Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 porauksesta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Brawler
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1093
    • Mynämäki

    M10 porauksesta.

    M10b20 lohkoon ollaan rakentelemassa turbo konetta ja nyt olisi koneistamoon vienti ajankohtaista. Poraukseksi suunniteltiin 92, mutta mitä äkkiä etsiskeli niin moni näytti olevan sitä mieltä että se on aikaslailla maksimi, ja ei välttämättä kestä kunnolla.

    Männistä samalla.
    http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=274
    tuolta olen katsellut tommosia mahleja, niistä kun ei tuntunut paljon negatiivista palautetta löytyvän(toki wisecot olisi paljon paremmat, mutta ei tämmöisellä opiskelijalla ole semmoisiin varaa.) muitakin mäntiä saa ehdotella(kohtuu hitaisia). Ja sen verran vielä, että mikä lakikorkeus nuissa männissä pitäis olla?
    Last edited by Brawler; 21-01-2007, 15:53. Reason: otsikko sopivammaksi.

    VW Bora 2.0 '99
    UrS4 230hp + alv 22%+more...
    E21 315 '83 future chassis for turbo engine
    E28 518i '86

    -Turku Connection-
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Originally posted by Brawler View Post
    Ja sen verran vielä, että mikä lakikorkeus nuissa männissä pitäis olla?
    Paljonko haluat peruspuristussuhteeksi? Tolla VW:n mukilla tulee johonkin 7 nurille E12 kannella & 1.35 mm pahvilla, esim. (muistelen laskeneeni).
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3449
      • Janakkala

      #3
      Noilla mukeilla ei sitten kannata ihan mahdottomia ahtaa.
      Tossa yksi juttu
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • Brawler
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1093
        • Mynämäki

        #4
        puristukset olis tarkotus saaha siihen 7,5-8 tienoille(lienevät ihan hyvä). ahtopaineet max. 1bar ainakin näin aluksi. Kanneksi varmaan tulee tuo 518i e28 kansi, vai onko 2litrasen kannessa joitain eroja siihen?

        VW Bora 2.0 '99
        UrS4 230hp + alv 22%+more...
        E21 315 '83 future chassis for turbo engine
        E28 518i '86

        -Turku Connection-

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Brawler View Post
          puristukset olis tarkotus saaha siihen 7,5-8 tienoille(lienevät ihan hyvä). ahtopaineet max. 1bar ainakin näin aluksi. Kanneksi varmaan tulee tuo 518i e28 kansi, vai onko 2litrasen kannessa joitain eroja siihen?
          Palotilan tilavuus & muoto. Enpä muista V:tä ulkoa ja nämemmä ovat tuolla metricin puolella dissanneet koko M10:n, joten onko kenelläkään palotilojen tilavuuksista dataa tallella tai linkkiä?
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3449
            • Janakkala

            #6
            Originally posted by Brawler View Post
            puristukset olis tarkotus saaha siihen 7,5-8 tienoille(lienevät ihan hyvä). ahtopaineet max. 1bar ainakin näin aluksi.
            Miksi ihmeessä noin alas? katoaa kokonaan loppukin alavääntö.
            Itse lähtisin liikkeelle 9.0 rutulla / 1bar paineella, mutta kukin tyylillään tietenkin.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Brawler
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1093
              • Mynämäki

              #7
              Originally posted by Spetke View Post
              Miksi ihmeessä noin alas? katoaa kokonaan loppukin alavääntö.
              Itse lähtisin liikkeelle 9.0 rutulla / 1bar paineella, mutta kukin tyylillään tietenkin.
              Pitää varmaan miettiä tuota lisää, Tietenkin sitä puristusta on helpompi laskea tarpeen tullen kuin kasvattaa.

              VW Bora 2.0 '99
              UrS4 230hp + alv 22%+more...
              E21 315 '83 future chassis for turbo engine
              E28 518i '86

              -Turku Connection-

              Comment

              • Brawler
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1093
                • Mynämäki

                #8
                onko kellään kokemusta, että mihin asti on järkevää porata tuo lohko?

                VW Bora 2.0 '99
                UrS4 230hp + alv 22%+more...
                E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                E28 518i '86

                -Turku Connection-

                Comment

                • Zeik88
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 300
                  • Suonenjoki

                  #9
                  vaikkapa 91mm
                  chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                  ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                  Comment

                  • Luntti
                    2Wheel Driver
                    • Jul 2003
                    • 5021
                    • Yka

                    #10
                    Kokemusta ei ole, mun lohko on 90.5.
                    Ei muutakuin puristukset alas niin ei ole niin nuukaa syttyjen ja ahtopaineitten kans. Tietenkin jos tulee kunnon moottoriohjaus niin voihan rutut olla vaikka 12, kuten jossain uudessa Vw:ssä.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎