtuu.
                          Ei tolle pitäs olla mitään estettä, monissa mopoissa tuommosta käytetään jos
                          ahtimen on joutunut asentamaan alas. Esimerkiks tämmönen kuulemma toimii
                          ihan hyvin

                          Itellä on tällähetkellä m50 koneessa öljynpaluu öljypohjan propun tilalla eli niin
                          alhaalla kun mahdollista, ahdin ei myöskään ole kovin korkealla eli ei kovin
                          optimaalinen tilanne, silti ei öljyä tunnu tulevan pakarista/ahtoputkistoon,
                          öljylinja ahtimelle on kuristettu 2.5mm, kuulalaakeriahdin kuulemma sitten
                          pärjäisi alle millin öljytuloreiällä eli ei ne ahtimet sitä öljyä niin hirveesti tarvi.
                          No real power, just turboshit!

                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            #14
                            Mites M50-koneessa? e30:ssä kone täl hetkel eikä viittis rueta kampeemaan konetta irti lohkon porailun takia tai öljypohjan irroitusta varten. Öljyntasoanturi löytyy kuitenki että saisko siihen tehtyä? Turbo tosin tulee taakse alas että laskua ei pysty hirveesti kyllä tekeen mutta jos tekee jostain 20mm putkesta niin riittäskö:think?

                            Comment

                            • mazajns
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 511
                              • Joensuu

                              #15
                              Mä tein ekaan turbo bemuuni öljyn paluun niin että tein 4 pultilla kiinnitettävän laipan.

                              Auto nosturille ja öljypohjan kylkeen tasaiseen kohtaan varovasti poraamaan. Moottorissa öljyt sisällä ja pienillä kierroksilla porasin 4x 5mm reikiä ja niihin sitten kierteet m6. Keskelle 13mm poralla reikä. Tiiviste lätkään ja liiman kanssa pultit paikalleen. Lopuksi koneesta öljyt pois ja yhteen kertaan huuhtelu halvalla öljyllä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎