Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20, Kannen tiiviste palannut.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lötkö
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 644
    • Keskisuomi

    #31
    Sori,mutta en oo ehtiny kysymään vieläkään siltä kaverilta sitä remonttia. Mut epäilen nyt kumminkin että ei jouda ihan lähiaikoina,kun se alkaa laittamaan omaa jokkis kadettia kevään kahinoita varten ja laittaa vielä tuohon mun viis satkuun kans homman kuntoon.

    Comment

    • Sasha
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 60
      • Jyväskylä

      #32
      Originally posted by Lötkö View Post
      Sori,mutta en oo ehtiny kysymään vieläkään siltä kaverilta sitä remonttia. Mut epäilen nyt kumminkin että ei jouda ihan lähiaikoina,kun se alkaa laittamaan omaa jokkis kadettia kevään kahinoita varten ja laittaa vielä tuohon mun viis satkuun kans homman kuntoon.
      Joo ei se mitään kiitos kuitenkin, noo en tiedä onko mitään enää väliä, kai bmw on kuollut jo... R.I.P, tervetuloa hautajaisiin..

      Comment

      • Sasha
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 60
        • Jyväskylä

        #33
        Hei hei hei!!! nyt oon vaihtanut nesteet /puhdistanut jäähdyttimen, ei se kuitenkaan ihan täydellisesti onnistunut koska on aika vaikea saada kaikki paskaa mitä siellä jäähdytimessä oli.,(oli kyllä vaikea toi ilmaus tehdä :/ aika kauan se vie aikaa, mut ILMAUS on aika tärkeä.) mut kuitenkin , nyt on uudet nesteet.
        Tuntuu että ei ne vuota eikä häviä mihinkään,

        No niin toinen asia mitä on tapahtunut., Niin ku oon sanonnut että öljy häviä enkä tiedä mistä, niin nyt tiedän,
        Moottorin alakanta on ihan öljyssä (näyttää siltä että tiivisteet pettää) noo sitten ku oon lisäänyt öljyä 5w-40 tai jotain sinne päin niin vuota oli raju.(enne oli 10w-40 öljy) Ja ku auto oli käynnissä vain silloin öljy vuottanut!!
        ja se on vuottanut öljypaine anturista!! Eli siis olin auton alla, niin sain se piuhan irti joka menee ilmeisesti ajotietokoneeseen. niin sieltä öljy valui vaikka kuinka paljon, mut kuitenkaan en saanut sen anturin pois, koska ei ollut sopivaa työkalua (22 hylsy avain, "putki") Ja viikon alkupuolella yritän vaihtaa sen anturin.
        SIIIS tuntuu siltä että ei tarvikkaan tehdä mitään kannen vaihtoa tai kansi vaihtoa. jos se vain anturi.
        Tähän asti oli vikana (seuraakasena kannen tiivisteen oireet)
        1)Syylärin korkki. (edellinen omistaja ei varmaan huomannut sitä ja laitanut jotain ainetta sinne joka näyttää öljyltä ?)
        2) anturi (josta on vaikea saada selvä mihin öljy häviää)

        Jos se on vain niistä kiinni niin kustannukset: korkki 15 eu (KL) Anturi (7.50eu)
        Toivottavasti se menee noin niinkuin mä ajattelen
        Last edited by Sasha; 03-02-2007, 22:51.

        Comment

        • Sasha
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 60
          • Jyväskylä

          #34
          No niin nyt oon vaihtanut ton anturin niin nyt öljy ei ainakaan tiputa,, pitää vielä ajaa jonkun matkaa sitten katsoa uudestaan
          Öljy merkki inspektion palaa vieläkin ja ajotietokone ilmoittaa että öljy vähissä, sama koskee jäähdytin nestettä. (onko taas joku anturi paskana!???)
          Pitää nyt nolata toi ajotietokone, toi inspektion

          Kiitos kaikille

          Comment

          • Sasha
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 60
            • Jyväskylä

            #35
            Help

            TAAS ONGELMAT!!!!! Joo taas bemari ei toimi., tai toimii mut,
            ongelmat on edelleenkin samat tai lähes, jäähdytysneste häviää..Ja taas en näe mistä se vuottaa. (ja niin kuinka paljon nestettä mahtuu sinne järjestelmään?) toinen kysymys kuinka paljon se pitää olla paisunta säiliössä? pitääkö se olla ihan täynnä vai? siinä on vain niitä asteikota ja yhdessä lukee... (kain/Cold (tai joitan sinne päin) mitä se tarkoittaa? onko se vähissä vai?) niin sitten ajotietokone koko aina ilmoittaa että jäähdytysneste, (anturin varmaan pitää vaihtaa) :/
            Öljy ei ainakaan vuottaa auton alle enää..

            Vai onko nyt oikeesti kansipahvi mennyt tai kansi halki???(onko mulla jo kaikki oireet siihen?) ja miten voi tarkistaa onko kansipahvi/kansi mennyt? diagnistiikka?

            ku oli -37 astetta niin sen jälkeen auto en käynnistynyt, johtui siitä että akku tyhjeni, ali akku lataukseen + uudet sytytystulppat bosh super. auto käynnistyi, mut nyt se käynnistyy jatkuvasti huonosti!!

            ja näin se on joka vk-loppu vietän auton alla

            Comment

            • nemesis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 617
              • kymenlaakso

              #36
              sasha, soitappa mulle jos tarttet apuja sen auton kanssa. Asun itse jyväskylässä, eikä paljoo tekemistä juuri nyt niin voin auttaa.

              Mutta puhutaanpa lisää puhelimitse.
              044 3306843

              siis jos tarttet apuja, eikä oma aika sulla riitä..
              E30 kesä-autona

              Comment

              • Sasha
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 60
                • Jyväskylä

                #37
                Originally posted by nemesis View Post
                sasha, soitappa mulle jos tarttet apuja sen auton kanssa. Asun itse jyväskylässä, eikä paljoo tekemistä juuri nyt niin voin auttaa.

                Mutta puhutaanpa lisää puhelimitse.
                044 3306843

                siis jos tarttet apuja, eikä oma aika sulla riitä..
                Joo kiitos, mä soitan vk-loppuna joskus silloin, ku ei nyt oikein ehtii mitenkään,
                Tosiaankin en tiedä mitään bemareista :P

                Comment

                • hednam
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 959

                  #38
                  Originally posted by Sasha View Post
                  TAAS ONGELMAT!!!!! Joo taas bemari ei toimi., tai toimii mut,
                  ongelmat on edelleenkin samat tai lähes, jäähdytysneste häviää..Ja taas en näe mistä se vuottaa. (ja niin kuinka paljon nestettä mahtuu sinne järjestelmään?) toinen kysymys kuinka paljon se pitää olla paisunta säiliössä? pitääkö se olla ihan täynnä vai? siinä on vain niitä asteikota ja yhdessä lukee... (kain/Cold (tai joitan sinne päin) mitä se tarkoittaa? onko se vähissä vai?) niin sitten ajotietokone koko aina ilmoittaa että jäähdytysneste, (anturin varmaan pitää vaihtaa) :/
                  Öljy ei ainakaan vuottaa auton alle enää..

                  Vai onko nyt oikeesti kansipahvi mennyt tai kansi halki???(onko mulla jo kaikki oireet siihen?) ja miten voi tarkistaa onko kansipahvi/kansi mennyt? diagnistiikka?

                  ku oli -37 astetta niin sen jälkeen auto en käynnistynyt, johtui siitä että akku tyhjeni, ali akku lataukseen + uudet sytytystulppat bosh super. auto käynnistyi, mut nyt se käynnistyy jatkuvasti huonosti!!

                  ja näin se on joka vk-loppu vietän auton alla
                  Tuo cold meinaa sitä et paljonko pitää olla nesteitä ku kone on kylmä ja järjestelmä ilman ilmaa.

                  Käytä koeponnistuksessa ja tee sit päätös, ja samalla zuumailet lohkoa ku kansi on nostettu pois että näkyykö halkeamia.

                  2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                  Comment

                  • Sasha
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 60
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Originally posted by hednam View Post
                    Tuo cold meinaa sitä et paljonko pitää olla nesteitä ku kone on kylmä ja järjestelmä ilman ilmaa.

                    Käytä koeponnistuksessa ja tee sit päätös, ja samalla zuumailet lohkoa ku kansi on nostettu pois että näkyykö halkeamia.


                    No niin eli on todettu, että kansi on halki!!
                    se oli jo kerran hitsattu niin, ei voi hitsata, enää tai ei ole mikään järkevä päätös, menee taas paskaks, Uusi kansi + työt MAKSAA NOIN 1970EU
                    ELÄMÄ ON...

                    Comment

                    • muuris
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 3501
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Originally posted by Sasha View Post
                      Uusi kansi + työt MAKSAA NOIN 1970EU
                      ELÄMÄ ON...
                      Onhan täällä jo pariin otteeseen mainittu ettei kannata noin vanhaan autoon uutta osaa ostaa, ainakaan jos ei itsellä pysy työkalut käsissä. Käytettyjä ehjiä kansia on silloin tällöin kaupan, ja koko moottorin vaihtokin käytettyyn, ehjään ja toimivaan on halvempaa.
                      E30 325iX '86
                      Instagram

                      Comment

                      • Erska
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 439
                        • Tuusula

                        #41
                        Ebaystä saa saa kansia muutamalla satasella...itekkin tilasin sieltä ja olen ollut tyytyväinen....
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                        Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                        EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                        Comment

                        • smpovers
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 2372
                          • Tammela

                          #42
                          Ihmettelin tässä uutta ja vanhaa kannentiivistettä. Samanlaiset ne oli että OK silleen, mutta minkä takia tiivisteessä on jäähdytysnesteen kanavien kohdalla "kuristimet". Siis ihan pienet reijät mistä neste menee läpi? Onko mulla oikea tiiviste sit ollut alunperinkään tuossa.
                          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                          BMW 330d touring e46 -05
                          Ford Cortina Mk2 1600 -70
                          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #43
                            Originally posted by smpovers View Post
                            Ihmettelin tässä uutta ja vanhaa kannentiivistettä. Samanlaiset ne oli että OK silleen, mutta minkä takia tiivisteessä on jäähdytysnesteen kanavien kohdalla "kuristimet". Siis ihan pienet reijät mistä neste menee läpi? Onko mulla oikea tiiviste sit ollut alunperinkään tuossa.
                            Kuuluu olla vain pienet reiät, paitsi takimmaisten kanavien kohdalla.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎