m40 järkyttävä kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1652
    • Pk-seutu

    #16
    Originally posted by Janzki View Post
    Onhan tuo 20L sataselle liikaa, mutta ei se tule ikinä menemään ihan pienillä kulutuksilla sillä tuo kori on saakelin painava tuolle motille.

    Itellä ei tule muuta mieleen kuin lambda vika tai sitten tosiaan sitä potikkaa on ruuvvattu.
    Jep jep. Ajokokemusta löytyy myös 518i vuodelta 95. Se tuntui vievän saman n. 9l/100 km kuin esim. samanvuotinen 525i.

    Comment

    • timpa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 257
      • Akaa

      #17
      Mä oon törmänny tohon ongelmaan.Tosin ilmiö esiintyy vaan talvella.Ja syy löytyy ilmamäärämittarista.Ota se irti ja putsaa läppä-akseli ja rasvo se esim aseöljyllä ni pitäs alkaa toimii.Ainakin vika oli siinä 318i vm89 ja 316ivm 89
      speed limits are for pussies

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1372
        • Oulainen

        #18
        Originally posted by Janzki View Post
        Onhan tuo 20L sataselle liikaa, mutta ei se tule ikinä menemään ihan pienillä kulutuksilla sillä tuo kori on saakelin painava tuolle motille.

        Itellä ei tule muuta mieleen kuin lambda vika tai sitten tosiaan sitä potikkaa on ruuvvattu.
        no tässä mun mallissa ei oo sita lambda anturia ollenkaan... kyllä mä sen kymmenen ymmärtäisinki sataselle mut tuplat, ei mahu kaaliin.
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • kehveli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 276
          • Lappeenranta

          #19
          Ei noin vanhassa pitäisikään olla lamda-anturia.

          Siis ootko ihan tehnyt laskelmia että menee 20l/100km, eli oletko tehnyt laskelmia/pitänyt kirjaa bensan tankkauksesta ja ajetuista kilometreistä ja kuinka pitkältä ajalta?

          Mutta se on ihan normaalia vanhassa m40:ssä jos vie yhtä paljon kuin joku 2,5litrainen kone. Etenkin jos ei ole huollettu/pidetty hyvänä.
          Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
          Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

          Comment

          • wiilllee
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 91

            #20
            eihä ny noin pieni pannu voi viedä 20litraa soppaa ja vielä jos kone toimii hyvin.ei se suuttimet paskana kuluttais noin paljon tai jos tulpat ois huonot.jos kone sais noin pajon ainetta niin ei kyllä kone toimis yhtään.ootko varma ettei ole iha vaan mittarissa jotain häikkää.

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3399
              • Tre

              #21
              Pa**apuheita noi, että m40 vie e34:ssa niin ja niin paljon.

              Kaikki e34:set menee noin 10 l /100 km jos ajo on vähääkään normaalia eli 50 % maantieajoa ym. Se on sitte eri asia jos 540iA:lla ajetaan pelkäästään sivuovet edellä ja kylmällä koneella.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • mortimer
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1079
                • Satulinna kaukomaan

                #22
                Vaihda

                Suihkutuksen lämpötila-anturi, maksaa 10-20€.

                i3S -20
                E30M3 slotcar 1:32
                XKE FHC 1971
                Mgb Gt -66
                T6 -19
                E91 -08

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1372
                  • Oulainen

                  #23
                  joo, kyl se kulutus oli sitä, ja mitattu varmasti oikein! ei oo kovin pitkää kulutus seurantaa ku ostin auton alkuviikosta. päätin tuos käydä järjestelmällisesti paikkoja läpi nii löytyhän sieltä jotai, ostin uudet tulpat ja aloin vaihtaa nii nokkaremmin päästä eka tulppa melkee irti!! miten voi käydä neljällä, luulis et puristukset aika heikot, ja vetoja oli iha hyvin... onneksi ei sen vakavampaa, täytyy vaan kiitellä sitä sankaria joka on vaihtanu nuo.... kohtuudella säikäytti ku aloin sovitella avainta paikalleen nii sehän pyöri sormilla pois, siis tulppa. nyt näyttää hetkellisen kulutuksen mittariki alle kymppiä tasaisessa matka ajossa... kiitti hyvistä vinkeistä. pitää lähtä viemää auto säätöön!
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1372
                    • Oulainen

                    #24
                    nyt ku käytin säädätyksellä nii olihan se meleko rikkaalla... noh, jospa se nyt alkaa kuluttaa semmosia normi lukuja....
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1652
                      • Pk-seutu

                      #25
                      Originally posted by jsr85 View Post
                      joo, kyl se kulutus oli sitä, ja mitattu varmasti oikein! ei oo kovin pitkää kulutus seurantaa ku ostin auton alkuviikosta. päätin tuos käydä järjestelmällisesti paikkoja läpi nii löytyhän sieltä jotai, ostin uudet tulpat ja aloin vaihtaa nii nokkaremmin päästä eka tulppa melkee irti!! miten voi käydä neljällä, luulis et puristukset aika heikot, ja vetoja oli iha hyvin... onneksi ei sen vakavampaa, täytyy vaan kiitellä sitä sankaria joka on vaihtanu nuo.... kohtuudella säikäytti ku aloin sovitella avainta paikalleen nii sehän pyöri sormilla pois, siis tulppa. nyt näyttää hetkellisen kulutuksen mittariki alle kymppiä tasaisessa matka ajossa... kiitti hyvistä vinkeistä. pitää lähtä viemää auto säätöön!
                      Tässä varoittava esimerkki kaikille. BMW:n alumiinikansiin sytytystulpat tulee vaihtaa kylmänä ja kiristää oikeaan momenttiin. Noita tulppa löysällä olevia Bemareita olen nähnyt niin m20- kuin m50-moottorisissa versioissa. Voi olla, että lämpölaajenemiset löystyttää tulpat, jos kuumaan moottoriin vaihtaa uudet tulpat.

                      Comment

                      • M40 Power
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 584
                        • Turun seutu

                        #26
                        Nostetaas vähän tätäkin. Eli itsellä käyttiksenä vm. -89 E30 M40B16 - moottorilla. Tuntuu vievän hiukan liikaa bensaa, riippumatta ajaako kaupungissa vai maantiellä, niin keskikulutus n. 10 litraa satasella.

                        Tulpat on just vaihdettu, kuten myös bensasuodatin. Auto toimii ajossa ihan hyvin, ei nykimistä tms. PAITSI tyhjäkäynnillä kone tärisee ja kierrokset seilaa varsinkin kylmällä koneella. Toinen lämpötila-anturi vaihdettu -06 kesällä, toista ei vielä, lähinnä hinnan takia (107e).

                        Mikä tossa koneessa voi sitä bensankulutusta nostaa, viallisia antureita lukuunottamatta? Kenties ilmamäärämittari?

                        KAIKKI vinkit tervetulleita!
                        EX: E30, E34, E36, E36 compact

                        Nyk. -99 320D

                        Comment

                        • pete81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 2056
                          • .........

                          #27
                          Originally posted by M40 Power View Post
                          Nostetaas vähän tätäkin. Eli itsellä käyttiksenä vm. -89 E30 M40B16 - moottorilla. Tuntuu vievän hiukan liikaa bensaa, riippumatta ajaako kaupungissa vai maantiellä, niin keskikulutus n. 10 litraa satasella.

                          Tulpat on just vaihdettu, kuten myös bensasuodatin. Auto toimii ajossa ihan hyvin, ei nykimistä tms. PAITSI tyhjäkäynnillä kone tärisee ja kierrokset seilaa varsinkin kylmällä koneella. Toinen lämpötila-anturi vaihdettu -06 kesällä, toista ei vielä, lähinnä hinnan takia (107e).

                          Mikä tossa koneessa voi sitä bensankulutusta nostaa, viallisia antureita lukuunottamatta? Kenties ilmamäärämittari?

                          KAIKKI vinkit tervetulleita!
                          Kyllä nuo M40B16 ja M40B18 koneet tuntuu vievän sen 10l/100km ajo sitten kaupunki/maantieajoa. Kumpikin konetyyppi ollut/on ja noissa lukemissa mennään.

                          Comment

                          • Tuoppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 558
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by pete81 View Post
                            Kyllä nuo M40B16 ja M40B18 koneet tuntuu vievän sen 10l/100km ajo sitten kaupunki/maantieajoa. Kumpikin konetyyppi ollut/on ja noissa lukemissa mennään.
                            Kyllä ainakin e36 m40b18 menee helposti alle 10 litran sekalaisessa ajossa. Itselläni kulutus pyörii käytännössä 8 litran tuntumassa eikä siihen tarvitse edes hissutella.
                            G30 530e xDrive iPerformance -20
                            E70 X5 xDrive40d -10

                            Comment

                            • teemumm
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 41

                              #29
                              Originally posted by M40 Power View Post
                              Nostetaas vähän tätäkin. Eli itsellä käyttiksenä vm. -89 E30 M40B16 - moottorilla. Tuntuu vievän hiukan liikaa bensaa, riippumatta ajaako kaupungissa vai maantiellä, niin keskikulutus n. 10 litraa satasella.
                              Oma M40B16 tuntuu vievän tällä hetkellä reilut 10l/100km. Lähinnä on tullut alle 20km pituisia kaupunkimatkoja tehtyä, eli kone on välillä ehtinyt jäähtyä. Kesällä samanlaisessa ajossa meni vain 9l/100km, eli ilmeisesti tuo ulkolämpötila vaikuttaa aika lailla.

                              Maantieajossa on sitten vienyt suunilleen samaa luokkaa kun motarilla on päästelty 120km:aa.

                              Comment

                              • urria
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 223
                                • Lohja

                                #30
                                juuh m40b16 on todella optimaalinen kone, ei kulje mihinkään ja kuluttaa ihan hitosti. No kyllähän tuolla ehtii, jos on yksin liikkeella Oma vie kesäkeleillä seka-ajossa semmosen ~8-8,5l/100km ja viime talvena kylminä keleinä ei meinannu päästä millään alle 12l/100km.....
                                E46 323Ci -99

                                Comment

                                Working...
                                X