Tuos turbo tulee taakse alas ja öljynpaluu oli hoidettu eellises kokoonpanos turbon kohdalle lohkon alareunaan laippaliitoksella. Tässä vaan tuo paluuputki on mutkalla matalimmasta kohdastaan eli putken loppukohta on lohkossa samalla kohtaa kuin lähtöpiste turbossa ja tää väli on näiden alapuolella eli notkolla. Taidan nostaa moottoria sen verran ylös että saan öljypohjan irroitettua ja siihen yläreunaan hitsautan palan putkea niin saa edes hitusen laskua tuolle öljynpaluulle ja tulee varmanpäälle ainaki
. Auto käynnissä öljyn taso tuskin kuitenkaan noin korkeella on:think
Turbon öljynpaluu ilman porailuja?..
Collapse
X
-
Täyskaasulla voi vähän työntää päätyhelan läpi jos on raakat ohivuodotOriginally posted by Muumi View PostEi se nyt sentään noin tarkkaa ja ehdotonta ole.
Esim.monissa moottoripyörissä paluu on kokonaan öljypinnan alapuolella, ja hyvin toimii. Paluuputken pitää vain olla tarpeeksi isolla sisäreijällä, muuten niitä ongelmia tulee.
Omassa keksinnössä tulee paluu just ö-pinnan tasolle ja letkukaan ei mene noin jyrkästi koko matkaa.Toimii.
määrät toki vähäisiä. Pyritään silti aina laittamaan öljypinnan yläpuolelle riittävän suuri paluu.
No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
Mikäs ois sitte se riittävän suuri paluu? Itellä tulos T3/4 kiina-kopio ja turbossa paluulaipan reikä on 13-14mm ja eellises kokoonpanos oli ollu 12mm putkella öljynpaluu. Minkä kokonen tuo olis järkevää olla? Nyt tulee öljynpaluu n. 5cm laskuu 20cm matkalla.Originally posted by MrBubbles View PostTäyskaasulla voi vähän työntää päätyhelan läpi jos on raakat ohivuodot
määrät toki vähäisiä. Pyritään silti aina laittamaan öljypinnan yläpuolelle riittävän suuri paluu.
Comment
-
riittävän suuri on paluukanavasta seuraava suurempi koko. kyllä se tommosella kaadolla sinne menee. kerro jos pääset sillöä ahtimella postilaatikkoa kauemmasOriginally posted by Make H. View PostMikäs ois sitte se riittävän suuri paluu? Itellä tulos T3/4 kiina-kopio ja turbossa paluulaipan reikä on 13-14mm ja eellises kokoonpanos oli ollu 12mm putkella öljynpaluu. Minkä kokonen tuo olis järkevää olla? Nyt tulee öljynpaluu n. 5cm laskuu 20cm matkalla.
ne hajoaa joko heti tai ei ikinä, mitä mulla on tullu vastaan.
No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
Herää vaan pieni kysymys että MIKSEI sitä voi kuitenkin vaan laittaa sinne öljypohjaan? Jos meinaa turbon yms hilut laittaa niin pieni homma toi öljynpaluu on rakentaa,kerralla kunnolla? tai jotenkin sillain..
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3011526.jpg ja tosta lähtee 10cm letku öljypohjassa olevaan 90 kulmaan.
Comment
-
Eipä ainakaan välystä ollu tuos, kevyesti pyöri eikä öljyäkään ollu päästäny läpi et kaippa tuo iha ok-kuntonen oli. 10tkm ajettu viime kesänä ja toiminu hyvin, mut vissiin nois on laatuvaihtelu aika suurtaOriginally posted by MrBubbles View Postriittävän suuri on paluukanavasta seuraava suurempi koko. kyllä se tommosella kaadolla sinne menee. kerro jos pääset sillöä ahtimella postilaatikkoa kauemmas
ne hajoaa joko heti tai ei ikinä, mitä mulla on tullu vastaan.
Siis iha kunnolla tää tehdään niin ku tossa oli jo puhettaki. Eli tuohon samaan paikkaan paluu mitä nois kuviski tai ehkäpä tuohon pahkan taka-osaan sivulle kun kerta ahdinki takana alhaalla. Ja thnx kuvistaOriginally posted by Juzbe View PostHerää vaan pieni kysymys että MIKSEI sitä voi kuitenkin vaan laittaa sinne öljypohjaan? Jos meinaa turbon yms hilut laittaa niin pieni homma toi öljynpaluu on rakentaa,kerralla kunnolla? tai jotenkin sillain..
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3011526.jpg ja tosta lähtee 10cm letku öljypohjassa olevaan 90 kulmaan.
Comment
Comment