Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20, Kannen tiiviste palannut.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timpa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 257
    • Akaa

    #16
    Jos sulla on yhtään kokemusta autoremontista ni teet sen pahvin vaihdon ihan ite.Ei oli edes paha homma.Kansi johonkin koneistamoon painetestaukseen ja jos se on ehjä niin tasohioa se.Yläpään tiiviste sarja on noin 100 egee ja saman verran maksaa se koneistus+testaus.Eli jos se kansi ei ole halki ni ei se o kallis homma
    speed limits are for pussies

    Comment

    • Sasha
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 60
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by ufo777 View Post
      Yks vaihto ehto olis samalla vaihtaa M50B25 kone siihen. Jos kansi remppa maksaa noin paljon niin sillähän saa jo M50B25 koneen. Ja vaihtaa kone on suht helppoa jos on talli käytettävissä.

      Käykö sitten m50b25 suoraan m20b25 tilalle?

      Comment

      • Sasha
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 60
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by timpa View Post
        Jos sulla on yhtään kokemusta autoremontista ni teet sen pahvin vaihdon ihan ite.Ei oli edes paha homma.Kansi johonkin koneistamoon painetestaukseen ja jos se on ehjä niin tasohioa se.Yläpään tiiviste sarja on noin 100 egee ja saman verran maksaa se koneistus+testaus.Eli jos se kansi ei ole halki ni ei se o kallis homma

        Jaaa.. ei kyllä kertakaan tullut tommosta juttua, Mut kiitos, nyt voi kysyä tarkemmin miten vois vaihtaa sen pahvin...

        Eka bmw...

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7087
          • Forssa

          #19
          Suosittelen kanssa vaihtamaan kaikki yläpään tiivisteet itse jos vain on aikaa. Itellä makso toi täydellinen yläpään tiiviste setti 94,60€ ja oli vielä Reinz - merkkinen, eli hyvt tiivisteet. Iteltä toi vaihto sujui ihan hyvin vaikka en auton koneesta kovin perus tietämystä enempää tiedä. Koko projekstin hinnaksi mulla muodostui:

          Syyläri 40€+rahti (varmuuden välttämiseks)
          Tiivisteet 94,60€
          Tasohionta 35€
          Yhteensä 169,60

          Eli kun itse teet niin säästät siinä aika paljon!
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • hednam
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 959

            #20
            Originally posted by |foder| View Post
            Suosittelen kanssa vaihtamaan kaikki yläpään tiivisteet itse jos vain on aikaa. Itellä makso toi täydellinen yläpään tiiviste setti 94,60€ ja oli vielä Reinz - merkkinen, eli hyvt tiivisteet. Iteltä toi vaihto sujui ihan hyvin vaikka en auton koneesta kovin perus tietämystä enempää tiedä. Koko projekstin hinnaksi mulla muodostui:

            Syyläri 40€+rahti (varmuuden välttämiseks)
            Tiivisteet 94,60€
            Tasohionta 35€
            Yhteensä 169,60

            Eli kun itse teet niin säästät siinä aika paljon!
            Oishan ne pultitkin hyvä vaihtaa + jakopään remmi/kiristin ellei oo informaatiota millon vaihettua mutta parin sadan remonttihan tuo on jos vähänkään pysyy meisseli kädessä.

            Ei muuta ku kansi koeponnistukseen/oikasuun ja momenttiavainta lainaamaan

            2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

            Comment

            • Sasha
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 60
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by hednam View Post
              Oishan ne pultitkin hyvä vaihtaa + jakopään remmi/kiristin ellei oo informaatiota millon vaihettua mutta parin sadan remonttihan tuo on jos vähänkään pysyy meisseli kädessä.

              Ei muuta ku kansi koeponnistukseen/oikasuun ja momenttiavainta lainaamaan
              No kansi oli kunnostettu/vaihdettu toiseen 22tkm sitten!! ja taas...
              Mikä siinä voi olla!? ei se kuulema voi mennä niin nopeasti taas,
              ainakin mitä oon huomannu vähän aikaa sitten niin syylärin korkki oli paskana, eli tiivisteen oli rikki, (voisko olla siinä syy että noin nopeesti taas palanut toi kannentiiviste) oon vaihtanut sen korkkin , mutta liian myöhästä, Nyt ei mitään tietoa onko sitten koko kansi halki, jos on niin 900eu ei riitää! Kyllä nyt rupee hermot mennä niin että... ajan kohta päin seinää.
              Tietenkin se voi johtua siitä että edellinen omistaja ei vaan osaanut ajaa.. :(
              Last edited by Sasha; 29-01-2007, 16:11.

              Comment

              • Sasha
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 60
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Zeik88 View Post
                Ja jos on kansi mennyt niin multa löytyy
                joo en tiedä voi olla että koko kansi mennyt, niin paljonko pyydät siitä? onko se hyvä?

                Comment

                • Sasha
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 60
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Lötkö View Post
                  Jep sen teen
                  No niin ootko kerennyt kysyä?

                  Comment

                  • K.S.
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 649
                    • Espoo

                    #24
                    Jos kantta ei ole suoristettu viime rempassa palaa tiiviste nopeasti...jäähdytysjärjestelmässäkin voi olla jotain vikaa jos tota tahtia hajoaa..

                    Ton ikäseen autoon kannattaa käydä kysymässä vähän ajettua takuu vaihtomottia joltain pajalta paikalleen vaihettuna.. vanhan motin ehjistä osista saa hyvitystä ja tulee paljon halvemmaksi kun kalliit kansityöt, ehjä sylinterikansi, tiivisteet pultit ym. pikkunippelit

                    Comment

                    • Lötkö
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 644
                      • Keskisuomi

                      #25
                      En oo muistanu vielä kysyä,mutta täytyypi huomenna kysästä.

                      Comment

                      • Sasha
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 60
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Joo kävin tossa vaikka missä..(2 muuta kojaamoa + himo kantanen (jyväskylän paras ja hinta laatu hyvä)
                        niin kaikki ihmetteli, että kone kuitenkin toimii normaalisti, pakoputkesta ei tule höyryä/savua, lämpötilat pysyy normaalina, puhallin puhaltaa kuuma ilmaa, auto käynnistyy heti vaikka -20 ilman lämmitystä.
                        mutta jäähdytymessä on öljyä, ja öljy häviää aika nopeasti jonnekin.
                        joten nyt pitää kokeilla puhdistaa koko jäähdytys järjestelmän.
                        jos sen jälkeen kuitenkin ilmestyy öljyä niin - kannen tiiviste.
                        katsotaan miten käy...
                        Last edited by Sasha; 30-01-2007, 12:54.

                        Comment

                        • Larry
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2002
                          • 646
                          • höpö

                          #27
                          Originally posted by Sasha View Post
                          Joo kävin tossa vaikka missä..(2 muuta kojaamoa + himo kantanen (jyväskylän paras ja hinta laatu hyvä)
                          niin kaikki ihmetteli, että kone kuitenkin toimii normaalisti, pakoputkesta ei tule höyryä/savua, lämpötilat pysyy normaalina, puhallin puhaltaa kuuma ilmaa, auto käynnistyy heti vaikka -20 ilman lämmitystä.
                          mutta jäähdytymessä on öljyä, ja öljy häviää aika nopeasti jonnekin.
                          joten nyt pitää kokeilla puhdistaa koko jäähdytys järjestelmän.
                          jos sen jälkeen kuitenkin ilmestyy öljyä niin - kannen tiiviste.
                          katsotaan miten käy...
                          Itsellä on just sama vika omassa autossa. Öljyä nesteen seassa, mutta ei nestettä öljyn seassa.

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #28
                            ........
                            Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:16.
                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • Zeik88
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 300
                              • Suonenjoki

                              #29
                              Jos se on menny niin kyllä tää kansi on hyvä. Just työstetty ja plaanattu ei vaan oo sisuksia.
                              chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                              ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                              Comment

                              • Sasha
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2006
                                • 60
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Nyt se tapahtui Öljy lähti pihalle, eli siis öljy nyt vuottaa niin paljon auton alla on lamikko öljyä.
                                Kannen tiiviste vai kansi halki vai koko mottori paskana???
                                jos huomenna en saa selvä niin se menee seisontaan vuodeksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎